Poulis Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Dobrý den přeji všem příznivcům této značky. Zhruba před týdnem jsme pořídili 405ku SRI 2.0 SOHC. Mojí důkladné předodkupní prohlídce uteklo pár věcí, se kterými bych potřeboval poradit. 1. Ne zcela rozumím všem údajům na přístrojovce - ukazatel úplně vlevo, podle symbolu to má něco společného s olejem, po zapnutí klíče se rafika pohne, po startu se vrátí vlevo a ani se nehne - nevím, co znamená kontrolka tvaru motoru, v ní nějaké snad kanálky 2. Po několika jízdách jsem vypozoroval, že při městském provozu nebo v koloně rychle stoupá teplota vody přes sto stupňů, při běžném provozu se pohybuje někde kolem 90 stupňů ( ventilátor chladiče zapíná ) Je tento teplotní režim normální? 3. Při zapnutém klíčku v poloze "15" se ozývá z palubky před spolujezdcem vrčení nějakého motorku ovládajícího topení. Po lehkém dotyku spínače vnitřní cirkulace se ten zvuk ztiší, ale neustane. 4. Na přední straně olejové vany chybí přívod k čidlu oleje ( teploty, nebo možná hladiny ) Nemůže to mít souvislost s bodem 1? 5. Podle porovnání s jinými auty jde poměrně těžce ovládat pedál spojky. Dá se na to zvyknout, ale pokud s tím bude moje 50ti kilová cho? jezdit po městě, patrně bude mít vý- hrady. Je na to nějaký známý lék? Prosím o shovívavost a pár rad, s tím autem se teprve sezna- muji, takže moje otázky mohou ostřílenému peugeo?ákovi při- padat poněkud chaoticky. Hezký den přeje Poulis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommate Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 ahoj 1.- to asi bude mít něco s tím čidlem, ale některé 405ky ten budík stejně vůbec nemají 2.- teplota 100°C je fakt dost - vym. termostatu, odvzdušnění chl. sys., a sahara by měla spínat cca při 90°C 3.- pokud to funguje, a nerve to uši, tak to neřeš - je to už děda:D 4.- viz. 1 5.- jo zvykej si, je to exot:D jo a pokud je to všechno tak blahopřeji:papa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trundik Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Já se vyjádřím pouze k něčemu: 1. vlevo by měla být kontrolka stavu oleje, kdy se jeho stav ukáže pouze před startem. Po nastartování je v poloze 0 je to ta kontrolka vlevo? http://www.peugeot-club.cz/get_foto.php?file=club/jpg/869_6.jpg&preview=800&text=big 2. mám spíše opačný problém, že pokud nejedu v koloně, tak mám teplotu cca 70-80 celsiů 5. nechal jsem si vyměnit spojkové lanko, protože už to dost vrzalo a nešlo plynule, a od té doby mi taky jde dost ztuha. Ale servisman mi řekl, že to vyřeší, tak uvidíme. Ahoj Trundik [upravil dne 9/7/05 Trundik] [upravil dne 9/7/05 Trundik] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Původně zaslal: Poulis 1. Ne zcela rozumím všem údajům na přístrojovce - ukazatel úplně vlevo, podle symbolu to má něco společného s olejem, po zapnutí klíče se rafika pohne, po startu se vrátí vlevo a ani se nehne Mohlo by byt v pořádku, je to ukazatel hladiny oleje, casto stejně neukazuje dobře, takže bych to neřešil. Po nastartování ukazuje tento budík teplotu oleje, ale jen u některých verzí (teoreticky by mělo stačit přivést drát od čidla na vaně k budíku a mělo by to fungovat) - nevím, co znamená kontrolka tvaru motoru, v ní nějaké snad kanálky Je to dignostika motoru, pokud svítí za jízdy, je něco špatně a ŘJ jede v nouzovém režimu 2. Po několika jízdách jsem vypozoroval, že při městském provozu nebo v koloně rychle stoupá teplota vody přes sto stupňů, při běžném provozu se pohybuje někde kolem 90 stupňů ( ventilátor chladiče zapíná ) Je tento teplotní režim normální? No, 100°C je už dost, možná je špatné čidlo na chladiči (pokud tam je) a spíná větráky moc pozdě. Nebo může být zaneseny chladič, často pomáhá vyfoukání hmyzáků) nebo ten již zmiňovaný termostat. Myslim, ze by mel byt na 83°C (bez záruky) 3. Při zapnutém klíčku v poloze \"15\" se ozývá z palubky před spolujezdcem vrčení nějakého motorku ovládajícího topení. Po lehkém dotyku