Jump to content
vysko11

309 GTI 16 - co s nim ?

Recommended Posts

Zdravim vsetkych,

 

mam doma taku vec :) vola sa 309 GTI-16. Original verzia este oficialne bez katalyzatora, rok vyroby 1991, najazdenych cca 60k.

Auto je krasne zrepasovane, povodna farba modra metaliza (teda je samozrejme novo nastriekane ale v povodnej farbe). Nejake drobne detaily treba dotiahnut este samozrejme. 

Zvonku ma minimalne upravy, akurat rally style rychlo uchyty na kapote a dal som (bohuzial!) odstranit tie bocne plastove listy na dverach, zavarit diery po nich a vyrovnat to. Keby som vtedy premyslal ze original stav sa ceni najviac nedal by som to robit ale co uz. 

Motor je jemne upraveny, to znamena ostrejsie obe vacky, ventily, pruziny, myslim aj piesty su kovane. Ma to niekde medzi 170 - 180 konikov. Je tam program este z davnych casov ked sa bezne neladilo custom na brzde ale clovek prisiel do Talianska k miestnym machrom, povedal ake ma zhruba upravy motora a oni mu dali chip s plus/minus vhodnym programom. Myslim ze naladenim by sa z toho dalo ziskat tych 180 - 190 koni.

Okrem toho kovo keramicka spojka, N-kovy vyfuk a 6 stupnova prevodovka z 306 S16 (po 5 rokoch hladania som ju nasiel u nejakej zenskej na eBay v UK :) ).  

Ziadne dalsie upravy typu klietka, plasty a podobne obludnosti. Krasny originalny interier ako novy. 

 

Auto mam uz snad nejakych 20 rokov a dost som sa s nim hral, srdcovka, to je jasne. Myslim ze je to snad jediny dochovany exemplar na SK a CZ. Vseobecne ich je uz velmi malo a dost kusov co sa obcas objavia na predaj su 100 krat pokrcene treningove rally auta.

Byvam v Prahe, auto mam na Slovensku a realne si na nom zajazdim tak hodinu za rok. Musim celit realite ze proste na toto uz nemam cas ani garaz v CZ kde by som sa mohol vyhrat. Tak premyslam ci si ho nechat ako asset do buducnosti kedze cena stale stupa (v IT je uz oficialne veteran!) alebo sa na to vykaslat a predat ho. Mam este dalsi kusok, AUDI S2, tam premyslam podobne. 

 

V podstate ma zaujima ci si myslite ze to auto je predajne na SK / CZ, ci by o to mal niekto zaujem alebo ci mam rovno skusit ponuknut na nejakej medzinarodnej stranke. Alebo ci som uplny blazon a ked uz ho mam 20 rokov tak by som si ho mal nechat dalsich 20 rokov :)

 

ciao

Marcel

IMAG1465.jpg

IMAG1467.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viac fotiek zatial nemam, porobim nejake az pojdem na sk vo Februari.

Inzerat to zatial nie je, len sondujem situaciu a tak trochu sa aj chvalim, vsak kde uz ked nie na PUG fore :)

Cena sa tazko odhaduje, jedina referencia aku ma je tento web http://www.theparking.eu/used-cars/peugeot-309-gti.html#!/used-cars/peugeot-309-gti.html%3Ftri%3Dprix_decroissant a podla toho mi to vychadza tak niekde medzi 15k - 18k EUR.  Ovsem vieme ako je to s takymi strankami, ponuka je jedna vec, otazka je ci to niekto za tie ceny aj realne kupuje.

Ozaj, nemate niekto nahodou ten zadny spojler na predaj? Nejak sa mi stratil pri repase, nechapem, bol a uz nie je.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda, že to nezůstalo originál ... cena by mohla být vyšší a hlavně se to bude déle prodávat. 

