Jump to content
Sign in to follow this  
tomstein

Dusí na benzín

Recommended Posts

Zdravím

mám problém s mojim Peugeotom 206 1.4 55Kw, r.v 2009.

Ráno pri štarte ale aj pri zohriatom motore motor dusí. Pri pridaní plynu otáčky klesnú a motor sa dusí prípadne zdochne. Nedá sa normálne rozbehnúť, auto sa dusí a aj ked sa rozbehne cítiť jemné trhanie.

Zdá sa mi, že ak je vonku chladnejšie a auto stojí vonku problémy sú menšie.

V aute mám namontované odbornou firmou LPG systém tartariny. Pri jazde na LPG sa neprejavujú žiadne problémy a motor ide ukážkovo.

Nemal niekto podobný problém. Myslel som, že to bude spôsobené LPG ale LPG funguje dobre a je dobre nastavené. Problémy sa prejavujú iba pri jazde na benzín.

neviete niekto poradiť?

vdaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ešte doplním,že som:

- kontroloval vstrekovače - sú čisté

- diagnostika nezobrazuje žiadnu chybu

- zaslepil som ventil odvetravania nadrže - lepšie to štartuje, pred tým to po štarte hned zdochlo, štartoval som na viac krát

- skušal som odpojiť termostat, ale chyba sa prejavovala stále

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim

dnes som skušal opajať rôzne snimače.

Ked som odpojil prednú teda prvú lambda sondu, ktorá je na motore, motor išiel lepšie, nedusí ho ale pri stlačení plynu na mieste ako by trochu strielalo z vyfuku.

Kazdopadne motor už nedusi a dá sa na nom jazdiť. Ked som lambdu znova zapojil motor sa začal dusiť.

Na LPG ide motor dobre so zapojenou ako aj odpojenou lambdou.

Takže zatial mi to pride ako by bola zlá lambda ale ako som pisal na LPG to nemá vplyv.

Mohla inštalacia LPG nejak narušiť nastavenia lambdy, alebo je lambda definitívne zlá?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skusim pozriet na ten palivovy filter, hoci mechanik mi vravel, že nema palivovy filter, čo sa mi nezdá.

Benzinu mam v nadrži dost momentalne polovicu nadrze, aj kvoli tomu, že palivomer stale klesa bez ohladu na stav paliva v nádrzi, čo je dôsledok jazdy na plyn.

Tlak benzinu meral mechanik, bol v poriadku.

Ak to robi len na plyn, tak to bude zrejme otazka len plynu, možno zanesene vstrekovače, alebo len nastavenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělalo mě to také, vymontoval jsem speciální svíčky na LPG a dal tam ty, které tam patří, které doporučuje Peugeot. Pomohlo. Od té doby byl klid. Jen teď, když už mají svíčky dost najeto, tak je musím zase vyměnit, zase to trošku zlobí.

Tady si počtěte, třeba vám to pomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim

krátky update k môjmu problému.

Problém stále pretrváva.

Vymenil som všetky 4 benzínové vstrekovače a je to o poznanie lepšie, ale stále sa stáva, že po naštartovaní a následnej jazde začne motor dusiť. Zaujímavé je, že niekedy sa to vôbec nestane.

Ak stlačím silnejšie plynový pedál, tak to väčšinou nedusí, ale ak potrebujem len jemne pridať tak sa stane, že to zhasne.

Pozitívom je, že motor po naštartovaní nezdochne ale drží otáčky na voľnobehu, hoci občas to zakolíše.

Momentálne sa chystám ešte raz preveriť stav palivového čerpadla, lebo podla jedného mechanika boli vstrekovače v poriadku ale v druhom servise vraveli, že nevstrekujú dobre - tak som ich vymenil.

Chcel by som navštíviť nejaký originál Peugeot servis, aby mi na to pozreli s originál diagnostikou či niečo nenájdu.

