Jump to content
Fusion

Jezdíme na PLYN

Recommended Posts

Navazujíc na téma zde bych opravdu rád věděl víc. Informací na jednom místě moc není (především zkušenosti přímo uživatelů) a já plánuju další auto na LPG.

Proto bych poprosil elpégáče o postřehy jako psal Miku, jak dlouho trvá přepnutí na plyn a podobný nevšední informace.

Myslím, že by bylo dobrý uvést: auto, rok, obsah, montáž - před koupí nebo po koupi auta, značka systému, (dlouhodobá) spotřeba na benzín ve srovnání s LPG.

Já právě mám problém se rozhodnout jestli koupit již namontovanej, nebo nechat namontovat po koupi a při jakýmkoliv servisu tímpádem jezdit na jedno místo kde budou vědět jak to dělali. Bylo mě doporučený zatím hlavně Tartarini, ale nechám se poučit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem měl Daewoo lanos, r.v. 1998, obsah 1500 ccm, plyn nainstalovaný okamžitě (cca na 20 000 Km), spotřeba benzínu byla 9 litrů, LPG 10/100. Ujel jsem na to 200 000 Km a kdyby nevypršela 10ti letá platnost revize nádrže a nevysypal se totálně katalyzátor, jezdil bych asi ještě dál.

V létě se dalo přepnout po nastartování na LPG téměř okamžitě (buď automaticky při 3 000 otáčkách, nebo ručně), samotný přechod trval asi půl vteřiny. Mimochodem mne v Itálii překvapilo, že tam se původní nádrž na benzín nenosí a Italové startují přímo na LPG. To v našich podmínkách nejde, protože v zimě se musí motor trošku ohřát, aby LPG nezdechalo, protože se nestačí odpařovat. Každý rok jsem autí nechal protáhnout revizí, razítka chtějí vidět na STK. Jedná se ale o 15 minut a zhruba 200,- Kč. Jediný problém, který s LPG byl se projevil v nádrži na benzín, která byla věčně téměř prázdná, kdy se zadřelo čerpadlo benzínu. Od té doby jsem měl už minimální hladinu benzínu trošku výš. Jinak celková spokojenost. LPG šlapal až do konce bez chybičky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vyborna tema,mna by zaujimaloako je to po montazi lpg do auta.ci to hned vsetko funguje ako ma,napr.ci otacky su ok,ci necuka s autom a pod.jeden taxikar u nas si dal namontovat lpg do audi a6 a rozpraval mi ze asi 3 krat bol na doladeni,stale po urcitom case.neviem vsak ako sa to prejavuje ze musi ist na doladenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To záleží na systému vstřikování, já měl jednobodové. Po montáži v Mladé Boleslavi jsem autí nastartoval, šlápl na plyn, cvaklo to a už jsem drandil na LPG bez nějakého nutného zásahu do spalování, otáček a podobně. Jediné co bylo nutné, byla výměna svíček za teplejší, ale ty mi tam dali již při montáži.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Navazujíc na téma zde bych opravdu rád věděl víc. Informací na jednom místě moc není (především zkušenosti přímo uživatelů) a já plánuju další auto na LPG.

Proto bych poprosil elpégáče o postřehy jako psal Miku, jak dlouho trvá přepnutí na plyn a podobný nevšední informace.

Myslím, že by bylo dobrý uvést: auto, rok, obsah, montáž - před koupí nebo po koupi auta, značka systému, (dlouhodobá) spotřeba na benzín ve srovnání s LPG.

Já právě mám problém se rozhodnout jestli koupit již namontovanej, nebo nechat namontovat po koupi a při jakýmkoliv servisu tímpádem jezdit na jedno místo kde budou vědět jak to dělali. Bylo mě doporučený zatím hlavně Tartarini, ale nechám se poučit.

jsi Brňák tak máš jednu velkou výhodu slyšel jsem(pročetl jsem )na forkách od Volva kde mají eRka,že jezděj -je prý vyhlášen www.greenfuel.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites
vyborna tema,mna by zaujimaloako je to po montazi lpg do auta.ci to hned vsetko funguje ako ma,napr.ci otacky su ok,ci necuka s autom a pod.jeden taxikar u nas si dal namontovat lpg do audi a6 a rozpraval mi ze asi 3 krat bol na doladeni,stale po urcitom case.neviem vsak ako sa to prejavuje ze musi ist na doladenie

Není to prý vůbec poznat,startuješ na benzín je to automaticky,nastavují to cca 30°C na vodu a potom se to přepne na plyn.