spínače vnitřní cirkulace se ten zvuk ztiší, ale neustane. Častej problém, Jestli to jen tak caká, jakoby to přeskakovalo, tak je to s největší pravděpodobností mikrospínač na klapce, kterej udává maximální otevření/zavření klapky. Pokud je v pytli tak si motorek porad mysli, ze klapka jeste neni na dorazu a porad dal tlaci. Je to docela hlasity, ale jestli to jde sotva slyset, tak je to 100% ventilator 4. Na přední straně olejové vany chybí přívod k čidlu oleje ( teploty, nebo možná hladiny ) Nemůže to mít souvislost s bodem 1? Muze, ale na vetsine peu to cidlo na vane sice je, ale skoro vzdy neni zapojeny - neresil bych, pokud nechci videt na budiku teplotu. 5. Podle porovnání s jinými auty jde poměrně těžce ovládat pedál spojky. Dá se na to zvyknout, ale pokud s tím bude moje 50ti kilová cho? jezdit po městě, patrně bude mít výhrady. Je na to nějaký známý lék? Posilovna, zamerena na levou nohu. Jinej lek neni. Mozna placebo v podobe vymeny spojkoveho lanka. Proste to tak tvrdy je a bude Prosím o shovívavost a pár rad, s tím autem se teprve sezna- muji, takže moje otázky mohou ostřílenému peugeo?ákovi při- padat poněkud chaoticky. Pohoda, kdyby kazdej tady dokazal formulovat dotaz tak jako ty, byla by to radost sem psat Hezký den přeje Poulis. Nápodobně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swallow Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Původně zaslal: Swallow Původně zaslal: Poulis Dobrý den přeji všem příznivcům této značky. Zhruba před týdnem jsme pořídili 405ku SRI 2.0 SOHC. Mojí důkladné předodkupní prohlídce uteklo pár věcí, se kterými bych potřeboval poradit. 1. Ne zcela rozumím všem údajům na přístrojovce - ukazatel úplně vlevo, podle symbolu to má něco společného s olejem, po zapnutí klíče se rafika pohne, po startu se vrátí vlevo a ani se nehne - nevím, co znamená kontrolka tvaru motoru, v ní nějaké snad kanálky 2. Po několika jízdách jsem vypozoroval, že při městském provozu nebo v koloně rychle stoupá teplota vody přes sto stupňů, při běžném provozu se pohybuje někde kolem 90 stupňů ( ventilátor chladiče zapíná ) Je tento teplotní režim normální? 3. Při zapnutém klíčku v poloze \"15\" se ozývá z palubky před spolujezdcem vrčení nějakého motorku ovládajícího topení. Po lehkém dotyku spínače vnitřní cirkulace se ten zvuk ztiší, ale neustane. 4. Na přední straně olejové vany chybí přívod k čidlu oleje ( teploty, nebo možná hladiny ) Nemůže to mít souvislost s bodem 1? 5. Podle porovnání s jinými auty jde poměrně těžce ovládat pedál spojky. Dá se na to zvyknout, ale pokud s tím bude moje 50ti kilová cho? jezdit po městě, patrně bude mít vý- hrady. Je na to nějaký známý lék? Prosím o shovívavost a pár rad, s tím autem se teprve sezna- muji, takže moje otázky mohou ostřílenému peugeo?ákovi při- padat poněkud chaoticky. Hezký den přeje Poulis. 1.Stav hladiny oleje - naběhne po zapnutí klíčku, po nastartování spadne na nulu ( již psal Trundík ) Kontrolka ve tvaru motoru - diagnostika motoru, svítí před nastartováním motoru, po startu musí zhasnout, rozvítí-li se za jízdy nebo nezhasne je nějaká chyba v motoru. 2. S teplotou nevím, mě to chodilo okolo 80, 90 jsme nikdy nedosáhl.Možná je trochu zanesenej chladič, přece jen to není nejnovější.Když jsem poprvé měnil chladící směs, vůbec to neodtékalo z chladiče, musel jsem tomu pomoct, bylo tam snad litr nějakého humusu. 3.Ventilátor, on nejde úplně vypnout ( alespoň mě nešel ), stále lehce šumí.Jenže, když je vyběhaný, je to víc slyšet. 