Přejít na obsah
mikelkes

Tlak oleje 307 1.4 16V

Recommended Posts

Zdravím, 

mám stale dokola opakujici se problém s tlakem oleje, po výměně vydrží 7-8 tisíc bez problému, pote to začne nanovo. Dělá to po zahrati oleje a pouze pri nízkých otáčkách, pravidelně pri volnobehu. Cidlo tlaku oleje je vyměněno. Nějaké zkusenosti?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky, jaký typ oleje popřípadě značku zvolit? V intervalu 15 tisíc kdy se olej mění, dolévám něco málo přes 2L, ale to mi bylo řečeno, že to je normální.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dva litry oleje o benzinaku na 15 000km mi prijde docela dost. Navic kdyz klesa tlak toho oleje mam doje ze to je predzvest vaznejsi zavady. Asi bych zacal kontrolou kompresnich tlaku. Mely by byt min.8 atmosfer ale hlavne na vsech valcich stejne. Kdyz tohle mereni nevyjdee, ceka Te asi motor. Jestli kompresni tlaky O.K., potom bych se zameril na olejove cerpadlo, na gufirka.....:myslim

Upraveno uživatelem pesastor

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

za sebe napíšu, že 2 litry oleje na 15 tisíc KM je dobrá spotřeba u 16V :myslim, jen tak z hlavy je to nějak deci a půl na tisíc KM, což se normálně neřeší (neopravuje)

na ten sací koš čerpadla bych se taky podíval a to tak, že co nejdříve, protože tlak oleje...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Trochu nerozumím tomu, jestli doléváš 2L oleje najednou někdy před koncem intervalu- to by totiž bylo špatné a chybí tam olej, jelikož náplň je tuším 3,3l (nevim z hlavy), pak by olej nestíhal stéct za chodu a dole ve vaně by chyběla hladina k sacímu koši. A jinak 2l celkem v pohodě na 15K km, možná ti někde prolína olej, některé jsou celkem olejničky (dekl vačke, gufera kliky/vačel, olejový filtr..).

Značka oleje? Asi je to jedno, pokud šáhneš po známých značkých, tak hlavně správné specifikaci- což není jen 5W30, ale důležitá je ta norma výrobce. U tohoto motoru je to norma PSA B71 2296, což je třeba Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Castro, Valvoline, Mobil, Texaco...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@inoxing U prvnich Fabek trojhrnku znamejch olejozroutu ve znackovejch servisech platilo ze spotreba oleje ma byt <0,1% spotreby benzinu .Tedy pochopitelne SPOTREBA a ne uniky s louzi pod motorem. To co pise autor vlakna  mi pijde vic!:papa       

Upraveno uživatelem pesastor

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem se špatně vyjádřil, ty 2L je součet toho co tam postupně dolivam, zatim se mi nestalo, abych to nechal pod min rysku. Naposled co to bylo v servisu mi tam dávali 5w40 OMV, dneska jsem se s borcem bavil a říkal, ze ho napadá dát tam 10w40, který by prej měl byt hustsi. Teď to bude 2 roky co ho mám, zatim proběhly 3 výměny oleje a pokaždé stejny průběh prvních cca 7-8k km bez problému a potom hlavně pri vyšším zahrati napriklad 30min po dálnici, potom neutral a zacal blikat tlak, stačilo zařadit rychlost a přestalo to. Měl jsem to i v servisu, kde měřili tlak oleje, vše v pořádku, tak vyměnil čidlo, ze to bude tim. Pokračovalo to dál, ale jenom občas maximálně jednou za dva týdny. Teď od posledni vymeny ujeto 8500 a při dvou delších trasach jsem ti užil asi 10x.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@Hafity  asi jsem se ve skole spatne ucil, kdyz nam rikali ze velka vule mezi valcem a pistem, prip. nefunkcni pistni krouzky zpusobuji prunik oleje do spalovaciho prostoru, jehou ubyvani a nizky tlak. A jak to rychle a bez velke deontaze ajistit nez merenim kompresnich tlaku!:D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Fajn! Ale jak to SAKRA souvisí s mazacím tlakem z olejového čerpadla, které se tu řeší :myslim

Jablka/hrušky.... :roker

Pejsek/kočička....

