oddie Odesláno 23. červenec 2021 Sdílet Odesláno 23. červenec 2021 (upraveno) Kdyby mi někdo před 10 lety řekl, že to auto budu mít 10 let, asi bych se tehdy jen zasmál. Auta jsem měnil častěji, po roce, dvou, jak to zrovna přišlo a co zrovna šlo kolem. Ale kombinace obrovské užitné hodnoty 806-ky s její provozní spolehlivostí způsobily, že ji mám doteď a ani neplánuji ji dávat pryč. Takže o čem je vlastně řeč? 806 2.0 HDI 80kW, vyrobená 27.3.2000, motor osmiventilový RHZ, výbava 6x el. okna, autom. klima, přední sedačky s el. nastavováním a otočné, k tomu jsem doplnil ještě tempomat a rozšířil Webasto o oběhové čerpadlo a dálkové ovládání. Koupeno před 10 lety, tedy jedenáctiletá, s ověřenými 143tis km, od prvního majitele v Bavorsku, kde sloužila jako Hausfraupanzer k rozvážení kupy dětí po okolí. Dostal jsem k ní tehdy i sadu zimních kol, kde byly 11 let staré zimáky s 6mm vzorku Nyní po 10letech má 309tis km, což mi vychází na průměrných 16,6tis km ročně, ve skutečnosti byl roční nájezd dost nepravidelný, mezi 12tis kdysi a 23tis loni. Je to zároveň první auto, kde jsem se po inspiraci z fóra hecl zapisovat tankování a vydržel, takže dlouhodobá spotřeba za posledních 100tis km je 6,6 litru – mimochodem přesně dle TP, kde je uvedena 6,6 kombinovaná. Za dobu provozu ji nepostihla žádná opravdu vážná závada, samozřejmě nějaké drobnosti se řešit musely, rozdělil jsem to zhruba na závady (nečekané) a údržbu (plánované). Tak nejprve závady: Upadlý koncový díl výfuku – záhy po koupi. Volnoběžka alternátoru, čerpadlo v nádrži – 160tis km. Řemenice na klice – 180tis km. Hadice topení – 230tis km Podtékající vstřik – 260tis km Hadice sání od turba – jedna bouchla v 270tis km a druhá v 290tis km Pravý homokineťák - v 280tis Sahara – odešlý motor větráku v 285tis km Spojka - rozpadlo se ložisko v 298tis km, měnil jsem komplet i s dvouhmotou, ale klidně by stačilo jen to ložisko, kupodivu i při takovém nájezdu. A údržbové věci: Rozvody - po koupi a v 240tis km samotný řemen Ramena, uložení a kosti stabilizátoru – po koupi a v 300tis km Tlumiče (přední 2x, zadní 1x) a pružiny (zadní z Experta) Výfuk postupně celý, zadní díl znovu Silentbloky zadní nápravy 2x Kotouče a destičky, a nějaké drobnosti typu rameno stěrače apod., samozřejmě oleje a filtry ani nepočítám, dtto pneu… Jedna perlička – v zadních bubnových brzdách jsou ještě původní pakny. Mimo to proběhlo stříkání dutin a podvozku, nedávno ještě výměna brzdových trubek vedoucích dozadu. Štěstí jsem neměl na baterie, už je tam třetí (jednu mi popravily děti naházením mincí do CD mechaniky rádia, což mělo za následek vybití baterie do nuly). Souběžně s 806 mi rukama proběhlo pár dalších různých aut, nějaké 406, C8 s V6, i teď mám k ní ještě 807 HDI na hraní a v širší rodině ještě Experta Teepee, nicméně 806 je ta, s kterou se mi jezdí asi nejlíp. Přesto, že je nejstarší, je tak nějak – nejpříjemnější, nejpohodlnější. To je také důvod, proč ji stále mám a neuvažuju o tom, že bych ji dával pryč, ostatně ani díky téměř nulové ceně, za kterou by případně šla reálně prodat, nemá smysl o nějakém prodeji vůbec uvažovat. Otázka je, jak dlouho ještě vydrží, aktuálně je chvilku po STK, další má být v 23 letech… Přes stáří 21 let prakticky není problém koroze, především díky včasnému ošetření dutin a spodku. Jediné místo, které začíná zlobit, je levý zadní růžek prahu, jinak je po kontrole inspekční kamerou v dutinách vše OK. Bez problémů je i nápravnice, známá bolest tohoto typu, i ta byla ošetřována, při nedávné výměně spojky, kdy byla nápravnice dole, bylo akorát třeba vyvařit jedno místo 5x5cm ve spodní ploše, kam se chytá plast pod motorem. Zároveň se otevřel prostor na důkladné ošetření držáku jednotky ABS a brzdového vedení k ní. Trochu horší je to s vnějším vzhledem, ačkoliv nikdy nebyla bouraná a lak je všude orig., bojové šrámy přibývají, na autě už není jediný díl bez nějakého výrazného škrábance či zubu – promáčkliny. Ale když se umyje a člověk kouká z dálky, jde to Upraveno 12. únor uživatelem oddie Pe.Tr, Pepito, Medvěd a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BubakGS Odesláno 23. červenec 2021 Sdílet Odesláno 23. červenec 2021 ..mno jsi klikar. Takova auta uz davno nejsou a uz nikdy nebudou... ...casem bych ho hodil znovu do laku a na veteransky papiry a EU polib mi zadel.