4.Přívod nechybí, to je čidlo teploty oleje,musel by být jiný budík a asi tam není ani kabeláž , montovalo se to do Mi16 5.Pedál spojky chodil normálně, alespoň se mi to zdálo.Začal jít ztěžka chvíli před tím, než rupnul umělohmotný držák lanka na pedálu spojky. Užij si autíčko, je celkem rychlý, lehký a dobře se s tím honili koncernové ee ( Passat, Oktávka atd. ) [upravil dne 9/7/05 Swallow] Koukám, že mi Voštík předběhl, asi má rychlejší spojení.Tak nic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poulis Posted July 9, 2005 Author Share Posted July 9, 2005 Děkuji za příspěvky. Nějak se s tím porvu a pak dám vědět výsledek. Chystám se provést základní údržbu. Auto nemá servisní historii, takže je na řadě mimo jiné i rozvoďák. Na Peugeotu jsem to nikdy nedělal. je tam nějaká finta? Jak to dlouho trvá? Díky, Poulis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trundik Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Tak to ti řeknu na prosto přesně. Mě trval rozvoďák jeden den, přesněji řečeno jeden den večer jsem to zavezl do servisu a druhý den večer vyzvedl. Jediná fina je, mít u sebe peníze (nebylo to zas až tak moc drahý) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommate Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Já jen přidám... s tou teplotou jsem měl podobný problém- někdo se snažil měnit těsnění pod hlavou a neměl nové... tak tam nas... nákej tmel a tudíž byli přicpané kanálky... Po výměně O.K. a ještě se měnilo čidlo na chladiči, tím to začalo,nespínali tak trochu větráky... Tak mnoho úspěchů... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poulis Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Po delší pauze Vás opět zdravím. Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný a pak při výměně svíček, že nějaký dobrák přede mnou zrichtoval závit na jednom z válců. Šrouboval jsem tam tu svíčku snad dvacet minut, než se mi podařilo trefit závit. Po demontáži filtru topení jsem zjistil, že to předení z přístrojovky není z klapek, ale ze stále se točícího motorku, takže O.K a vyfoukané mouchy z chladiče srazily teplotu na normál. Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Na tuhost spojky si zvykám, ale ve volné chvilce se jí stejně ještě zavěnuju. Mám jen malou otázku k zadní nápravě. Trochu se děsím při pohledu na tu konstrukci.Při plně naloženém autě ze zadu něco mlátí. Vůle tam žádné nejsou, tlumiče se nepotí. Co bych měl případně zkontrolovat? Hezký den přeje Poulis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swallow Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Asi máš v háji ložiska v ramenech, připadně už jsou zmožené torzky a auto je níž.Při plné zátěži to pak může jít až na dorazy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Původně zaslal: Poulis Po delší pauze Vás opět zdravím. Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný ....... Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Hezký den přeje Poulis. Ten zvuk je piskavo vrzavo jecici? Tak to si to zopakuj znovu - mas prepnuty rozvodak a bud uz je ta kladka v haji nebo k tomu velice rychle smeruje. Ja si takhle odrovnal uplne novou SKF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Původně zaslal: Poulis Po delší pauze Vás opět zdravím. Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný a pak při výměně svíček, že nějaký dobrák přede mnou zrichtoval závit na jednom z válců. Šrouboval jsem tam tu svíčku snad dvacet minut, než se mi podařilo trefit závit. Po demontáži filtru topení jsem zjistil, že to předení z přístrojovky není z klapek, ale ze stále se točícího motorku, takže O.K a vyfoukané mouchy z chladiče srazily teplotu na normál. Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Na tuhost spojky si zvykám, ale ve volné chvilce se jí stejně ještě zavěnuju. Mám jen malou otázku k zadní nápravě. Trochu se děsím při pohledu na tu konstrukci.Při plně naloženém autě ze zadu něco mlátí. Vůle tam žádné nejsou, tlumiče se nepotí. Co bych měl případně zkontrolovat? Hezký den přeje Poulis. Tos jako vyměnil jenom řemen, a nechal tam starou vodní pumpu a kladky??? No to je fakt dobrej nápad, aneb šetříme na pravém místě Větu \"Oproti naf?ákům krásná práce\" vskutku nechápu, rozvody na XUD se dělaj úplně stejně skoro samy, jak na těch benzínech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Původně zaslal: oddie Původně zaslal: Poulis Po delší pauze Vás opět zdravím. Rozvoďák se mi podařilo asi za 3 hodiny vyměnit. Oproti naf?