Penďa/vagča….

Upraveno uživatelem Hafity

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Vůle pístních kroužků má vliv pouze na kompresi, případně na rychlejší degradaci oleje, ale určitě ne na tlak oleje. Řekl bych buď vyběhaná ojniční ložiska nebo nedostatečný výkon čerpadla z nějakého důvodu. Pokud to při malém přidání otáček zmizí, není to zatím nutné řešit. Jinak buď výměna čerpadla nebo taky napřed změřit skutečný tlak při zahřátém motoru jestli odpovídá normě, generálku motoru asi dělat nebudeš.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@mikelkes Přepálený olej. Odpojit dočasně lambda sondu a problém nebude, jednotka si nastaví nouzově bohatší směs a olej se nebude přehřívat na dálnici. Dělá to stará lambda sonda, motor jezdí na chudou směs, přehřívá se tím dno pístu. Vyměnit sondu nad KATem.

 

Upraveno uživatelem inoxing

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se k tomu dneska konečně dostal, odpojil jsem lambda sondu, dokonce bych řekl, ze se o dost zvedl výkon, lip to táhne. Projel jsem to asi 70km kdy jsem to protocil a bez problému..když uz jsem se blizil domů a chtěl jit pomalu objednavat novou, tak na posledních 5km to začlo znovu a každý neutral doprovázel nízký tlak oleje. Takže ten sací koš?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Za předpokladu, že je to jak píše inoxing, tak pouhým odpojením lambdy problém nemusíš vyřešit. Pokud ti pomáhá výměna oleje, aby se závada dalších řekněme 8000km neobjevila, tak buď za tu dobu buď zdegraduje samotný olej, nebo se ti postupně někde něco přicpává a tím novým olejem se to zase na čas rozpustí a pak to začne nanovo. Takže pokud má lambda pozitivní vliv, tak bych tam dal novou a vyměnil olej.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

mno, tazatel už píše v prvním příspěvku, že když vymění olej po 8 tisících KM, tak problém zmizí :myslim, jen mi nejde do kebule, proč má ten olej přepálený, jak píšete vy..., zatím jsem se nesetkal s tím, že by za nedostatkem tlaku byl olej po 8 tisících KM :mrk--vždycky to byla mechanická porucha--čerpadlo, koš, zacpaný otvor pro tlak. čidlo použitým těsněním při opravě motoru atd.--, ale že by to bylo olejem po ujetí jen 8 tisíc KM ??

proto píšu demont. el. čidlo tlaku oleje, nahodit tlakoměr a zkontrolovat v provozu, jaký je tlak oleje po zahřátí v určených otáčkách--k tomu existuje tabulka výrobce motoru,  na sací koš čerpadla bych se podíval taky, zároveň bude vidět,  jestli je bordel ve vaně, nebo nee

 

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

U 1.4 KFU, bych jeste zkontroloval i solenoid ovládání časování sací vačky a lambda sondu po 15 letech vymenil. Stalo se me to na FIRE motoru od Fiatu, kdy byla spatna vrchni lambda sonda, ale ne tak, aby se hlásila jako vadná. Auto jezdilo na chudou směs a při vyšší zátěži to pak na volnoběh problíkávalo mazání. Není to takový problém u motorů s výměníkem olej/voda, ale TU řada je nemá (krom NFS). Delala to ridici lambda sonda (tedy ta vrchni), po odpojeni si jednotka nastavila nahradni signal s mirne bohatsi smesi a problem prestal. Ale to bylo u Fiatu (Magneti Marelli iaw). Tady to muze byt jinak. U bohate smesi se lepe chladi pisty. Staci se podivat na svicky. Jak budou bily jak stena, jezdi to na chudou. Museji mit lehce zlatavou az lehce cihlovou barvu (u 4T s KAT jen velice vzdáleně). Ale auto se musi projet, zahrat a pak kontrolovat

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×