Přejít na obsah
Benžík

Pružiny, tlumiče

Recommended Posts

Přemýšlim o vyměnění pružin (přední i zadní), mam nějaký snížený. Nelíbí se mi jak je to tvrdý a občas je nešikovný, jak je to nízko.

Co všechno je vhodný vyměnit s pružinama? Asi tlumiče? Horní uložení přední i s manžetama a dorazama je rok starý, to bych nechal. Vyměnuje se ještě něco jinýho?

Přední péra bych dal jedině nový, kvůli praskání. Zadní nemají problém s praskáním? Možná bych koupil starší.

Můžete mi prosím změřit jak vysoko má být 406? Break, nejlíp 2,1td. Mam to 62,5 cm vpředu a 65 cm vzadu, měřil jsem to v nejvyšším bodě lemu blatníku.

Ty snížený péra bych prodal.

[upravil dne 27/7/11 od Benžík]

Ještě to chci porovnat s jednim členem pc, co má taky 406 break, ale ta mu teď nejezdí, tak to počká.

[upravil dne 29/7/11 od Benžík]

[upravil dne 31/8/11 18:24 od Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Přední péra bych dal jedině nový a zadní u breaka budou jiný než u sedana.

Tlumiče nejspíš budou původní, tudíž už špatný. Tacho je stočenej na hodně málo, ale najeto to má mnohem víc, takže si myslim, že dobrý nemůžou být. Jak se to dá zjistit? Kolik může stát test tlumičů? Udělají ho běžně v servisu? Tohle jsem nikdy neřešil, tak nevim.

[upravil dne 29/7/11 od Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

U BestDrive (v řadě případů bývalé Barumky) ti udělají test tlumičů. http://www.contitrade.cz/nabidka/sluzby/test-tlumicu.html

Já tam byl před rokem a půl, výsledek ještě v zelené zoně, ale už nejsou nic extra ... ale stále je tam mám, nicméně na mé 306 už byly měněné (jsou tam Sachs), najeto 260tkm ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se byl zeptat u nas v skoda servisu na ten test tlumicu, maji jen nejaky hakra, neni presny, je jen orientacni a pry je to tak, ze dokud nejsou tlumice vytekly, tak jsou ok, to mi prijde jako pekna blbost.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná mají tohle - viz foto. Na to jsem slyšel dost rozporuplné reakce a i u mě to naměřilo naprosto jiný údaje než takový to vytřásadlo na který vjedeš. Jinak metoda \"dokud to neteče je to OK\" je celkem rozšířená. Ono je to spíš obráceně - kdžy už to teče tak je to 100% v háji....

Hrubě to poznáš i sám, pokud zhoupneš blatník a on pak víc než dnou přejde přes střed je to na výměnu. Ale pořádně ti to řeknou jen tam kde mají \"vytřásadlo\".

post-25417-1410961917156_thumb.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Na STK? Na těch kam jezdím já nemají, tam se koukají jestli ti tlumič neteče :D Mrkni na net, určitě někoho poblíž najdeš.

Jinak prakticky nezáleží na tvrdosti podvozku, prostě se měří charaktetristika útlumu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zkus test tlumičů v síti Temposervis http://www.temposervis.cz/index.php?goto=text&sekce=1gzsHelS&tid=58pMl7M5&lng=cz

Nejbližší máš v Plzni. Já s tím byl velice spokojený. Je pravda, že to dělají i s testem brzd, tím i dražší, ale lepší protokol jsem neviděl. A odpovídalo to realitě.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jak se vyndavají zadní pružiny, když tlumič neni v nich? Vyšroubovat v kufru matku tlumiče, zvednout auto a péro se uvolní a pujde vyndat? Při montáži se jenom nasadí nový, posadí se auto na kola a zašroubuje se matka tlumiče? Stahovákama se tam snad ani nedá dostat. :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ja když měnil pružiny,tak jsem povolil tlumič vespod na rameni,pak jsem vyšrouboval čep ramene,ale ne u kola,ale na druhé straně co je přichycený ke kastli,pak pod rameno hever,pomalu spustit,dát novou pružinu as zase opačný postup...je to i pěkně popsáno v knize jak na to...každá strana hodinu,dělal jsem to poprvéa pomalu abych něco nezkurvil...ale nemusíš se bát jde to dobře....:D:D:papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Po prohledání různých eshopu jsem našel za pěknou cenu tlumiče kayaby premium a nebo bilstein B4. Chtěl bych, aby to bylo měkký (samozřejmě aby taky něco vydržely), proto ty kayaby premium, nejsou plynokapalinový a jsou měkký. Ale nevim jaký jsou ty bilsteiny, o těch jsem nic nenašel.