Jinak jestli o tom uvažuješ někde jsem četl,že někdo má výkonné auto a dává si tam levnější systém a tam je ten problém,že vstřiky jsou na určité výkony a oni tam šoupnou třeba 130kw a ty budeš mít 150kw...to je ten problém,kde se říká,že se ztrácí výkon...jak jsem udal viz výše tu firmu si zavolej,oni ti to tam pořádně vysvětlí

Share this post


Link to post
Share on other sites

seriove se delaly 406tky na LPG, pak myslim, ze i 306, 206 a 106, ze soucasnych modelu nevim, mozna nektera uzitkova jako Partner, ale dneska uz jdou automobilky spis cestou CNG

ze by se ale tyhle seriovy prestavby prodavaly v CR a SR nevim, spis se prodavaly ve Francii nebo sly na export do tradicnich \"plynovych\" zemi jako NL, B a IT

Share this post


Link to post
Share on other sites

vsetko z vymenovaneho je plyn;)

ale aby som nebol mudry tak lpg je najcastejsie a u nas vyuzivane propan-butan

cng je stlaceny zemny plyn

[upravil dne 4.1.11 22:18 jozefsv]

Share this post


Link to post
Share on other sites

CNG je to ti ti doma pohání sporák, karmu. Taky sem nad tím dumal, VW přímo z výroby. Ujede na to jen 400km a má 13l nádrž na benzín. Stanic je pár, většinou u plynárny, ale hlavně má jít cena nahoru koncem 2011 kdy skončí výjimka spotř. daně na tento pohon. Teoreticky by šlo se napojit přímo na domácí vedení, pak by cena byla velmi nízká, bylo by ovšem potřeba čerpadla za cca 70tis., který čerpá asi 3 hodiny.

Jinak supr informace. Mě zajímají ještě 2 věci:

- kolik ujedete na nádrž vy co máte toroidní (rezervovou), protože v mým případě by jiná asi nešla

- a co když dojde plyn, taky automaticky přepne na benzín? protože ty ukazatele vypadají nepřesně, popř. kolik se ujede na \"oko\"

[upravil dne 5/1/2011 01:14 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toroidní nádrž na 40 litrů, když je dobře nastaven přepouštěcí ventil, pojme 33 litrů, poděl to spotřebou na benzín vynásobenou 1,1 a máš dojezdovou vzdálenost.

Když dojde plyn, tak to není na dvou metrech. Začne to cukat v tahu, potom i v netahu a nakonec to běží jenom na neutrál. Čím dřív se překlapne ručně zpátky na benzín, tím míň se huntuje motor. Jinak ukazatel prázdné nádrže dával avizo cca 50 Km, bylo to stejně přesné, jako hladové oko benzínu.

Jinak LPG znamená liquid petrol gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak supr informace. Mě zajímají ještě 2 věci:

- kolik ujedete na nádrž vy co máte toroidní (rezervovou), protože v mým případě by jiná asi nešla

- a co když dojde plyn, taky automaticky přepne na benzín? protože ty ukazatele vypadají nepřesně, popř. kolik se ujede na \"oko\"

[upravil dne 5/1/2011 01:14 Fusion]

Už jsem ti psal viz výše jsi Brňák,informuj se u greenfuel.cz

Jinak moderní systémy ti to automaticky vše přepínají,jak na plyn tak na benzín,nic necuká(to jsou zastaralé a nebo levné systémy),můžeš i manualně to cvaknout.