ákům krásná práce. Jen mě trochu zamrazilo zjištění, jak je ten původní volný a pak při výměně svíček, že nějaký dobrák přede mnou zrichtoval závit na jednom z válců. Šrouboval jsem tam tu svíčku snad dvacet minut, než se mi podařilo trefit závit. Po demontáži filtru topení jsem zjistil, že to předení z přístrojovky není z klapek, ale ze stále se točícího motorku, takže O.K a vyfoukané mouchy z chladiče srazily teplotu na normál. Jen mi tam přibyl na volnoběh nový zvuk, který přičítám buď vodní pumpě, nebo napínací kladce ( se sundaným rozvoďákem se obě zdály bez vůle a v pořádku ) po napnutí nového řemene. Maximálně si to budu muset zopakovat všechno ještě jednou. Na tuhost spojky si zvykám, ale ve volné chvilce se jí stejně ještě zavěnuju. Mám jen malou otázku k zadní nápravě. Trochu se děsím při pohledu na tu konstrukci.Při plně naloženém autě ze zadu něco mlátí. Vůle tam žádné nejsou, tlumiče se nepotí. Co bych měl případně zkontrolovat? Hezký den přeje Poulis. Tos jako vyměnil jenom řemen, a nechal tam starou vodní pumpu a kladky??? No to je fakt dobrej nápad, aneb šetříme na pravém místě kamaradovi menili rozvody podobnym zpusobem, nechali starou vodni pumpu (ovsem na fakture se objevila nova, k nasledne skode servisu ), no a ted servis resi opravu motoru na jejich naklady... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poulis Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 To: Oddie To máš tak. Než jsem do toho šel, tady na fóru jsem se ptal, jestli je tam nějaký fígl. Nedozvěděl jsem se nic o samozřejmé výměně obou zmiňovaných dílů, na omak obé v pořádku, takže proto měněn pouze řemen. O šetření patrně nejde mluvit, protože pumpa je k mání někde kolem tisíce korun. Třeba jsem řemen pouze napnul víc, než je zdrávo. K druhé připomínce uvádím, že jsem měnil řemeny na několika naf?ácích ( ne Peugeotech ) A tam to bylo o dost složitější co se týká přístupu a zajiš?ování kol, navíc napínání jiným způsobem. Peugeot (a vůbec benzínové auto ) nám přibyl do rodiny teprve nedávno, proto mne prosím hned nekamenujte. Zítra koupím pumpu s kladkou a? je to O.K. Rád si nechám poradit. Hezký večer přeje Poulis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 To máš tak. Výměna rozvodů není věc, co se detailně popisuje na pár řádcích v diskuzi. Zajedno je to trochu mimo její rozsah, za druhé je to poněkud zbytečné, když na to jsou k dispozici servisní postupy. Takže z příspěvků se můžeš dozvědět už jen některá doporučení mimo, nebo \"fígle\" - ovšem s předpokladem, že dotyčný dotazovač bude základní postup znát či mít k dispozici. Jinak vhodnost výměny kladek, mimo to že to předepisuje výrobce, jsem jen já tady na fóru už psal asi stokrát, stačí kouknout do starších příspěvků... Ad zajiš?ování kol - tak to mají všechny motory XU, benzín i diesel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 to poulis: spousta navodu uz tu byla docela detailne popsana, chce to hledat, nahore vlevo je ikona pro vyhledavani... malokoho bavi neustale odpovidat na stejne dotazy zakladni informace Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kovi Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 vše bylo řečeno, jen ten ventilátor. je tam potenciometr, kterej snad nemá nulu. taky mi to vrká na minimum. a poslední poloha ho vyřadí a maká na plný pecky. neřeš to, jde o zvyk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Jo, ten potenciometr nemá \"nulu\", motorek větráku se u 205/309/405 točí furt. Komu to vadí, může rozebrat ovládací panel, potenciometr vyndat, a u polohy \"min\" mu přeškrábnout dráhu, pak se ten větrák točit nebude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Vyrozuměl jsem z diskuze, že se při výměně rozvodového řemenu vždy mění vodní pumpa. Je to tak? Myslel jsem, že jen řemen a napínací kladky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.