Jaké z nich mi poradíte?

Jde o přední tlumiče. Zadní budu mít od Devilse nighta z Majtyho 406. Přední bych od něj koupil taky, ale pravý to zřejmě nepřežil. Použitý tlumiče bych na auto normálně nedal, ale tahle 406 neměla moc najeto a byla v luxusnim stavu. A taky myslim, že originál díly mají uplně jinou životnost než z druhovýroby.

[upravil dne 31/8/11 18:30 od Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Po prohledání různých eshopu jsem našel za pěknou cenu tlumiče kayaby premium a nebo bilstein B4. Chtěl bych, aby to bylo měkký (samozřejmě aby taky něco vydržely), proto ty kayaby premium, nejsou plynokapalinový a jsou měkký. Ale nevim jaký jsou ty bilsteiny, o těch jsem nic nenašel.

Jaké z nich mi poradíte?

Jde o přední tlumiče. Zadní budu mít od Devilse nighta z Majtyho 406. Přední bych od něj koupil taky, ale pravý to zřejmě nepřežil. Použitý tlumiče bych na auto normálně nedal, ale tahle 406 neměla moc najeto a byla v luxusnim stavu. A taky myslim, že originál díly mají uplně jinou životnost než z druhovýroby.

[upravil dne 31/8/11 18:30 od Benžík]

Pokud vím, tak tlumiče s výškou auta nemají co dělat a zároven ani s tvrdostí podvozku, měkkosti docílíš tím, že koupíš origo pružiny a nasadíš na něj nějaký obyč kvalitní tlumič správné výšky. Bilstein nebude určitě zlá volba, ale dělají hodně na snížený auta takže si pohlídej, aby to šlo na serii. Jinak pístnice bude moc zaražena a tím se ti tlumič zničí a vyteče zrovna tak obráceně, kdy pístnice bude hodně vytažená nahoru.;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu. Jestli jsi to četl od začátku, tak víš, že právě tohle chci udělat. Vyměnit pružiny za normální. A ted jsem jen chtěl slyšet názor na tlumiče bilstein a kayaba, který by byly vhodnější, když chci, aby to bylo měkký. Na to, že by bilstein byly na snížený péra, jsem zatim nikde nenarazil. :myslim

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
To máš pravdu. Jestli jsi to četl od začátku, tak víš, že právě tohle chci udělat. Vyměnit pružiny za normální. A ted jsem jen chtěl slyšet názor na tlumiče bilstein a kayaba, který by byly vhodnější, když chci, aby to bylo měkký. Na to, že by bilstein byly na snížený péra, jsem zatim nikde nenarazil. :myslim

Ok jj četl jsem to celý, a nějak jsem se nechal unést tak sorry za přednášku :roker Já ted taky sháním tlumiče a asi dám sachs od godzila01 nebo jak má nick :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuju KYB ( kayaba ), na to co schceš kup ty kapalinový a budeš spokojenej. Jinak by mě zajímalo za jakou cenu je máš?

[upravil dne 1/9/11 21:21 od koblih69]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Doporučuju KYB ( kayaba ), na to co schceš kup ty kapalinový a budeš spokojenej. Jinak by mě zajímalo za jakou cenu je máš?

[upravil dne 1/9/11 21:21 od koblih69]

Myslíš, že je lepší kayaba než sachs? Jinak taky by mi zajímalo za kolik jdou sehnat nejmín navíc bych to potřeboval i s uložením

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem kayaba i bilstein přední za cenu 1200Kč lišící se +- 25Kč, u bilsteinu je jeden tlumič dražší než druhý. Každý v jiným eschopu, do obou jsem psal a můžou objednat. A pružiny lesjofors za 800.

[upravil dne 1/9/11 21:37 od Benžík]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×