Kolik se ujede,záleží opět jak velkou nádrž máš...místo rezervy jak se velká vejde...většinou cca do 60Litrů...tudíž cca 50-55l LPG...když to přeženu tak ti to bude žrát o 2 litry více než na benzín,spočítat si to můžeš už sám ;) Ale může to žrát jenom i o 0,5-1litr,jak říkám záleží hodně na systému a jaké tam budou vstřiky.Když ušetříš na systému projezdíš to zase v LPG(tak nějak obrazně)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj toroid velikosti R15 neb R16 rezervy pojme tech 50-55l

ja mam ted nadrz, co vezme 44l a tankuju podle denniho pocitadla km, kdyz se blizi 400km, shanim se po pumpe (kdyz jsem jel do Francie nebo Italie, nasel jsem si vzdy dopredu pred cestou cerpacky po 400km a vzdy to krasne vyslo)

prepinani na benzin po dojiti plynu mam manualni, nikdy me neprekvapilo, ze by dosel plyn, jednak prave ze sleduju kolik km jsem uz najel, druhak to clovek pozna uz tak 20km dopredu, pri prudke akceleraci auto prestane od urcitych otacek tahnout.

modernejsi systemy, uz si prepinaji samy podle snimace hladiny v nadrzi a vetsinou uz i maji ukazatel stavu plynu v nadrzi, jak uz bylo receno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já právě mám problém se rozhodnout jestli koupit již namontovanej, nebo nechat namontovat po koupi a při jakýmkoliv servisu tímpádem jezdit na jedno místo kde budou vědět jak to dělali. Bylo mě doporučený zatím hlavně Tartarini, ale nechám se poučit.

Raději bych si to koupil bez a nechal si to tam namontovat...ohledně kupní ceny a taky ohledně té lhůty na nádrž.-10let

No a záleží taky jakej obsah...čím vyšší tím by neměl člověk neměl haléřovat a jít rozhodně do systému Prins VSI :super

ale když budeš mít něco kolem 50kw tak to je asi jedno,jestli polskej či italskej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám toroid 53l (větší by už zvedlo plato v kufru a nechtěl jsem dávat podložky ) , takže načerpám v létě cca 49l , v zimě asi cca 47l - menší tlak na čerpačkách).

V pohodě najedu 450 km , vždy při načerpání si vynuluji počítač denních kilometrů a jak mám najeto cca 400km jedu natankovat.

Přepnutí z plynu na benzín se děle automaticky a ve výkonu to nepoznáš , jedině ti začne zvukově pípat \" krabička\" od plynu.Takže ji vypneš a pokračuješ na benzín.

Vlastní zkušenost na dálnici při cca 140 mi v kopci přeplo z Lpg na benzín a jedině zvukové upozornění.(nechtělo se mi čekat ve frontě na plyn :cool: ).

Potom ještě mi vypne plyn , když vytočím motor přes 6500ot. chvíli jedu na benzín , stačí poté ubrat a samo to přepne na plyn - tohle pouze v zimě s poloprázdnou nádrží (slabý tlak ) - tohleto přepínání se však děje bez jakéhokoliv škubání nebo vlivu na tah motoru. Tohleto jsou ovšem extrémy - kolikrát své auto vytočíte na omezovač :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

P 406 dole v popisu auto jsem si nechal předělat, mám toroid 62cm podlahu nezvedá natankuji 50-54l,všechno přepíná automaticky nebo můžu přepnout na LPG manuálně,ale vždy startuje na benzín....na nádrž ujedu do prázdny 540-580km,systémy na dnešním trhu jsou rovnocený jde jen kdo a jak kvalitně to namontuje a jak to umí zkalibrovat.Dnes jsou systémy ,který jsou stale propojeny s benzínovou řídící jednotku takže se regulují a seřizuji sami.a kalibrace a seřizování není potřeba.ted švagr montoval sekvenční stříkačku LPG AG-compact do Renault Scenic 1,6 16V dotáhl to z polska s nádrží na 42l všechno nové se zárukou a montáž ,kalibrace, a doklady do TP a přišlo to na 16000kč,takže firmy co tady montují plyn to pěkně pálí...mrkněte na ceny zde...

http://sklepy.allegro.pl/sekwencja-stag-300-plus-valtek-tomasetto-slask-i1390053004.html takže řid.jednotka,vstřiky a kabeláž 5408kč:D a nejlepší je vstřik kapalneho LPG LPi ale to je 40-50tis a je náchylný na kvalitu LPG,tartariny je zbytečně předražený...:papa

spotřeba v létě benzín 8,3l lpg 9,5

zima benzín 9,2 lpg 10,4 jízda okresky a město .na lpg to vezme o 10-20% víc než na benzín a kdo říká,že to žere stejně tak žvaní....:D

[upravil dne 6/1/11 20:48 Charlie 1]

[upravil dne 6/1/11 21:12 Charlie 1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...