Jump to content

Řadit přes střed nebo rovnou?


peugeot09
 Share

Recommended Posts

S několika lidmi jsem už tuhle otázku řešil, ale nic novýho jsem se nedozvěděl. V autoškole nám říkali, ať řadíme přes střed, že se prý \"synchrony zesynchronizují a převodovka tak déle vydrží\", včera jsem měl ale se známým výměnu názorů a prý \"je lepší řadit na rovinu bez toho, aniž by řadící páka šla přes střed\". Zajímal by mě váš názor na věc. Díky ;)

Link to comment
Share on other sites

Jestli to v autoskole neni mysleno spis nervat ji tam hned ale radit jakoby s prodlevou.. tedy nepoustet radici paku az na stred ale pouze po jednicce posunout na neutral ale mit ji stale pritazenou vlevo a pak dvojku.. :super

Edit: Rekneme se stejnou prodlevou jaka vznikne pri razeni z 2 na 3 ;) Ta sama situace pak je jeste z 5 na 6 :D

[upravil dne 19/4/10 AKCZ]

Link to comment
Share on other sites

Ono především v té středové poloze páky se nikde nic nesynchronizuje, takže už to je na tom hovadina. Synchrony pracují až při pohybu páky směrem k příslušnému kvaltu, pochopitelně, jinak by nevěděly, podle kterého to mají synchronizovat. Když budete řadit jemně a s citem, snadno v pohybu páky ten okamžik záběru synchronů najdete.

Link to comment
Share on other sites

To, jak převodovku kurvíš nebo nekurvíš nezáleží na tom, jestli řadíš přes střed nebo ne, ale hlavně na tom, jak s tou pákou lomcuješ. S oblibou říkám, že blbě řadí každý, kdo tu při řazení páku drží, protože ta páka se má spíš jakoby vodit či postrkovat, než držet. Jakmile ji chytnete silou a někam ji cpete, je to špatně. A stejně tak hodně záleží na tom, jak tam jednotlivé kvalty rvete nebo jak je tam necháte jen spadnout. Synchron potřebuje na roztočení nějaký čas, čím víc to tam rvete, tím rychleji se opotřebuje. A v neposlední řadě záleží i na tom, v jakých otáčkách vlastně řadíte...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

S oblibou říkám, že blbě řadí každý, kdo tu při řazení páku drží, protože ta páka se má spíš jakoby vodit či postrkovat, než držet.

Predpokladam ze tohle snad autoskoly uci do dnes.. jak spravne dlani ci prsty postrkovat paku.. spis si zjednodusili nervy pri razeni z 1 na 2 tim ze je to nutej delat pres stred :nevim

Link to comment
Share on other sites

chlapi sakra je potřeba se zamyslet nad funkcí táhel v převodovce a jak fungují synchrony a pak na nějaký střed hned zapomenete. Důležitý je použitý olej dle materiálu synchronů no a aby to ne nešlo přes zuby. Jinak čím vyšší otáčky motoru a rychlejší pohyb páky rukou tím se synchron víc opotřebovává protože musí s vyšší rychlosti dobrzdit ozbené kolo převodu. žádná jiná záhada tam není.

Jo a držení páky během jízdy při zařazeném převodu - za to bych kopal do prdele-tlačením páky rukou se i tlačí vodící vidlička v převodovce která posouvá převody a tím vzniká vůle řazení a zároveň nepřesnost samotného řazení

[upravil dne 19.4.2010 tom406]

Link to comment
Share on other sites

Nám zakazovali jezdit po šalinových kolejích protože to prej rozřeže gumy.

Autoškola není Škola řízení automobilu. Autoškola je doplnění několika rad (většinou špatných) k testovaným otázkám (většinou nesmyslným).

[upravil dne 19/4/2010 Fusion]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...