Jump to content

peugeot 406 2.0 HDI - elektronika si žije vlastním životem


Myjja
 Share

Recommended Posts

Zdravím všechny a obracím se na Vás o radu,

je to asi takový poslední výkřik do tmy, ale třeba někoho něco napadne.

Takže, auto jsem si koupila jako své první na přelomu září a října loňského roku, asi 2 měsíce jsem se radovala, jaké super auto mám, pak ale přišel prosinec a ejhle odpoledne, když jsem šla z práce už jsem nenastartovala. Motor točil, ale nechtěl naskočit. Další den bylo auto napíchnuto na dia a ta se vůbec nechytla, jak jsme se v tom hrabali, tak mechanik pomačkal drátky na řídící jednotce a diagnostika začala chodit a auto nastartovalo jako by nic. Diagnostika samozřejmě pak už nenašla žádnou chybu.

Mechanik pak už na nic nepřišel, takže od té doby jsem s tím takto jezdila a čas od času, když nechtělo chytnout jsem si pomačkala ty kabely a zas jsem vesele odjela. Z původních cca 5 minut snažení jsem to už pak dávala fakt na první až druhý pohmat jak jsem se v tom postupně zdokonalila :roker

Mezitím se dělaly i komplet brzdy a teď na konci května prasklo táhlo řazení. To jsem byla na Moravě a tamní mechanik si za opravu neopravu (asi s tím jen zahýbal a ono se to jakž takž chytlo - jako i před tím mě-, ale stačilo to jen na cestu domu) naúčtoval 2000 a z auta vzal asi i FAP, nebo nevím, ale každopádně druhý den po vyzvednutí auta jsem už zas neřadila + auto nenastartovalo a nebyla jsem schopná ho dlouho rozchodit ani přes ty kabely na ŘJ, tak jsme auto odtáhly k mechanikovi. Během odtahu vyply i výstražný a nešly ani okýnka, což se před tím nikdy nestalo. Během čekání na mechanika se to povedlo zas nahodit, ale rozsvítilo se antipollution faut a eps/asr non functioning. Auto pak bylo v nouzáku, netáhlo a nejelo víc než 130, bylo spuštěno nějaké čištění filtru přes dia, kontrolka zhasla, ale jak jsem na to na dálnici druhý den šlápla, bylo to tam za a zas nouzák. Pak jsme přišly na to, že mi chybí ten filtr :bacha

Filtr byl tedy smazán z řj, ale závadu se startováním ne a ne odhalit. O den později jsem zas nenastartovala a nepovedlo se ani přes mé oblíbené kabely. Auto bylo zas odtaženo k elektrikáři, než naměřil kam nejde proud (pojistkovnice/čerpadlo), tak se to, jak s tím zahýbal chytlo a už se to nepovedlo zas zneprovoznit. Auto mi bylo vráceno s tím, že mám jezdit, než mě to zas někde nechá.

cca 3 týdny byl klid, pořídila jsme nový intercooler a v radosti z opraveného a táhnoucího auta jsem vyrazila zas statečně přes celou republiku na Moravu. Při odjezdu se zas rozsvítilo anti pollution a ebs/asr bla bla bla, auto bylo uplně na okreskách mrtvý, otáčky velmi při řazení kolísaly a na 90 jsem musela jet na 3 nicméně to nebyl nouzák, pak jsem najela na dálnici a jak jsem to trošku přidupla, tak se to najednou chytlo a jelo to zas krásně, niméně hlášky furt blikaly, tak šlo hned druhý den zas k elektrikáři + se k tomu ještě ten den přidalo kopající ABS, ale dia nic neukazuje. Byla odhalena nějaká pojistka tak, kde být neměla a nějaké špatné relátko myslím, hlášky nesvítí, ale ABS kope.

+ má auto další závady, které nevím jestli přímo souvisí, ale řekla bych laicky, že možná ano, tak je vyjmenuji:

- klimatizace zná většinu času pouze 14 a 30 stupňů, někdy se chytne někde mezi, ale pak zas začně topit nebo mrazit (náplň celá)

- rádio na auto ladění nic moc nenaladí a stává se, že předvolené stanice si samo přeladí...tak např. mám uložené Rádio 1, ráno nastartuju a je tam Rádio Vltava (nejoblíbenější stanice mého auta :aut)

- ukazuje i jiné teploty venku (ale to bude asi čidlo)

MOmentálně mě tedy zlobí ABS (nebo co to je), ale dia nic nepíše. OBjevilo by se tam, kdyby bylo něco s těmi kroužky?

Nebo nemáte prosím schéma k mému typu jak ABS odpojit? S tím kopáním se fakt moc jezdit nedá.

