Jump to content
Zarag

Expert Tepee 2010 topení zadní části

Recommended Posts

Zdravím,

 

prosím o radu... V přední části auta topení funguje jak má, ale i po zahřátí auto ve středové a zadní části netopí. Tedy fouká, ale studeně. Při otáčení regulace na to reaguje i částečně silou foukaní, tzn. regulátor také funguje. Prostě to jen vypadá, že nakonec nemá kde vzít teplý vzduch. Jako by byla někde rozpojená hadice přívodu nebo tak něco. Máte nějakou radu, případně schéma?

Edited by Zarag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schema by bylo na serviceboxu, k tomu by bylo nejlepší dát VIN.

Hadice vody dozadu jsou teplé? Podle fotky to vypadá, že nahoře je odvzdušňovák.

Ten plech v horní části vypadá jako táhlo - když dáš ovládání na horko/zima, pohne se klapka?

To je tohle? Auto tady nemám, jen fotku.

20170415_185840a.jpg

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všechny. Dneska jsem ležel pod svým Scudem a poslední obrázek bych tipoval na bufík. Je na úrovni předních sedaček na prostředku auta- krytej plechem. U řidičova prahu je čerpadlo a nějaký trojcestný ventil. Tak snad to někomu pomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky to teď řeším, pojistka je u baterky značená F39-15A.

Je na čerpadlo i elmag. ventil. Ten ventil mi vyhazuje pojistku, tak ho na oplátku taky vyhodím a spojím hadice natrvalo nějakým T kusem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, také se přidám do fóra,

řeším to samé už podruhé, netopím vzadu. poprvé v záruce, tak jsem to nezkoumal. Teď už ano. Na vidně je doufám emg. ventil který otvírá zadní větev potrubí č.OEM- 6462 W1, cena cca 3100,-. Je zapojený na 10Apojistce u baterky v podlaze. pojistku to vyrazí po zapnutí zadního topení spínačem pod stropem. Doufám, že čerpadlo je v pořádku (zatím to nemám ověřené) OEM- 6462 V9, cenu nevím.

Když o tom přemýšlím, tak si říkám, že ten ventil by tam ani nemusel být. Když tam dávají čerpadlo, tak jsou tam asi (díky délce potrubí atd) velké tlakové ztráty. Kdyby se ventil vyhodil a hadice pospojovaly (viz předch. příspěvek ) natvrdo.....?

I v letním provozu je to po zapnutí otevřené a teplá voda jde dozadu. V podstatě to běží stejně jen se navíc zapne klima, která tam tlačí chladivo.

Při vyřazení emg ventilu, by to po zapnutí fungovalo normálně. Pokud by to bylo vypnuté, tak by zadní okruh nebyl zavřen natvrdo ale cirkulace bude velmi malá, nebo žádná. Tak že by to mohlo ovlivňovat maximálně to, že by se studený motor trochu déle ohříval, protože by ohříval o trochu vody víc, coby přišlo od zadního výměníku, pokud by s tím čerpadlo motoru vůbec pohnulo.

Nemám nastudované schema chladící kap. nevím, jestli je tady (jak to bývá) primární okruh (motor-topení) a sekundární (motor-topení-chladič) . Možná je zadní výměník až na sekundárním okruhu a pak bych se pomalejšího ohřívání nebál. Ale myslím, že je na primárním. Fakt to nevím jistě.

Taky by se možná dal sehnat nějaký jiný emg. ventil na 12V, který by se dal kousek dál na přímý kus hadice, to budu ještě hledat. 3100Kč je za tenhle krám docela dost , s vědomím, že to zase brzy klekne.....

 

Jameson,

Expert tepee 2.0 HDI 2010   85tkm

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím propojením natvrdo a pak obavou o letní provoz. Nevím a netuším jak moc dobře je ten elm. ventil přístupnej . Ale nešel by nahradit normálním topenářským kulovým ventilem? Na podzim při přezouvání ho otevřeš a na jaře zase zavřeš aby to zbytečně vzadu netopilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, Zvěřina napsal:

Už to mám propojený a konečně topím, jen to ještě chtělo pořádně odvzdušnit.

Tady je schema topení-  jestli Ti nevadí italština.

topení.jpg

Ahoj, jak jsi to propojil, máš nějaký obrázek, případně co jsi použil za materiál na to Téčko?

 

díky D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 9 hodinami, Vena garážmistr napsal:

S tím propojením natvrdo a pak obavou o letní provoz. Nevím a netuším jak moc dobře je ten elm. ventil přístupnej . Ale nešel by nahradit normálním topenářským kulovým ventilem? Na podzim při přezouvání ho otevřeš a na jaře zase zavřeš aby to zbytečně vzadu netopilo.

Ahoj, 

to bych nedělal, protože pokud by jsi z. okruh v létě uzavřel kulákem a zapnul klimu vzadu, spustí se zároveň i čerpadlo vody do zadu a bude tlačit vodu do zavřenýho okruhu a asi by po čase odešlo a netopil by jsi pak  už ani v zimě. Čerpadlo vody dozadu, je ovládané stropním spínačem zároveň s ventilem, a klima pak zvlášť.

