Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Provoz na ethanol v benzinových autech


Midloch

Recommended Posts

Možná bude zajímat víc lidiček. Máte někdo nějaké zkušenosti s tankováním E85? Jaké poměry jste zkoušeli, případně už někdo máte konverzní jednotku?

Já o tom zatím přemýšlím.

Asi není důvod se bát o palivové vedení v dnešních autech, ani o korozi motoru ale co palivová pumpa, koroze výfuku, katalyzátor apod.?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Qcko, pac jednak alkohol neni nikdy 100%, vzdy na sebe vaze nejakou vodu, kterou neni mozne beznou destilaci odstranit a pak nedokonalou oxidaci ( spalovanim ) muze vzniknout male mnozstvi kyseliny octove, ktera, jelikoz je to kyselina ma korozivni ucinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferry: Tu diskuzi znám. Je tam mnoho protichůdných informací a největší zastánce ethanolu provozuje http://www.4cc.eu/E85_faq.htm stránky. Už z těchto stránek je zřejmé že jde o obchodníka, který prodává za každou cenu s co největším ziskem. Souhlasím s ním určitě v tom že je nutné vyčistit u starších aut palivovou soustavu a nádrž, kvůli dlouhodobým úsadám které ethanol rozpustí. Použití konverzní jednotky pro prodloužení doby vstřiku při provoz pouze na E85 také rozumím. Nutnost použití pulsních svíček a vysokopropustných KN filtrů mi nedává smysl ve vztahu k ethanolu.

Mě se líbí toto povídání http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/documents/12241-BOZEK/publikace/2006/2006_102_01.pdf. I když tam není odpověd na všechno.

Zatím vím že je výhodný co největší kompresní poměr, ale tak aby to jelo i na benzín (pro ethanol až 15:1). Oktanové číslo je 106.

U benzínu je stechiometrická směs 14,7 a u ethanolu 9,6 nebo tak nějak. Je teda nutné vstřikovat víc paliva pro optimální spalování. Do určitého poměru benzín /ethanol to zvládně lambda, pak už musí být konverzní jednotka upravující délku vstřiku. Očekávat se dá vyšší spotřeba.

Moje otázky:

- Korozivní vlastnost tohoto paliva je tedy dána tím že váže vodu. Je to jediný důvod korozivních vlastností?

- Při spalování ethanolu vnikají nějaké kyseliny (octová nebo mravenčí ?) a formaldehyd? Tím je narušována palivová soustava. Pokud vezmu v úvahu recirkulaci spalin tak je to moc špatné. Samozřejmě pak výfuk a zejména katalyzátor trpí. Nehledě na výfukové kanály a spalovací prostor.

- V čem spočívá úprava nových aut na paliva flexi-fuel (FFV), např. Volva, Octávky, Saaby. Určitě je tam softwarová úprava ECU, ale co konstrukce motoru? Tvrzené sedla? Materiál hlavy? Katalyzátor také musí mít, pokud mají být flexi-fuel. Vyplatí se takové auto koupit?

Edit: tak jsi mi dal odpověd už před tím než jsem se zeptal:mad:

[upravil dne 11/2/10 Midloch]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Dnes jsem tankoval na benzínce a málem jsem se spletl a natankoval E85, pistole jsou vedle sebe a obě zelený.

Při placení jsem to řekl obsluze a ta mi řekla, že to můžu tankovat klidně 1:1 , že to tak hodně řidičů dělá.

Tomu se mi moc nechce věřit. Ještě jsem od ní dostal letáček na přestavbu motoru na E85.

Tak nejdřív říká, že to můžu míchat a pak mi dá letáček na přestavbu motoru.:bojim

Cena dnes v době nákupu byla BA95- 34,50Kč a E85 - 25.60 kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 1: Souhlas pokud jezdíš dál, pokud popojíždíš po městě pár km a auta měníš po 4 letech (můj případ)+auta mám se spotřebou 12i + tak je E85 celkem zajímavý. Jezdím na E50 (mix) v EU i US takové palivo existuje. Na EWčku 1,8 16V s vývěvou to jezdí v poho (406 3,0 vezme cokoliv co se podobá benzínu :D), spotřeba se mi nikam nehla, jen mi vývěva někdy zhasne motor při prvním startování s tímto palivem, když je teplota vzduchu pod 10st.C. - neřeším, buď protůruji nebo nastartuji znovu, na čisté E85 nejezdím, to mi už znatelně klesne výkon... Dobrá zkušenost s tímto výrobkem, jezdí na něj několik aut v mém okolí: http://www.bioethanole85.cz/eshop/sady-na-prestavby-na-e85 Na jablonecku (n.n.) to montují a servisují zde: http://www.auto-servis.eu/liberecky-kraj/jiri-broz-tanvald . To neuvádím jako reklamu, určitě se najde lepší nabídka, je to servis kde jsem spokojeným zákazníkem. Cenovku za montáž mi řekli 10kKč s nějakou pěknou montážní sadou, aby to prý v mot prostoru k něčemu vypadalo :), osobně to moc neřeším, ani taková nabídka se mi při mém nízkém nájezdu s jednotlivými vozy moc nevyplatí...

