Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 1.6 Vti skutečně na odpis?


matii

Recommended Posts

U nás zatím vše v pohodě nicméně toho že trochu chrastí rozvodový řetěz za studena už jsem si taky všiml. Jak jsem psal v plánu je u 80.000 stavu nechat řetěz zkontrolovat, případně vyměnit. Jinak při 70.000 aplikován přípravek BG CARE, olej včetně filtru měněn také. 

A sorry Petře opět jsem zdá se tento "vtip" včera nepochopil 🤨

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný takže jsi víceméně nebojoval s tím, co tvůrce tohoto vlákna - antipollution, nouzák atd? A co to bylo za rok výroby 2009? 2010? Ale to asi nehraje tolik roli (my máme 2011)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10/2007  , ono se to nějak nakupilo okolo , nejen 207 , a přišlo rzhodnutí že ojetiny pryč, neměl jsem čas ani chut tenkrat litat okolo aut. 

mmch do aček jsem to poslal v únoru 2014 a AAA to prodali 15.4.2014 při 106520km a 5.11.2018 to mělo další evidenčku (další majitel) při 125109km  ...těžko říct proč :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak, nemusí to být katastrofa, starej se a vydrží to dost. Jezdí kusy i s 400K km bez problému, měnili včas a za kvalitní olej a jezdí dodneška. Nedávej na to lpg a měň po 15K km/rok olej za správnej, co tam patří (Total quartz INEO 5W30) a není problém. Je to jak s HTP, některý kusy najely 400K s jedním motorem. Rozvody budou lehce chrastit, je to řetěz. Je tam stejně de.bilně udělanej napínák jak u HTP a proto se to mění. Řetěž nepraská, jen až se vytahá, tak je riziko, že skočí rozvody při startu- kvůili napínáku bez zpětnýho ozubu. Vanosy se nekazí třeba jak v starých báwech. Ale zkrátka jedna chyba spustí lavinu souběžných závad- součet vůlí a hloupě nastavený malý volnoběh na 700ot/min a bude to mazat těsně pod spínacím tlakem olejového spínače 0,5bar na volnoběh, vanosy se nenatočí, chybí tlak/průtok oleje= chyba tlak oleje, chyba časování obou vaček, kolísání volnoběhu, dušení atd. Jsou tam takové malé "drobnosti" které pak způsobují velké starosti.

Kdo ten motor nezná a nerozdělal ho do šroubku, nepochopí co s čím souvisí a bude měnit věci, který nejsou ten problém. Je to prostě složitej motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Všem.

Za sebe můžu říct, že to auto s tímto motorem 1,6 VTi byl taky můj největší omyl. Jedná se o rok 2008 najeto cca 115tis a motor spolykal spoustu, spoustu peněz v autorizovaných i jiných servisech a spoustu oleje(1lit/+1000km). Motor v podstatě jede, ale určitě ne hned po nastartování a co mě nejvíce štve ,že pravidelně po ujetí cca 40km motor přestane mít tah a sílu. Stará 120tka by mě předjela. V nízkých otáčkách to výkon nemá nikdy. Taky si nikdo neví rady. Emisema taky neprojdu, takže každou návštěvu musím iprovizovat. Jen podotknu, že se o o motor starám víc než je zdrávo. Aut mě pod rukama pár prošlo, ale takovejhle krám jsem ještě neměl. Vím, měl jsem smůlu na ojedinelej kus, ale co čtu na netu, tak těch uživatelů se stejnýma neřešitelnejma problémama přibejvá. Jen podotknu, že 50tis za generální opravu nedám- přece to je už stařec.

Upraveno uživatelem markus.ved
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno jak to tak vidím opravdu za těch pár tisíc km nechám zkontrolovat případně vyměnit napínák řetězu. Nic jiného se s tím asi momentálně dělat nedá. Jo teda ještě necepovat na shitoznich benzinkach a jednou za čas aditivum do benzínu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta lambda tam byla ještě původni. Navíc odešla až ve chvíli. Kdy sem měl lpg asi 9tkm odpojené kvůli vadným vstřikovačům a propadlé nádrží. Vím, že tady někdo psal jak sem mu po 100tkm rozsipal kat. a vypadaly sedla ventilů z hlavy, ale tady je to pořád v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, inoxing napsal:

Slachta90: Chybu s lambda sondou dělá LPG, určitě se ti objeví časem znovu. Ten motor není dobrý jezdit na plyn, není na tohle stavěný.

Markus: A to auto máš od novoty nebo si jej koupil už ojetý? A je to plyn?

Auto jsem koupil jako ojetý- na plyn to nejezdí. Zásadní průšvih byl ,že se zlomil horní držák vodící lišty na rozvodech a řetěz jezdil v tomto místě po ulomeným držáku a mraky hoblin se dostalo do oleje až se total zacpaly selenoidy. Rozvody mě stály 23tis. a chlapci ani nevyčistili okruh a já jsem ty selenoidy musel snad 10x průběžně vyndávat a hobliny odstranovat. Zase to ale dnes dokážu možná udělat v rekordním čase😄. No sice diagnostika už nic nevypisuje, ale motor se chová pokaždé jinak. Asi podle nálady a tu má dost často blbou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem asi udělal dobře, že jsem měnil olej poctivě co 15tkm. Auto jsem kupoval jako nové (konec 2010) a v roce 2017 jsem ho prodal se 111tkm. Za celou dobu s motorem nebyl žádný problém. Brácha má 308 z druhé ruky (našel jsem mu ho na inzerát). Auto mělo kolem 150 nebo 160tkm, jestli se dobře pamatuju. Nechal preventivně vyměnit rozvody a frčí bez problémů (ťuk ťuk).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...