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 27. březen 2022 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2022 Dnešní 22. narozeniny slaví 806-ka stavem 320.920 km - tak schválně kolika se ještě dožije... Scratch, Medvěd, pavelu96 a 4 další ohodnotil 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 28. březen 2022 Sdílet Odesláno 28. březen 2022 Tebe jsem tady neviděl pekne dlouho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dýdý Odesláno 28. březen 2022 Sdílet Odesláno 28. březen 2022 Kde asi skončila slavná 405 v kombíku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 16. červenec 2022 Autor Sdílet Odesláno 16. červenec 2022 Slavná 405 už podle registru nežije, takže skončila asi někde ve sběrně Poslední zmínka o ní byla, když byla asi 23-letá s cca miliónem km, ale ono to těžko počítat, když v ní ani nebyl původní motor. 806 se blíží 11. výročí od koupě, s nájezdem 325tis km nastává trochu dilema, co na ní ještě dělat či nedělat. Rozvody jsem měnil při necelých 150tis km, vč. vodní pumpy, a při 240tis samotný řemen. Takže teď mají cca 180tis km kladky a vodní pumpa, a 90tis řemen. Slušelo by se asi zase dát komplet, což v dílech ani není nic drahého (asi 2tis), ale ta otrava s výměnou, celé odpoledne v pr... Plus mě zlobí vibrace v záběru mezi cca 110 - 130km/h, což je zrovna rozsah, co je potřeba nejvíce, a druhý stupeň sahary, ačkoliv byla před 2 lety dávána nová (orig.). Ale asi to postupně všechno udělám, až bude nálada a chvilka času... Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 25. červenec 2022 Autor Sdílet Odesláno 25. červenec 2022 Tak výměna rozvodů a vodní pumpy je za námi, úplně zbytečně, protože kladky i vodní pumpa byly i po 180tis km jak nové... no co už, dokud to člověk nerozebere, tak to nezjistí. Zároveň s tím šly i všechny silentbloky, řemenice a řemen příslušenství, a samozřejmě nová kapalina do chladiče. Fruktis, brixtr, radim.1008 a 6 další ohodnotil 9 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 5. listopad 2022 Autor Sdílet Odesláno 5. listopad 2022 (upraveno) Nejsou to sice ještě samé trojky, ale radši jsem to vyfotil aspoň takto, protože jak se znám, pak na to zapomenu a přejedu to Mmch - je to akorát 190tis km od koupě... Upraveno 7. listopad 2022 uživatelem oddie Pepito, Hafity, radim.1008 a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. listopad 2022 Autor Sdílet Odesláno 21. listopad 2022 Tak naštěstí nezapomněl z dnešní ranní kolony... Tak další meta bude postupka 345.678 pavelu96, Péťa, Ferry a 4 další ohodnotil 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 2. červen 2023 Autor Sdílet Odesláno 2. červen 2023 Čas nám trochu popoběhl, takže už to není 10 let, ale (skoro) 12, a dnes čerstvá STK na další 2 roky. Na tacho 337tis, z toho tedy 194 spolu... Už se s tím nejezdí tolik, roli hlavního auta přebralo o 8 let mladší Ulysse, ale i tak km trochu přibývají. Přes léto zase trochu dostříknem spodek a dutiny, jinak to nic nepotřebuje. Péťa a radim.1008 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 12. únor Autor Sdílet Odesláno 12. únor Tak sice za poměrně dlouho, protože už se víc jezdí s jiným, ale přesto, přišel ten milník 200.000km spolu. Koupeno kdysi se 143tis km, dnes to má 343... Oslava proběhla trochu stylově výletem na lyže - bohužel jsem 806 zapomněl vyfotit, ale mám aspoň místo, kde byla - dole na parkovišti u "metra". Výlet se vydařil, nahoře na Pitztalském ledovci bylo dnes nádherné počasí - druhá fotka 3440m. Další by mohla být "postupka" 345.678km, a pak už nevím - prostě je to auto, co nic moc nechce, nesype se, jezdí, tak klidně může dál zůstávat doma radim.1008 a Péťa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.