Vašek.K Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 Zdravím, před cca týdnem jsem si koupil diagnostiku, takovou tu mobilní. No diagnostika mi na p307sw 2.0 hdi 100kw 2003. našla chybu p1351. Nějak jsem se dopidil k tomu že je to chyba žhaveni. Teď otázka chci si zkontrolovat funkčnost zhavicich svíček, ale ať koukám jak koukám nikde je v tom motoru nevidím. Může mi někdo poradit jestli je to pod tím sanim? Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 Jsou zezadu ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 Vybrať tieto žhavičky je pôrod.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 (upraveno) Žhavičky se kontrolují bez demontáže, stejnosměrným klešťovým ampérmetrem. Stačí se nacvaknout na kabel od baterky. Po zapnutí zapalování musí být asi 80 A. Pokud se dostaneš i mezi žhavičky, tak za každou musí být o 20 A míň. (3 = 60 A, 2 = 40 A). Ss ampérmetr by měli mít v každé autodílně, stačí tam zastavit a měření (celého odběru) trvá ani ne minutu. Běžný elektrikářský ampérmetr nestačí, bývá obvykle jen na střídavý proud. Pokud rozumíš elektrice, lze to i milivoltmetrem: připojíš milivoltmetr podél kabelu mezi minus a kostru. Zapneš světla, spočítáš si odběr, změříš milivolty a tím určíš odpor bočníku. Pak zapneš žhavení, změříš milivolty a vypočítáš proud. Upraveno 24. únor 2020 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 Při chybě P1351 je na 99% v háji minimálně jedna žhavička v řiti , takže je stejně nakonec vymění všechny , protože zákon schválnosti je , že po výměně jedný žhavičky do týdne odejde další a za tu zbytečnou práci s opětným rozebíráním to nestojí Proto je radši měním najednou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 před 26 minutami, P607Olda napsal: Žhavičky se kontrolují bez demontáže, stejnosměrným klešťovým ampérmetrem. Stačí se nacvaknout na kabel od baterky. Po zapnutí zapalování musí být asi 80 A. Pokud se dostaneš i mezi žhavičky, tak za každou musí být o 20 A míň. (3 = 60 A, 2 = 40 A). Ss ampérmetr by měli mít v každé autodílně, stačí tam zastavit a měření (celého odběru) trvá ani ne minutu. Běžný elektrikářský ampérmetr nestačí, bývá obvykle jen na střídavý proud. Pokud rozumíš elektrice, lze to i milivoltmetrem: připojíš milivoltmetr podél kabelu mezi minus a kostru. Zapneš světla, spočítáš si odběr, změříš milivolty a tím určíš odpor bočníku. Pak zapneš žhavení, změříš milivolty a vypočítáš proud. To není zrovna ideální návod dnes jsou žhavičky nejen na 12V, ale i na 9 a 5V.. a to si škrtneš jen jednou a je po ní určitě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vašek.K Odesláno 24. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 24. únor 2020 před 1 hodinou, jarokare napsal: Jsou zezadu ... Tak to se mám na co těšit to vydávat vůbec se mi teď už do toho nechce ale tak nějak to zkusím vymyslet. Každopádně děkuji. Hold si budu hrát po slepu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 u 307 to ještě jde.. sundáš stěrače, plasty kolem, povolíš si chladič egru, odkloníš ho a zkusíš je povolit.. ideál momenťákem a do 15nm.. pak hrozí, že je přetrhneš Vašek.K ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 před 33 minutami, ChouLu napsal: To není zrovna ideální návod dnes jsou žhavičky nejen na 12V, ale i na 9 a 5V.. a to si škrtneš jen jednou a je po ní určitě Nerozumím, co máš na mysli. Nenavrhuju nic rozpojovat ani škrtat. Jen měřit odběr celého auta z baterie. Prvotní dotaz byl na funkčnost žhavicích svíček. Proč je hned vyndavat? Navrhuji změřit jejich odběr bez demontáže. Agrafik ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 Sorry, moje chyba.. jsem to nějak ve spěchu přelouskal a myslel jsem, že chceš měřit přímo na žhavičku kabelem od baterky.. brixtr a P607Olda ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 24. únor 2020 Sdílet Odesláno 24. únor 2020 Tu stačí rozpojiť konektor na žhaviacom relé.....každá žhavička má samostatný výstup z relé. Vašek.K ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vašek.K Odesláno 29. