Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

200.000km s 806 - další milník


oddie

Recommended Posts

Kdyby mi někdo před 10 lety řekl, že to auto budu mít 10 let, asi bych se tehdy jen zasmál. Auta jsem měnil častěji, po roce, dvou, jak to zrovna přišlo a co zrovna šlo kolem. Ale kombinace obrovské užitné hodnoty 806-ky s její provozní spolehlivostí způsobily, že ji mám doteď a ani neplánuji ji dávat pryč.

Takže o čem je vlastně řeč? 806 2.0 HDI 80kW, vyrobená 27.3.2000, motor osmiventilový RHZ, výbava 6x el. okna, autom. klima, přední sedačky s el. nastavováním a otočné, k tomu jsem doplnil ještě tempomat a rozšířil Webasto o oběhové čerpadlo a dálkové ovládání. Koupeno před 10 lety, tedy jedenáctiletá, s ověřenými 143tis km, od prvního majitele v Bavorsku, kde sloužila jako Hausfraupanzer k rozvážení kupy dětí po okolí. Dostal jsem k ní tehdy i sadu zimních kol, kde byly 11 let staré zimáky s 6mm vzorku :) Nyní po 10letech má 309tis km, což mi vychází na průměrných 16,6tis km ročně, ve skutečnosti byl roční nájezd dost nepravidelný, mezi 12tis kdysi a 23tis loni. Je to zároveň první auto, kde jsem se po inspiraci z fóra hecl zapisovat tankování a vydržel, takže dlouhodobá spotřeba za posledních 100tis km je 6,6 litru – mimochodem přesně dle TP, kde je uvedena 6,6 kombinovaná.

Za dobu provozu ji nepostihla žádná opravdu vážná závada, samozřejmě nějaké drobnosti se řešit musely, rozdělil jsem to zhruba na závady (nečekané) a údržbu (plánované).

 

Tak nejprve závady:

Upadlý koncový díl výfuku – záhy po koupi.

Volnoběžka alternátoru, čerpadlo v nádrži – 160tis km.

Řemenice na klice – 180tis km.

Hadice topení – 230tis km

Podtékající vstřik – 260tis km

Hadice sání od turba – jedna bouchla v 270tis km a druhá v 290tis km

Pravý homokineťák - v 280tis

Sahara – odešlý motor větráku v 285tis km

Spojka - rozpadlo se ložisko v 298tis km, měnil jsem komplet i s dvouhmotou, ale klidně by stačilo jen to ložisko, kupodivu i při takovém nájezdu.

 

A údržbové věci:

Rozvody - po koupi a v 240tis km samotný řemen

Ramena, uložení a kosti stabilizátoru – po koupi a v 300tis km

Tlumiče (přední 2x, zadní 1x) a pružiny (zadní z Experta)

Výfuk postupně celý, zadní díl znovu

Silentbloky zadní nápravy 2x

Kotouče a destičky, a nějaké drobnosti typu rameno stěrače apod., samozřejmě oleje a filtry ani nepočítám, dtto pneu… Jedna perlička – v zadních bubnových brzdách jsou ještě původní pakny.

Mimo to proběhlo stříkání dutin a podvozku, nedávno ještě výměna brzdových trubek vedoucích dozadu. Štěstí jsem neměl na baterie, už je tam třetí (jednu mi popravily děti naházením mincí do CD mechaniky rádia, což mělo za následek vybití baterie do nuly).

 

Souběžně s 806 mi rukama proběhlo pár dalších různých aut, nějaké 406, C8 s V6, i teď mám k ní ještě 807 HDI na hraní a v širší rodině ještě Experta Teepee, nicméně 806 je ta, s kterou se mi jezdí asi nejlíp. Přesto, že je nejstarší, je tak nějak – nejpříjemnější, nejpohodlnější. To je také důvod, proč ji stále mám a neuvažuju o tom, že bych ji dával pryč, ostatně ani díky téměř nulové ceně, za kterou by případně šla reálně prodat, nemá smysl o nějakém prodeji vůbec uvažovat. Otázka je, jak dlouho ještě vydrží, aktuálně je chvilku po STK, další má být v 23 letech…