No a kdyby někoho napadlo něco k té elektrice, budu vděčná za tip, nebo i na někoho v Praze, Mladé Boleslavi, Liberci, kdo je na tohle expert a chtělo by se mu v tom povrtat, páč jsem už zkoušela pár lidí a nikdo si s tím neví rady.

Od května mě Pegyna už přivedla skoro na mizinu, bohužel jsem bez auta nahraná a na jiné fakt už není, tak jsem se rozhodla poradit se ještě tady, než ho pošlu ze stráně a budu jezdit autobusem :(

Díky za každý případný tip jak toho ďáblova zplozence ještě rozchodit tak, aby mě furt jen nesál a víc sloužil než byl u mechanika, který už z něj má noční můry.

Link to comment
Share on other sites

ABS v prvom rade na origo diag a pozriet vsetky cidla ABS ci citaju spravne hodnoty... v podstate ci vobec ukazuju nieco... a skontrolovat vizualne vsetky abs kruzky.. ked bol nejaky zubok zlomeny na kruzkoch uz to kopalo do pedala.. na 406 casta zavada... robili to povacsine predne ktore niesu kryte a ked isch v zime stretla sol tak zvykli niektore zuby vyhnit.. a ta klima.. no skusil by som vycistit cidlo co je pri stropnej lampe ak je zanesene nemusi dobre zmiesavat vzduch...ak nie potom treba pozriet klapky v kureni ci maju plynuly pohyb a potom skusat asi ine veci

Link to comment
Share on other sites

Takováto slohová práce, s výrazy, za které by se nemusel stydět ani pokročilý mechanik, tady od ženy snad ještě nebyla. Jen k té klimatizaci. Jestli bylo auto několikrát nepíchnuto na \"nějaké\" diagnostice, mohlo dojít ke špatnému, nechtěnému přenastavení. To až ale, po kontrole toho, co bylo napsáno výše.

Link to comment
Share on other sites

Nechci ti kazit radost, ale jakmile auto chytá jen na pomačkání kabelů u ŘJ, je to minimálně na výměnu celé kabeláže, pokud tedy někdo nemá náladu na hledání zlomených či prodřených drátků ve svazku. Kabeláž se dá sebrat z vraku, ale výměna je dost nepříjemná práce, i když možná by stačil jen motorový, ten jde. Druhá možnost je něco chovajícího se takhle prodat na díly a pořídit si jiné..

Link to comment
Share on other sites

Kluci děkuji za tipy....:)

tak VIN je VF38ERHSF81439929

jen reprodukuji, co jsem odposlouchala od mechaniků, co se v tom hrabali;) ale ještě chvíli a asi ze mě bude poloviční automechanik:D

Díky za tip na servis, je to pešek, škoda, že jsem to sem nenapsala už minulý týden, o vikendu jsem byla na Moravě 3 dny asi 25 km od Zábřehu...chjo...asi to zkusim no, nicméně jsem tentokrát přísahala, že svym autem už tam nikdy nepojedu, jelikož se mi to vždycky nejvíc vysypalo tam :aut

No bylo napíchnuto na dia Delphi a cesta problému vedla k napájení ŘJ, byly tam nějaké zoxidované konektory na těch kabelech u ŘJ a špatná polorozpadlá pojistka, která zajišťuje komunikaci a napájení motoru, cesty byly prý ok (snad to píšu správně) + na ty konektory ještě někdo před tím napatlal prý nějakou vazelínu, která tam nemá asi co dělat. Když to měl u sebe naposled další elektrikář, tak než stačil naměřit, kam nejde proud, tak hnul s pojistkovnicí, auto chytlo a od té do by už 3 týdny startuju (ta pojistka zmiňovaná výše byla ale měněná až tento týden)

Od té doby, co tam byly vyčištěny ty konektory a jako že to bylo oppraveno, tak už se mi přes pomačkání těch kabelů nastartovat nepodařilo a proto jsem to táhla k mechanikovi (což byla mimochodem jízda smrti táhnout to za fábijej)

Jak to bylo opravdu s FAP nevim, prostě byl teď prázdný a je divný, že by si toho auto přes půl roku nevšimlo ne, že mu chybí??? KAždopádně od té doby co je smazaný z ŘJ, tak to do nouzáku nespadlo.

Dnes mi po cestě domů začalo ABS svítit a napsalo to ABS faut a ABS se vyplo samo, tak jsem měla radost, že už to nekope, ale při dalším startu už zas kontrolka nesvítila a ABS kopalo. OK z toho co jsem četla a jak se to chová, bych si tipla ty kroužky, tak to někam hodím a pak asi ta Morava no.

