Sign in to follow this  
Followers 0
Dress

Geometrie

13 posts in this topic

Záleží na typu přístroje a autu.

Optická tak 600 u menšího obsahu motoru. Laserová v rozmezí 800-1100, ale servisy se strašně liší.

My to u starších peugeotů děláme za 650. kdo si má taky pod to auto lehat, že?

Auto Vašenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je bez airbagu, platí co jsem řekl. S airbagem je problém, že s optikou neumíme seřizovat obě strany současně, což hne s volantem. No a u airbagu je to zbytečné riziko do toho š?ourat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menil jsem volant a ted je nepatrne pootoceny pri jizde rovne. Srovnani asi stejne jako geometrie, coz? Premyslim, jestli se to vyplati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petr: dá se to srovnat. Prostě jen pootočíš na obou stranách o stejnou hodnotu :) Akorát se musí opatrně, a je dobré pak nechat geometrii zkontrolovat, páč se velmi snadno rozhází... Suma sumárum, opruz, a ve špíně k tomu. Ale když chceš mít volant rovně, co naděláš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a není jednodužší pootočit o zub volantem??? Předpokládám, že tam je tisícihran jako u jiných modelů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby to byl tisicihran, tak by to snad slo, ale on to je asi jenom tricetihran. Cili o dalsi zub uz je to zase na druhou stranu.

A mozna je to jeste menehran nez triceti...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám ponětí, že když je to servo, tak se to musí seštelovat vepředu. Na jednotlivých tyčích řízení, za předpokladu, že nemáš podvozek ve vrtuli. Pootočením/přesazením volantu nic nedosáhneš. Když je volant nakřivo, tak to bude rozhozená geometrie, nebo přihnutá nápravnice. Lehké náledí, náraz z boku ...

Pokud je borec od geometrie trochu schopnej, tak ti všechno zmněří. Pokud jsou nápravnice deformovaný, dá se to vymezit příslušným počtem podložek. Rovnat to nemá smysl. Pouze koupit druhou.

Něco štelovat naslepo, bez přístrojů, nemá smysl.

Moje Pegi je absolutně v pohodě. Mám ji zmněřenou na laserové atolici a podle protokolu je uplně perfektni. I ten borec se divil. Starší auto a všechno sedělo s nastavením fabriky. Holt, západní komunikace a jízda pouze do kostela a zpátky. Pak dovoz a moje koupě :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ladis: Menil jsem volant, protoze ten puvodni uz byl na jednom miste prosoupanej od toho, jak s nim porad nekdo to auto ridi. :D:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petr: pokud víš jistě, že máš tu geometrii dobře, a jen potřebuješ pootočit volant, můžeš udělat následující:

Zvedneš předek, na obou tyčích povolíš pojistné matice, a na obou stranách pootočíš seřizovákem o půl otočky - samozřejmě tak, že na jedné straně o půl otočky vyšroubuješ, a na druhé o půl otočky zašroubuješ. Tím nic neriskuješ, pokud to nespleteš, a nebo si nepohlídáš, abys otočil stejně.

Pokud si ovšem jistý nejsi, že máš sbíhavost OK, je lepší to vzít někam na změření a seřízení...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: Geometrii mam OK, jen jsem vymemnil ten volant. Geometrie byla serizovana nekdy v dubnu. Gumy se sjizdeji rovnomerne, tak si myslim, ze je to jeste v poradku. Vubec - jak casto by se to melo nachavat serizovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám pocit, že paušální termín, nebo doba na seřízení geometrie snad neexistuje. Pokud se sjíšdí pneumatiky a možná lehce po jaru, až cestáři zalepí ty největší díry na silnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.