Přes stáří 21 let prakticky není problém koroze, především díky včasnému ošetření dutin a spodku. Jediné místo, které začíná zlobit, je levý zadní růžek prahu, jinak je po kontrole inspekční kamerou v dutinách vše OK. Bez problémů je i nápravnice, známá bolest tohoto typu, i ta byla ošetřována, při nedávné výměně spojky, kdy byla nápravnice dole, bylo akorát třeba vyvařit jedno místo 5x5cm ve spodní ploše, kam se chytá plast pod motorem. Zároveň se otevřel prostor na důkladné ošetření držáku jednotky ABS a brzdového vedení k ní.

Trochu horší je to s vnějším vzhledem, ačkoliv nikdy nebyla bouraná a lak je všude orig., bojové šrámy přibývají, na autě už není jediný díl bez nějakého výrazného škrábance či zubu – promáčkliny. Ale když se umyje a člověk kouká z dálky, jde to :)

806.jpg

Upraveno uživatelem oddie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...
  • O 3 měsíce později...

Slavná 405 už podle registru nežije, takže skončila asi někde ve sběrně :) Poslední zmínka o ní byla, když byla asi 23-letá s cca miliónem km, ale ono to těžko počítat, když v ní ani nebyl původní motor.

806 se blíží 11. výročí od koupě, s nájezdem 325tis km nastává trochu dilema, co na ní ještě dělat či nedělat. Rozvody jsem měnil při necelých 150tis km, vč. vodní pumpy, a při 240tis samotný řemen. Takže teď mají cca 180tis km kladky a vodní pumpa, a 90tis řemen. Slušelo by se asi zase dát komplet, což v dílech ani není nic drahého (asi 2tis), ale ta otrava s výměnou, celé odpoledne v pr... Plus mě zlobí vibrace v záběru mezi cca 110 - 130km/h, což je zrovna rozsah, co je potřeba nejvíce, a druhý stupeň sahary, ačkoliv byla před 2 lety dávána nová (orig.). Ale asi to postupně všechno udělám, až bude nálada a chvilka času...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak výměna rozvodů a vodní pumpy je za námi, úplně zbytečně, protože kladky i vodní pumpa byly i po 180tis km jak nové... no co už, dokud to člověk nerozebere, tak to nezjistí. Zároveň s tím šly i všechny silentbloky, řemenice a řemen příslušenství, a samozřejmě nová kapalina do chladiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
  • O 3 týdny později...
  • oddie changed the title to 10 let s 806 - tak teď už 12 :)

Čas nám trochu popoběhl, takže už to není 10 let, ale (skoro) 12, a dnes čerstvá STK na další 2 roky. Na tacho 337tis, z toho tedy 194 spolu... Už se s tím nejezdí tolik, roli hlavního auta přebralo o 8 let mladší Ulysse, ale i tak km trochu přibývají. Přes léto zase trochu dostříknem spodek a dutiny, jinak to nic nepotřebuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • oddie changed the title to 200.000km s 806 - další milník

Tak sice za poměrně dlouho, protože už se víc jezdí s jiným, ale přesto, přišel ten milník 200.000km spolu. Koupeno kdysi se 143tis km, dnes to má 343... Oslava proběhla trochu stylově výletem na lyže - bohužel jsem 806 zapomněl vyfotit, ale mám aspoň místo, kde byla - dole na parkovišti u "metra". Výlet se vydařil, nahoře na Pitztalském ledovci bylo dnes nádherné počasí - druhá fotka 3440m.

Další by mohla být "postupka" 345.678km, a pak už nevím - prostě je to auto, co nic moc nechce, nesype se, jezdí, tak klidně může dál zůstávat doma :)

 

2024-02-12.thumb.jpeg.53efe0f4761bb5b12e29c393a3ea2a74.jpeg

2024-02-12-1.thumb.jpeg.b55b78a3f84718be82738795869dd9b6.jpeg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...