Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

nizka teplota motoru


vdacny

Recommended Posts

Původně zaslal: Doyle

406 ma prostě nižší teplotu a standartní termostat otvírá už při 83°C prodávaj se ještě i 89° Ja mam při jizdě podobné hodnoty mezi 70 - 80°

ja som uz celkom spokojny, ked je to medzi 70 80, ale teraz som pozeral na alite ze to tam stoji cca 10 euro, tak sa s tym nebudem srat, kupim a je to.... len ako si uz napisal aj ty, su tam 83 a 89st , ktory by bolo lepsie? ja by som brat tu 83. ci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

termostat je kolem petistovky, nevim kolik euro ted u vas, zkus se podivat do eshopu napr Autokelly apod., nachazi se pod plastovym kolenem ktere vychazi na prave strane z bloku motoru, od toho kolena jde ke chladici tlusta hadice a dozadu o neco slabsi hadice topeni, nemuzes to prehlidnout. Musi se castecne vypustit chladici okruh, sundat tu hadici co vede k chladici, pak vyndat tri srouby a jses u termostatu, vyndas stary, das nove tesneni ktere je soucasti noveho termostatu, vse zpatky, dolit chladici smes, odvzdusnit a hotovo, prace na hodku

tady na obrazku je celkem pekne videt to koleno, to zakrouzkovane cidlo a ty ostatni dve cidla jsou prave cidla teploty chladici kapaliny a jsou nasroubovane v tom domecku ve kterem je schovany termostat, jsou tam videt i ty srouby ktere musis vyndat

(obrazek jsem si pujcil z citroenklubu, ale je to stejny motor, Honza406 tu daval dokonce fotopopis jak termostat vymenoval, tak muzes zkusit najit )

200411072248_cidla.jpg

[upravil dne 21/1/09 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vdacny

Dakujem pani za vystiznu a poucnu demonstraciu. BTW, nebolo by vhodne ked uz to rozoberam vymenit chladiacu zmes?

Ak má menej ako tri roky a je v správnej koncentrácii tak nieje dôvod. Zrejme ti trochu vytečie tak aby si mal čím doliať. Každopádne výmenou nič nepokazíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Doyle

406 ma prostě nižší teplotu a standartní termostat otvírá už při 83°C prodávaj se ještě i 89° Ja mam při jizdě podobné hodnoty mezi 70 - 80°

Už jsme to tu napodzim jednou někde řešili, ale já si nemůžu pomoct, teplota motoru mezi 70 - 80 je blbost. Mě třeba otvírá termostat pri 82 a auto se po pár km ohřeje na budíkových 90 a nehne se z nich. Vyjma zácpy ve velkém horku, to cca v 97 zapnou sahary. Úplně stejnou zkušenost mám i s 1,6 ve 405. Tam termostat otvíral myslím při 84 a taky to ukazovalo pořád 90.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Doyle

406 ma prostě nižší teplotu a standartní termostat otvírá už při 83°C prodávaj se ještě i 89° Ja mam při jizdě podobné hodnoty mezi 70 - 80°

Celá problematika je trochu zložitejšia.

Čidlo teplomera je pred termostatom takže meria teplotu vody pred ním. Za predpokladu že je dobré a budík ukazuje presne by teplota motora mala stúpať po bod otvorenia termostatu. Po otvorení môže krádkodobo klesnúť ale mala by sa ustáliť sa na teplote približne zhodnej ako je otváracia teplota termostatu. Za normýlnych podmienok by potom už mala byť stála. Do systému chladenia motora je pred termostatom zapojený okruh kúrenia ktorý má nezanedbateľný tepelný výkon a dokáže znížiť teplotu i o nikoľko stupňov. Z toho dôvodu je možné i pri bežnej jazde nedosiahnť teplotu otvárania termostatu. Stať sa to môže v chladnom počasí, hlavne pri naftových motoroch ktoré sa zahrievajú menej a pri pustenom ventilátore kúrenia.

Každopádne je všeobecne uznávaná prevádzková teplota motora 80 - 90 stupňov. Stála teplota pod 80 a nad 90 je považovaná za poruchový stav.

Preto zovšeobecňovanie typu \"406 ma prostě nižší teplotu\" sú zavádzajúce a s realitou nemajú nič spoločné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jesen som tu temu nadhodil asi ja. Ale ja mam 2.0 HDi. tie viem ze su studensie ako benzin. A mne ta teplota chodi medzi 80-90. 90 ked idem do kopca a fakt tomu dupem a 85 ked idem po rovinke 1800 otacok a ked idem z kopca tak 80. ale len ak kurim (cize v zime) nikdy to neslo nad 90 a ani pod 80. Ani jak bolo -20 u nas teraz dva tri tyzdne a ani v chorvatsku kde bolo 40 v tieni a ja som mal klimu na 22°C sa to cez 90 nepohlo. Ale myslim, ze ak ma benzin pod 80 je to problem, celkovo by som myslel, ze by sa benzin mal drzat na tych 90 lebo produkuje viac tepla. Preto by som asi ten termostat vymenil. Ono ked je teplejsie tak to nie je tak poznat ako teraz v zime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupák a El-Chio:

Myslím že budíky u modelů se starou přístrojovou deskou ukazují přesnou hodnotu kterou dává čidlo. Myslím že u nových modelů je na budíku fíčura, která způsobuje že při teplotě mezi 80-100st.C budík ukazuje rovných 90 st. C. Ověřeno měřením teploty u mého vozítka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Midloch

Kupák a El-Chio:

Myslím že budíky u modelů se starou přístrojovou deskou ukazují přesnou hodnotu kterou dává čidlo. Myslím že u nových modelů je na budíku fíčura, která způsobuje že při teplotě mezi 80-100st.C budík ukazuje rovných 90 st. C. Ověřeno měřením teploty u mého vozítka.

Pochybujem, že by tam niečo také urobili. Meral si teplotu tam kde je čidlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...