Originál 205 GTI, ale s tím nejobyčejnějším motorem: https://auto.bazos.cz/inzerat/83281915/Peugeot-205-19-Gti.php

Jednu suprovou 205 GTI v úpravě Gutmann 94 kW (možná i motor upraven od Gutmanna) jsem viděl, dovoz IT, 80 tkm, bez koroze, původní lak, ale nespecifikovaná závada na motoru. Bylo rychle pryč za 150k Kč. 

309tka je méně známa a bylo jich vyrobeno méně (jako GTI), navíc ten 16V je ještě vzácnější. Ocenění je těžké ... u nás jsou sice nadšenci, ale asi nezaplatí tolik jako někdo třeba v FR. Na druhou stranu ceny na západ od nás mi přijdou přemrštěné ... ale třeba se pletu. 

Já chtít dát za takové auto 250 000 Kč, tak ho chci bez práce ... takže raději přihodím 50 000 Kč a chci originál a jenom si auta užívat. To je jen můj názor. 

Na tvém místě záleží, jak moc máš auto rád ... pokud již omrzelo, poslal bych ho do světa. Ale pokud tu ta láska pořád je, nechal bych si ho. Hodnota auta by neměla klesat. :papa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasky by bolo ale casu je malo :( 

 

V podstate ich bolo vyrobenych len nieco malo cez 5000 kusov, mozno 5300, aby sa to dalo homologovat do N skupiny, tam prave musel byt splneny ten limit 5000 kusov vyrobenych v normalnej seriovej produkcii. Logicky potom vela z nich skoncilo ako rallye auta a neskor ked uz skoncila homologacia tak sa pouzivali ako treningove. Vysledok je ze uz su skoro vsetky uplne rozbite popripade vykuchane, s klietkou a kazdy pech 5 krat meneny.

 

Chyba bola davat prec tie bocne listy. Ostatne veci sa daju vratit do povodneho stavu. 5 kvalt prevodovka sa da zohnat za par korun ale preco z toho nemat 6 kvalt, ze ano. Spotreba na 5-ke  pri 160 km/h mohla byt niekde okolo 20 litrov uz pri takejto light uprave motora. Asi aj kvoli tomu programu ktory ma daleko od optimalneho. A tie vacky, ventily, to je minimalna uprava, tiez sa to da vratit do povodneho stavu ale tych extra 20-30 konikov na aute ktore vazi 930kg je poznat a myslim ze sa to hodi.

 

Zozeniem ten spojler zadny, schalt paku origos a este nejake drobnosti a vystavim skusmo na mobile.de a na tej stranke co som postol vyssie. Skusim nahodit 18k EUR a uvidim :)  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvýšený výkon by mohla řada lidí ocenit. Asi i tu šestistupnovou převodovku. 

Pokud není poznat, že tam lišty byly (dobře zavařeno a nalakováno), pak by to taky nemusel být zásadní problém (nebo je tam nalepit :D ). Já jsem zastánce totálního originálu, případně tovární úpravy (nebo úpravce - Gutmann, DIMMA atd.). 

Zkus dát tuto cenu a uvidíš ... dolů můžeš jít vždycky. :) Já určitě nekoupím, mám objednané auto za 30. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim kolik jich bylo vyrobeno, ale zas tak ojedinělý bych to neviděl. I u nás jich několik jezdí a je tu jeden sběratel co má dvě, jestli už to zase nerozmnozil. :-D Každopádně já to mít v tomhle stavu, tak už jen seženu lišty a nepouštím ho.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes mi dat kotakt na zberatela pokial to nie je tajne? 

Otazka je ci su to origos GTI16 alebo 8 ventil prerobeny na 16. Taky tiez par jazdilo. Davali tam zvycajne motory z MI16 ale nebolo to to iste zdaleka. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

popravde s upravama to ma mensi cenu nez original a  prodejni cena  na slovensku bude hodne pod 10, ale mozna se nekdo najde :)  

 

co se tyce S2  je cena uplne jinde a do budoucna pujde jeste vys a je jedno zda upravena nebo ne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×