I kdyby v létě chl. tekutina proudila nezavřeným okruhem dozadu, topit  to nebude protože ovladačem teploty stejně nastavíš zimu a uzavře se výměník  přehodí se klapky a vzduch nepujde přes výměník.

Mj, mají to vymyšlené docela dobře, při nastavení teploty do tepla, prioritně to fouká vzduch do nohou, pokud otočíš na chladno, upřednostní to proud vzduchu do stropu (předpokládá se chlazení).

....také prosím o popis jak jste propojil hadice a čím,  jsem rozhodnutý ten ventil vyndat, díky moc.

Zdravím, 

 

Jamesson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psal jsem jen jestli by to nebylo řešení. Protože na bude hrát se to takhle řeší běžně. Ale uznávám že to máš nastudováno takže budu beru po Tvém vysvětlení že můj návrh není vhodné řešení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotky nemám, ale z nouze jsem použil železný vodovodní trubky půlcoulky. Rovnej kus asi 12 cm na jeden konec koleno a 5 cm trubky, v prostřed rovnýho dílu jsem vypálil díru a navařil 10 cm trubky. Ta odbočka a koleno je stejným směrem. Hadice pod autem jsem skřípl svářečskejma kleštěma, takže vytekla voda jen z ventilu. Pak uřezat hadice hned za přípojkama, nacpat náhradu a zapáskovat. A aby mi to nemlátilo o podlahu, tak jsem to dal do miralonu a plastovou páskou jsem to přivázal za díry po ventilu.

Uvažoval jsem o plastovejch vodovodních trubkách, ale nesehnal jsem narychlo svářečku, tak vyhrálo železo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, už topím !

Tak jsem vyřešil problém se zadním topením. Emg ventil je venku, včetně rychlospojek, mezikus jsem si nechal udělat od topenáře :-) viz foto. Jsou to topenářské trubky D18, a na hrdýlka D20 jsem nasadil hadice a dotáhl eskapáskami. Jen pozor, jelikož to nešlo změřit dopředu, ta přivodní rovná část musí končit D24, (já mám D20), tam je větší hadice a tak jsem musel vyvložkovat menší hadicí.

Zkoušel jsem provoz s vypnutým topením vzadu a dozadu teplá voda nejde, i bez emg ventilu  tam motor vodu nedotlačí.  Po sepnutí čerpadla,IMG_1091.JPG.1b84cf559bf9ff8abb5bd3b39f23f92b.JPG topení vzadu normálně funguje. Skoro nechápu, proč ten poruchovej díl tam dávají, je tam zbytečný . Přikládám fotky T kusu před a po montáži. Kdyby někdo chtěl, zkusím nějaký plánek s rozměry. 

Tak zdravím Experty! 

Jamesson

IMG_1088.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, zdravím Experťáky.

 

Včera  jsem kuchnul ten nefunkční  ventil. Vzhledem k nevhodnému umístění -přimo za LPkolem, byl značně orezlý. Je tvořen spodní plastovou částí s trubkami a na ní svisle nasazeným kovovým válcem cívky. Spolu je to spojeno 4-mi samořeznými šroubky  na křížák. Ty jsem musel odvrtat. Pak se dal magnet odloupnout. Vevnitř byl váleček cívky s táhýlkem dolů do uzavíracího šoupátka. po vyklepnutí pružinky z válečku se dal vyškubnout od táhýlka, které procházelo skrz membránu dolu do armatur. Lámal jsem si hlavu jak to dál rozebrat, protože dolní  trubky jsou z jednoho kusu. Nakonec jsem membránu odřízl od vnějšího těsnění (na které dosedá kovové tělo cívky) abych se podíval dovnitř. To táhlo procházelo přes další vodítko až dolů, kde končilo špuntem který dosedal a těsnil hrdlo svislé odbočky. Nakonec rozhodla trocha násilí a kleštěma jsem za to táhýlko cuknul a vyrval ho si s tím vodítkem a šoupátkem. Pak už bylo jasno,. l Jelikož ten mosaznej "náhradní" díl co zatím funguje v autě není uplně 100% (díky většímu  průměru hadice jsem musel improvizovat vložením kousku menší hadice) a nepatrně to sákne. Rozhodl jsem se, že tam origo vykuchaný ventil dám zpět. Nejprve bylo potřeba kleštěma vyšroubovat pahýly odvrtaných šroubků. Na opětovné složení jsem  nesehnal přesný rozměr původních samořezných šroubků a tak jsem dírky v platovém kusu jednoduše provrtal skrz a použil šroubky s matičkou. Cívku jsem nasadil prázdnou zpátky na armaturu a přišrouboval. A až se mi bude chtít pod auto, vyměním mosaznou armaturku za vykuchaný originál .

Celé to píšu spíš pro to, že pokud se to někomu porouchá a nebude chtít dát  víc  jak  3 tisíce Kč za opravu, není nutné vyrábět náhradní díl, ale stačí vycvaknout ventil z rychlospojek, vzít ho do dílny, odvrtat šroubky, vykuchat vnitřnosti, složit  a dát ho tam zpátky. Práce cca na 1 hodinu + 4x šroubky s matičkou M4. Pokud někdo bude chtít, můžu dát pár fotek, ještě mi leží na ponku.

 

Zdravim, Jamesson

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...