Jump to content

Pri štarte biely dym


jozefvorisek
 Share

Recommended Posts

Čaute,

zhrniem to do pár slov:

Akonáhle naštatujem (307, 1.6 Hdi, slabšia verzia bez FAP, 202.000 km) vyvalí sa z výfuku biely dym ako keby bolo vonku -50 stupňov, pritom je leto.

Keď sa auto rozbehne tak to dymiť úplne prestane a so zohriatym motorom nedymí ani pri štarte. Čo sa týka hluku pri štarte k tomu ani nejdem nič písať... traktory na družstve štartujú civilizovanejšie.

Diagnostika hovorí že je všetko v poriadku, všetky štyri trysky boli pretesnené ale neboli ešte menené, takže to bude pravdepodobne tým... každopádne chcel by som vedieť vaše rady, typy, hlavne ak sa vám to stáva.

Vďaka.

[upravil dne 18/8/14 15:36 od jozefvorisek]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Presne toto robí aj na mojej 307 1.6 HDi, mám 184 tis km. Do nafty pridávam dlhodobo VIF.  Na diagnostike som pozeral aj korekčné dávky vstrekovačov- boli v poriadku. Neviem si s tým rady. Robí to vždy , keď je motor studený. Je jedno, či je vonku 20 alebo -10 stupňov. Vystrelí biely dym, ktorý má štipľavý zápach nespálenej nafty.

Link to comment
Share on other sites

Je to jenom domněnka, ale co kdyby?

Kdo byl na vojně možná si vzpomene jak se dělalo tzv. zadýmování. Jen zjednodušeně - do výfukového potrubí se vstřikovala nafta a výsledek byl hustý bílý dým a smrad byl jak tady píše "beargrylls55" nespálená nafta.

Pro Šaldu = nedokonalé spalování = část směsi utíká do výfuku, nebo některý válec vynechává než se motor ohřeje. Expicitně platí i pro ostatní. Příčina: Např. nižší tlak ve válcích, ale je to jen domněnka, skutečnost může být zcela jiná.

Link to comment
Share on other sites

Tak dnes trochu vonku mrzlo a všimol som si jednu vec. Keď štartujem za mrazu tak motor nevynecháva. Keď je vonku teplejšie a motor je studený je to horšie a samozrejme aj viac bieleho dymu. Myslím, že žhaviče môžem vylúčiť. Opravte ma ak sa mýlim .

Edited by beargrylls55
Link to comment
Share on other sites

1. Když jde z výfuku bílý dým, tak tam dej ruku a zjisti zda je to kondenzát - tedy voda nebo budeš mít ruku mastnou a pak je to nespálená směs.

2. nech si změřit tlaky ve válcích - to co popisuješ by ukazovalo na netěsnost výfukového ventilu a to by mohlo skončit podpálením ventilu a GO nebo výměnou motoru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Ahojte..zacalo mi robit to iste. Hlavne teraz ked je teplo, motor ako keby isiel nie na tri ale dva valce  a z vyfuku biely dym, ktory po chvilke prestane a tak isto po niekolkych minutach prestane aj kolisanie otacok. Bolo to tymi vstrekovacmi ale to bolo este niecim inym..? dik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...