Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1L oleje na 1000km


petr307

Recommended Posts

zdravim, jeste nez se odevzdam servisu, rad bych pochytil nejake rozumy od vas :)

mam 307 1.6 r.v.2006, mel jsem v pytli tesneni pod hlavou, trvalo asi mesic nez se zjistilo kde je chyba, ze to obcas pri startovani netoci valce (voda ve valci). Tesneni se opravilo a ted zas zacal mizet olej... nikde neni nic videt, kouri to jen za studena pri startu. obavam se, ze jak bylo zle tesneni, tak dosla voda a trochu se pripekly pistni krouzky a ted to zere takhle...je to mozny? ovsem k zavareni motoru nedoslo, jezdil jsem chvili s malo vody v chladici a nikdy to nic nenahlasilo... diky za postrehy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prípustnú spotrebu oleja uvádzajú všetci výrobcovia až nehorázne vysokú. Keď si predstavím že objem oleja je cca 5 litrov a medzi výmenami dolejem ďaľších 12 - 15 litrov ....

Osobne považujem pol litra na tisíc za vážny technický problém. Pravdepodobne došlo k prehriatiu motora a minimálne stvrdli guferá na ventiloch. Takúto spotrebu oleja nemal ani durko na 1,8 16V a to mal na ventiloch o 2 mm väčšie guferá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nelze srovnávat motory Opel 1.6 16V do roku cca 2000 s tehdy běžným standardem :D. Sám jsem měl Vectru 1,6 16V. Tyhle motory se vyskytují v Zafirách, Vectrách a Astrách a spotřeba oleje se po najetých 100-150 tis. málo kdy dostávala po 0,5 l na 1000. Běžná je spíš 0,8-1l na 1000, ale velmi se to dá ovlivnit jízdou. Jednalo se ale o výrobní vadu, kterou Opel na pomezí 99/2000 odstranil, u ostaních motorú ( 1,8... ) se podobný problém neobjevoval

Jak psal Pastorek to co uvádějí výrobci ( nejčasteji okolo 1L na 1000 ) je pouze jejich ochrana před reklamacemi a je hodně nadhodnocené. Já bych byl dokonce přísnější a u tak nového motoru bych tu hranici posadil na max 0,3 na tis. Matně vzpomínám na auto ( kromě zmíněné Vectry ) a nebylo jich málo ... kde bych dolíval víc než 1L za výměnu tedy cca 0,1 na 1000 km. Vlastně jo Oktávka TDi od nova žrala ještě víc a v 50 tis. šla proto pryč.

Nedělal bych závěry dokud to nezměříš. Nevím jeslti jdou gufera na ventilech u tohohle motoru bez sundání hlavy, ale pokud byl motor přehřátý tak asi ztvrdlá budou a začal bych tím. I když bude problém i v kroužcích tak si myslím, že i ty gufera pomůžou. U starého motoru bych ti doporučil se na to vykašlat, ale tady to smysl má.

Ze zkušenosti se zmíněnou Vectrou říkám rovnou, že následujích 100-150 tis. km ti neodejde ani katalyzátor ani to na emisích nikdo nepozná, takže toho se neboj a dobře zvaž kolik peněz do toho má smysl nacpat.

[upravil dne 9/11/10 15:42 koblih69]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Neda mi sa nepochvalit. Mám síce auto inej kategórie ( RENAULT MASTER 2?5 dci r.v. 2006 ) najazdenych 435 000 km a na 20 000 nedolievam ani kvapku. Kupoval som ho nové zdá sa že som veľmi dobre trafil a ešte lepšie vychoval. Druhé auto 806 2,0 HDI 280 000 km a tak isto ziadne dolievanie medzi výmenami.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...