petr307 Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 zdravim, jeste nez se odevzdam servisu, rad bych pochytil nejake rozumy od vas mam 307 1.6 r.v.2006, mel jsem v pytli tesneni pod hlavou, trvalo asi mesic nez se zjistilo kde je chyba, ze to obcas pri startovani netoci valce (voda ve valci). Tesneni se opravilo a ted zas zacal mizet olej... nikde neni nic videt, kouri to jen za studena pri startu. obavam se, ze jak bylo zle tesneni, tak dosla voda a trochu se pripekly pistni krouzky a ted to zere takhle...je to mozny? ovsem k zavareni motoru nedoslo, jezdil jsem chvili s malo vody v chladici a nikdy to nic nenahlasilo... diky za postrehy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr307 Odesláno 8. listopad 2010 Autor Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 p.s. mam najeto 70tis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 Já bych moc nešpekuloval a přeměřil tlaky ve válcích a bude asi jasno hned. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wooody Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 třeba tohle je u hondy ještě v normě.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
EXI.60 Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 U škoda 120 to bývalo taky:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 Kazdy 16V si olej bere. Kolem pul litru na tisic je predepsano. Kdyz se toho chces zbavit tak vymena simeringu na ventilech a pro jistotu pistni kruha. Neco to potom vydrzi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 Prípustnú spotrebu oleja uvádzajú všetci výrobcovia až nehorázne vysokú. Keď si predstavím že objem oleja je cca 5 litrov a medzi výmenami dolejem ďaľších 12 - 15 litrov .... Osobne považujem pol litra na tisíc za vážny technický problém. Pravdepodobne došlo k prehriatiu motora a minimálne stvrdli guferá na ventiloch. Takúto spotrebu oleja nemal ani durko na 1,8 16V a to mal na ventiloch o 2 mm väčšie guferá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 8. listopad 2010 Sdílet Odesláno 8. listopad 2010 ...nemluvě o tom, že to musí mít úplně šílený emisní hodnoty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr307 Odesláno 9. listopad 2010 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2010 zdravim, no me to pripada docela velka spotreba oleje...prd tim problemem s tesnenim pod hlavou sem nemusel dolejvat nic, jen vymeny oleje tak holt usetrim par penez (udajne cca 10tis) a soupnu chlapikovi do servisu. diky za vsem za postrehy! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paric Odesláno 9. listopad 2010 Sdílet Odesláno 9. listopad 2010 Mame Xsaru 1.6 16V a medzi vymenami som nikdy olej nemusel dolievat. Takze asi zalezi od kusu, ale kamos co ma Zafiru 1.616V mu blika kontrolka oleja tiez kazdych 1000km a dolieva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 9. listopad 2010 Sdílet Odesláno 9. listopad 2010 Nelze srovnávat motory Opel 1.6 16V do roku cca 2000 s tehdy běžným standardem . Sám jsem měl Vectru 1,6 16V. Tyhle motory se vyskytují v Zafirách, Vectrách a Astrách a spotřeba oleje se po najetých 100-150 tis. málo kdy dostávala po 0,5 l na 1000. Běžná je spíš 0,8-1l na 1000, ale velmi se to dá ovlivnit jízdou. Jednalo se ale o výrobní vadu, kterou Opel na pomezí 99/2000 odstranil, u ostaních motorú ( 1,8... ) se podobný problém neobjevoval Jak psal Pastorek to co uvádějí výrobci ( nejčasteji okolo 1L na 1000 ) je pouze jejich ochrana před reklamacemi a je hodně nadhodnocené. Já bych byl dokonce přísnější a u tak nového motoru bych tu hranici posadil na max 0,3 na tis. Matně vzpomínám na auto ( kromě zmíněné Vectry ) a nebylo jich málo ... kde bych dolíval víc než 1L za výměnu tedy cca 0,1 na 1000 km. Vlastně jo Oktávka TDi od nova žrala ještě víc a v 50 tis. šla proto pryč. Nedělal bych závěry dokud to nezměříš. Nevím jeslti jdou gufera na ventilech u tohohle motoru bez sundání hlavy, ale pokud byl motor přehřátý tak asi ztvrdlá budou a začal bych tím. I když bude problém i v kroužcích tak si myslím, že i ty gufera pomůžou. U starého motoru bych ti doporučil se na to vykašlat, ale tady to smysl má. Ze zkušenosti se zmíněnou Vectrou říkám rovnou, že následujích 100-150 tis. km ti neodejde ani katalyzátor ani to na emisích nikdo nepozná, takže toho se neboj a dobře zvaž kolik peněz do toho má smysl nacpat. [upravil dne 9/11/10 15:42 koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubec Odesláno 18. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 18. prosinec 2010 V servisnej knihe od P206 je normálne doliatie 1L na 20000km. Ak sa dolieva viac berie sa to ako závada na opravu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubikpo Odesláno 18. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 18. prosinec 2010 Absolutny suhlas s koblih69-om, mam presne rovnaku skusenost s vectrou 1,6 16 V, kde som olej len dolieval a nie menil, kedze tym padom tam bol stale novy :D [upravil dne 18/12/10 10:05 lubikpo] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr307 Odesláno 18. prosinec 2010 Autor Sdílet Odesláno 18. prosinec 2010 dik vsem, zatim dolejvam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan2 Odesláno 19. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2010 Neda mi sa nepochvalit. Mám síce auto inej kategórie ( RENAULT MASTER 2?5 dci r.v. 2006 ) najazdenych 435 000 km a na 20 000 nedolievam ani kvapku. Kupoval som ho nové zdá sa že som veľmi dobre trafil a ešte lepšie vychoval. Druhé auto 806 2,0 HDI 280 000 km a tak isto ziadne dolievanie medzi výmenami. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 20. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2010 třeba tohle je u hondy ještě v normě.... U které prosímtě? Ten motor musí být slušně po smrti, souhlasím s ostatníma. Moje 309tka ani deci mezi výměnama (po výměně gufer, předtím max. 1,5dl na 10tkm...). Honda ani kapku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 Za 5000 km ako som majitelom mojej 306-ky som nezaregistroval na mierke ziadny ubytok oleja. Dufam, ze mu to vydrzi co najdlhsie Na tachometri mam cca 199 000, kolko je tam v skutocnosti neviem, auto pochadza z Holandska a predchadzajuci majitel ho kupoval cez jeden nemenovany autobazar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Holland Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 Moderní motory musí bez dolévaní oleje vydržet od výměny do výměny:auta Honda!!!TDi i po 250000km bez dolévání-výměna po 13000km:P Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubec Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 V rodine máme 306-ku a v nej olej príbuda,ale stráca sa chladiaca kvapalina. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 21. prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2010 s tým Oplom, len súhlasím. Kolega má zafiru 1,6tku benzín a na 1000km liter oleja. V Opli mu povedali, že je stále v norme. Moja hrkálka s tiež bohvie koľkými kilometrami si na 15 000km spapká cca pol litra oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.