Vedel by mi niekto poradiť spoľahlivý Peugeot servis, v okolí Pezinka prípadne BA?

vdaka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

měl jsem taky problémy. ráno to na benzín nechtělo jet. Zkus dvě věci:

večer než zaparkuješ přepni na benzín a dojeď na benzín...

vyjeď skoro všechen benzín a načerpej tam nějaký kvalitní.. Já jsem dal Maxmotion 100 od OMV a je po problému. Zkus to, nic za to nedáš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus nějakou diagnostiku a podívej se v ŘJ na hodnotu dlouhodobých adaptací (LTFT). Na to stačí obyčejná elm 327. Správná hodnota je kolem 0-+/-5%, pokud jde výš, třeba k +/-20% tak je něco hodně špatně.

Origo diagnostikou zadáš \"inicializaci autoadaptačních hodnot\", ta tyto adaptace vynuluje a pak jízdním testem zkoukneš jak se chovají krátkodobé adaptace při jízdě na benzín a na LPG. Pokud je něco špatně, uvidíš i jak budou naskakovat dlouhodobé adaptace.

Hodnotou krátkodobé adaptace (STFT) se upravuje délka vstřiku na základě údajů z lambdy a to cca. max. +/- 15-20% . Větší hodnoty lambda nezvládne. Pokud jde krátkodobá adaptace trvale do plusových nebo naopak mínusových hodnot, zapisuje se do proměnné LTFT. Ta pak už při studeném startu, kdy lambda není zahřátá a funkční, ovlivní délku vstřiku.

Když to dáš do souvislosti z jízdou na benzín a na plyn, tak z rovnice výjde, že máš možná špatně nastavenou ŘJ plynu. Ta nedělá nic jiného, než že určuje poměr mezi délkou vstřiku na benzín a na LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Tak pokiaľ mu to pri odpoejní prednej lambdy prestalo robiť, tak na čo ešte \"pátraš\" ?

1. lambda kontroluje \"spaliny\" ktoré idú z motorového priestoru a podľa toho posiela signáli na základe ktorých sa upravuje zmes ...

2. Ak lambdu odpojíš, ide konštantne bohatšia zmes, tj vtedy je jasné, že ty sem tam striela z výfuku, keďže je zmes moc bohatá ...

3. Na LPG to môže ísť naozaj bezproblémovo, nakoľko LPG má úplne iné hodnoty spalín, netvorí sa z neho karbón, je suchší a teplota je vyššia ... Preto by to vysvetlovalo aj tento \"jav\" ...

Pokiaľ stále teda pretrváva stav, že pri odpojenej lambde to ide OK a len striela do výfuku, vymenil by som práve tú ...

Ak si to chceš ešte preveriť, niekto znalejší by sem mohol dať odpor, ktorý má dobrá lambda mať a múžeš si to následne zmerať ...

Dajú sa kúpiť univerzálne lambda sondy, stačí ti vedieť obsah motora a koľko \"káblov\" ide do tej tvojej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda sonda je kyslíkový senzor. Ta jen hlídá aby zbytkový obsah kyslíku ve spalinách byl takřka nulový. Funguje stejně na LPG i na benzín. Pokud při odpojení lambdy se na LPG neděje nic a na benzín to střílí, tak to přece není lambdou. Hodnota lambdy není v omech ale ve voltech. Tato by měla na volnoběh oscilovat mezi 0.2-0.8V (zapojená v okruhu s ŘJ pochopitelně).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inicializace autoadaptačních hodnot v PP je uvedena hned pod ECU motoru. Dáš celkový test, vybereš ECU motoru, v tom sloupci údajů jdou pod sebou Identifikace, čtení chybových kódů, mazání atd. a někde dole je Inicializace autoadaptačních hodnot. Před tím než je smažeš, vyčteš v měřených parametrech hodnotu adaptací. Ale pro EW7 je tam jen jedna, nevím jestli krátkodobá nebo dlouhodobá. Hodnoty adaptací zjišťuju přes rozhraní ELM 327. Na to stačí Torque Pro v chytrem telefonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...