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 29. únor 2020 Mám blbej dotaz, do teď jsem byl u auta a prostě za boha sem se na ty svíčky nedostal. Odstrojeny jsem to měl skoro celý včetně plastu a stěračů. Matičky mi nejdou povolit a já na to nemam nervy. Koupil jsem do toho teď během dvou týdnů nový palivový filtr, novou baterku a teď všechny 4 svíčky. Nechce se mi je už dělat protože na to nemam čas a do servisu s tím nejedu protože dávat další prachy do toho taky nechci. Nechtěl by to někdo na opravu? Je v tom stavu motorově, krom těch svíček, 2003 výroba, bílá metalíza, panorama, bez koroze. Kolik bych si měl přibližně říct cenu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. únor 2020 Sdílet Odesláno 29. únor 2020 A co jsi na RHR čekal? přístup tam ještě dobrej oproti 407 Když se ti do toho nechce, tak si je nech udělat ne? normočas je na ně 1.9 a pravděpodobně možná ani některá nepůjde ven a přetrhnul by jsi jí... a to je u 307 jistota na sundání hlavy nebo vyndání motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vašek.K Odesláno 29. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 29. únor 2020 (upraveno) To není že se mi do toho nechce, spíš už mě *neumím psát slušně* celej Peugeot Francouzi nemáj špatný auta a motory ale na opravu člověk aby měl hooodne trpělivosti. Do servisu to už dávat nebudu. Stačí že to tam bylo nedávno na výměně filtru a oleje a 5000 pryč nejsou na to prachy dávat to stále do servisu Upraveno 29. únor 2020 uživatelem brixtr necituj předchozí příspěvek viz pravidla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 29. únor 2020 Sdílet Odesláno 29. únor 2020 HDi umí pokud není mráz -30°C startovat i jen na jednu. Na mým Berlingu od začátku co jsem ho měl jedna nefungovala najezdil jsem na něm 150 tis. km a žhavky jsem neřešil. Protože to je porod je demontovat a pokud nato nemáš vercajk a zkušenosti tak si akorát přiděláš práci. A pokud to chceš prodat hoď to do inzerce a třeba se auta někdo ujme. Jo aha Tobě ještě nepůjde zadat inzerát tak pošli SZ s textem inzerátu já ti ho založím a fotky si přidáš do druhého příspěvku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vašek.K Odesláno 29. únor 2020 Autor Sdílet Odesláno 29. únor 2020 Ja je dělal kdysi už na vw a škodě, ale tady je to úplně naprd. Vercajk na to mám. Pošlu ti text a zítra to pořádně nafotím. Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 29. únor 2020 Sdílet Odesláno 29. únor 2020 (upraveno) Jestli ti to startuje a je mírná zima, tak to neřeš a jezdi. To fakt chceš prodat jen proto, že ti diagnostika ukazuje chybu? Vypni diagnostiku a jezdi. Odběr auta z baterie během žhavení jsi měřil? Na výměnu oleje jsi dal do servisu a na výměnu žhaviček si troufáš? Upraveno 29. únor 2020 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirekdoda Odesláno 29. únor 2020 Sdílet Odesláno 29. únor 2020 (upraveno) Vašek.K: přestože jsi rozhodnutý dát auto pryč, pokusím se ještě poradit. Jak už tu bylo řečeno, žhavící relé u tohoto motoru spíná čtyři cesty ke žhavičkám. Každá žhavička má vlastní přívodní kablík. Měli jsme stejnou závadu a vyřešili jsme ji pouhou kontrolou konektoru na přívodu ke žhavičkám. Jeden pin čtyřpinového konektoru byl vyhřátý a zatavený do plastu konektoru, čímž došlo k přerušení obvodu do jedné žhavičky. Rozebrat ten čtyřpinový konektor byl porod, protože se to tím roztaveným plastem celé slepilo. Po vydrolení roztaveného plastu a vytvarování pinu, aby byl spolehlivý kontakt, bylo vše funkční. Ještě přidám další postup na kontrolu stavu jednotlivých žhaviček. Ten jsme udělali také. Stačí ohmmetr, nemusí se žhavičky hned demontovat. Když už bude konektor rozpojený, stačí postupně přiložit červený hrot měřáku na jeden každý pin v konektoru na straně žhaviček a černý hrot kamkoli na motor. Pokud naměříš kolem 0,6 - 0,7 ohm, je žhavička v pořádku. Pokud naměříš nekonečno, je žhavicí smyčka přerušená, pokud naměříš nula ohm, je na žhavící smyčce zkrat na kostru. Upraveno 29. únor 2020 uživatelem Mirekdoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 29. únor 2020 Sdílet Odesláno 29. únor 2020 (upraveno) 7 ohm tzn.1.8 ampéru při 12V? Upraveno 29. únor 2020 uživatelem P607Olda ferinko2 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirekdoda Odesláno 29. únor 2020 Sdílet Odesláno 29. únor 2020 (upraveno) P607Olda: ježiš, dík za rychlou reakci. Není to 6 -7 ohm, ale je to 0,6 - 0,7 ohm. Můžu to v předchozím příspěvku opravit, nebo to mám nechat? P.S. tak opraveno. Upraveno 29. únor 2020 uživatelem Mirekdoda P607Olda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.