[upravil dne 15/8/14 16:33 od Myjja]

[upravil dne 15/8/14 16:42 od Myjja]

[upravil dne 15/8/14 16:56 od Myjja]

Link to comment
Share on other sites

To že jsou konektory ošetřené vazelínou je běžné opatření proti oxidaci, takže se toho určitě nezbavuj. Pokud byl FAP vykuchaný tak je možné, že byl upravený u SW v ŘJ, ale prostě byl upravený špatně. Takové případy jsou u těhdle úprav hodně časté.

Problém s ABS bude nejspíš opravu kroužkem - je to u 406 běžná věc a levně opravitelná. Sám jsem řešil velmi nepříjemný problém podobný tvému nedávno - v kabelovém svazku byly prodřené kabely a jak se dovnitř dostala vlhkost tak byl problém. Já jsem si to předrátoval sám, ale jak píše Oddie - hladá se to hrozně špatně a pak je jelší dát jiný kabelový svazek z vraku.

Link to comment
Share on other sites

Hele autí dostane poslední z posledních šancí, vzhledem k tomu, že motor přede jak hodinky a celkově je krom elektra snad v cajku (krom toho, že mě teda čeká spojka a ložisko, ale to ještě nějakou dobu nebude aktuální). Nicméně když to nedopadne, tak se ozvu a udělám z něj dárce no :roll Rozhodně nehodlám s nikým vy... jako, že prodám auto momentálně bez dalších investic a se spoustou nových dílů.....

No tak pořeším ty kroužky a vzhledem k tomu, že krom dolití oleje a vody do ostřikovačů si na autě nic sama neudělám, tak pak si asi udělám výlet do Zábřehu.

Až budu mít nějaký ortel, dám vědět jak jsem dopadla, případně začnu prodávat díly :fnuk

Děkuji vám všem moc

Link to comment
Share on other sites

nevím jak pochopit že je \"ušlá\" náplň je nová...prostě třeba nastavím 20 a chvíli fouká jakž takž a pak horkej nebo ledovej, takže furt přecvakávám teploty

rádio dělá to, že si přeladí předuložené stanice na jiné rádio (nejčastěji Vltava - to asi s anténou nesouvisí né?) a přecvakávání mezi stanicemi na volantu mělo občas prodlevu třeba 10 sekund (teď už to po tom, co se v tom všichni pohrabali nepozoruji, ale přelaďuje se vesele dál)

Link to comment
Share on other sites

Možná by nebylo špatné zjistit v jakém je stavu akumulátor. Podle toho co popisuješ to vypadá, že se vše po výpadku napájení vymaže. Chce to prostě měřit. Pokud máš zájem, můžeš se u mně někdy stavit a můžeme na to orientačně mrknout. Na velké opravy a bádání nejsem vybaven, ale základ by se zvládnul. Dia mám a co se týká el. měření není problém. Jen ta pořádná dílna schází.

Link to comment
Share on other sites

U tohoto typu auta zpravidla motor jde jako hodinky, i když má přes půlmega, to není nic zvláštního, i zbytek auta je mechanicky poměrně odolný, to taky není nic zvláštního. Problém je především ta elektronika, bez které to nejezdí...

Link to comment
Share on other sites

Možná by nebylo špatné zjistit v jakém je stavu akumulátor. Podle toho co popisuješ to vypadá, že se vše po výpadku napájení vymaže. Chce to prostě měřit. Pokud máš zájem, můžeš se u mně někdy stavit a můžeme na to orientačně mrknout. Na velké opravy a bádání nejsem vybaven, ale základ by se zvládnul. Dia mám a co se týká el. měření není problém. Jen ta pořádná dílna schází.

Ahojka,

děkuji za nabídku a asi bych toho využila, abych aspoň věděla od čeho se odpíchnout, kdyby se ti chtělo se do toho pustit. Bylo to ale na 4 různých diagnostikách, resp. u 4 různých mechaniků (vim značku jen té jedné) a co se tohodle problému týče, tak se tam nikdy nic neukázalo. Když nestartoval, diagnostika se nechytala a když naskočil, tak neměla žádný problém :myslim

Hlavně teď už 3 týdny startuju a fakt neumim říct, kdy se to zas objeví....ostatní šotci (rádio, klima atd. řádí ale dál, tak hádám, že se oprava stále ještě nezdařila)

Bydlim na Smíchově a pracovně jsem teď taky docela flexibilní, tak dej vědět kdy by se ti to hodilo, když se do toho teda budeš chtít pustit.

Link to comment
Share on other sites

U tohoto typu auta zpravidla motor jde jako hodinky, i když má přes půlmega, to není nic zvláštního, i zbytek auta je mechanicky poměrně odolný, to taky není nic zvláštního. Problém je především ta elektronika, bez které to nejezdí...
¨

Na to kolik mas prispevku a jak se zdas kolikrat chytry tak tohle je opravdu dobry poznatek......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...