Přejít na obsah
Dress

Geometrie

Recommended Posts

Guest Rebik2

Záleží na typu přístroje a autu.

Optická tak 600 u menšího obsahu motoru. Laserová v rozmezí 800-1100, ale servisy se strašně liší.

My to u starších peugeotů děláme za 650. kdo si má taky pod to auto lehat, že?

Auto Vašenda

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je bez airbagu, platí co jsem řekl. S airbagem je problém, že s optikou neumíme seřizovat obě strany současně, což hne s volantem. No a u airbagu je to zbytečné riziko do toho š?ourat.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Petr: dá se to srovnat. Prostě jen pootočíš na obou stranách o stejnou hodnotu :) Akorát se musí opatrně, a je dobré pak nechat geometrii zkontrolovat, páč se velmi snadno rozhází... Suma sumárum, opruz, a ve špíně k tomu. Ale když chceš mít volant rovně, co naděláš...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mám ponětí, že když je to servo, tak se to musí seštelovat vepředu. Na jednotlivých tyčích řízení, za předpokladu, že nemáš podvozek ve vrtuli. Pootočením/přesazením volantu nic nedosáhneš. Když je volant nakřivo, tak to bude rozhozená geometrie, nebo přihnutá nápravnice. Lehké náledí, náraz z boku ...

Pokud je borec od geometrie trochu schopnej, tak ti všechno zmněří. Pokud jsou nápravnice deformovaný, dá se to vymezit příslušným počtem podložek. Rovnat to nemá smysl. Pouze koupit druhou.

Něco štelovat naslepo, bez přístrojů, nemá smysl.

Moje Pegi je absolutně v pohodě. Mám ji zmněřenou na laserové atolici a podle protokolu je uplně perfektni. I ten borec se divil. Starší auto a všechno sedělo s nastavením fabriky. Holt, západní komunikace a jízda pouze do kostela a zpátky. Pak dovoz a moje koupě :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Petr: pokud víš jistě, že máš tu geometrii dobře, a jen potřebuješ pootočit volant, můžeš udělat následující:

Zvedneš předek, na obou tyčích povolíš pojistné matice, a na obou stranách pootočíš seřizovákem o půl otočky - samozřejmě tak, že na jedné straně o půl otočky vyšroubuješ, a na druhé o půl otočky zašroubuješ. Tím nic neriskuješ, pokud to nespleteš, a nebo si nepohlídáš, abys otočil stejně.

Pokud si ovšem jistý nejsi, že máš sbíhavost OK, je lepší to vzít někam na změření a seřízení...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Oddie: Geometrii mam OK, jen jsem vymemnil ten volant. Geometrie byla serizovana nekdy v dubnu. Gumy se sjizdeji rovnomerne, tak si myslim, ze je to jeste v poradku. Vubec - jak casto by se to melo nachavat serizovat?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že paušální termín, nebo doba na seřízení geometrie snad neexistuje. Pokud se sjíšdí pneumatiky a možná lehce po jaru, až cestáři zalepí ty největší díry na silnici.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×