Teď jsem se setkal s problémem na emisích, kde kolegu přeměřovali protože měl s touto jednotkou s E50 větší kouřivost na E85,nebo čistý benzín se problém neopakoval. Jde to samo seřídit...

Jinak jsou benzínky, kde se může tankovat s obou pistolí postupně a až poté zaplatit, to mě dost vyhovuje:papa...

Dopíšu, že jsem cca před měsícem (viz datum editace) tuhle jednotku nechal za cca 9tis.Kč namontovat na EWčko 1,8 85 kW, vyhrál si s naladěním (starty a chod \"studeného\" motoru) a tak jezdím na čistý E85, naprosto bez problémů. Ještě studené starty v zimě, tam se ukáže...

[upravil dne 21/9/12 23:14 od rootsky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Aktuálně. Problémy se starty při 10 st C a méně (u 1,8 EW) - vždy nějak nastartuji, ale na poprvé nikdy. Podle výrobce kitu dané palivem E85 (nečekal jsem že by jako příčini určil svůj výrobek - ten z toho taky nepodezírám:)) se zimní verzí paliva (E70) a E 50 bez potíží. Trochu se začínám obávat 0 st.C a níž... S coupe jezdím jen v létě, tam se obdobný problém samo neprojevil :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano často, u starších aut (EURO 3 a méně) v pohodě. U EURO 4+ naopak (netáhlo to). Motory 1,8 EW 2,0 EW, 3,0 XFZ. Šáde 1,4 16V.

Zimu však zkouším poprvé a to s konverzním kitem, palivo E85 je jiné než benzín a čím je nižší teplota tím hůř se míchá se vzduchem. Je potřeba říci, že špatný je první start (ranní - což člověk \"ocení\" když spěchá do práce), pak nastartuje po celý den vždy napoprvé. 1,8 EW (na kterém to mám) jede od spoda mnohem lépe, ale když člověk nenastartuje je mu to k ničemu. U coupe, kterým jezdím jen v létě, to nehrozí... Nicméně protože nejde ranní start, tak se to špatně ladí. Každý den v podstatě jeden pokus - jak na to šáhnu, jde to bez potíží a další den zase problém (trochu to začíná připomínat klasické:\"Pane Mopadži\"). Naštěstí si rád hraju, pro každého to ale asi nebude -> manželka jezdí už jenom fobií, tohle ji od mého auta úplně odradilo (nadruhou stranu děti si to zamilovali, jako ostatně vše při čem se něco nepatřičného děje :)). Jinak spotřeba se srovnala s provozem na N95, musel jsem tomu přidat a jezdím hodně za studena (Start, chod za studena - tyhle dva jdou sytit, pak je \"po zahřátí\" přednastavený chod - s tím nejsou žádné potíže a mé auto v tomto režimu má nižší spotřebu než na N95 - což bude nejspíš vyjímka). Věc je v řešení, komentuji to jak to přichází...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co je tak spatneho na nastartovani napodruhe ? Tedy pokud mluvime o stejne situaci - stava se mi to ted jak uderily ranni \"mraziky\" uz take na P306 1,4 benzin. Nasednu, nastartuju, auto sekundu kucka tak toho necham otocim klicek zpet a hned zkousim znovu a uz nastartuju. Zdrzeni = asi 3 sekundy :)

Nebo mas na mysli nejaky delsi pokus o startovani ? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to horší, obvykle 6 pokusů, někdy 10. Při startování je třeba při 15 st.C (a méně) 15 sec. počkat (nevím proč, někteří výrobci konverzních kitů to doporučují). Takže souhrnem ranní start je v minutách a když se musí do motor prostoru a \"trochu tomu přidat\" tak už se bavíme o 5 až 10 minutách než to \"chytne\". Na E50 mi to startuje na poprvé - podruhé, co to udělá až teplota klesne uvidím. Nemám problém jezdit přes zimu s E50, ale na to jsem si ten kit nekupoval. Nadruhou stranu auto (1,8 16V EW 85 kW MUX - s ekodementní vývěvou) co bez něj na E85 (v létě) nejelo a spotřeba byla 2 litry nad průměrem na \"benzín\" s kitem upaluje dost slušně (proti tomu co to bylo) a se stejnou spotřebou jako na N95. To je vcelku zajímavé, ale ty ranní starty pod 10 st.C jsou otravné. Závěry je dělat předčasné, dělám na tom tak uvidím, ten kit má dost velký rozsah nastavení a taky to chce sledovat po technické stránce celé auto (je dost věcí co by to mohlo ppř. dělat bez ohledu na kit či palivo), s tím v zásadě nemám problém auta co jezdí mám v top stavu (a mazel 406C jednou taky bude:)). Např. po výplatě chci dát jiné svíčky...

[upravil dne 9/10/12 15:36 od rootsky]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ jak píšeš E85 naní N95, má dost jiné vlastnosti a rozdíly se s teplotou vzduchu (pro potřebu spalování v motorech) zvětšují. Osobně by mě zajímalo jak startují vozy od výrobce u variant na E85. Min. varianta motoru PSA 1,6 cca 80 kW na E85 byla (dávalo se to, co vím, do Picassa a C4 s přídomkem Bioflex), ale žádné takové auto neznám. Vím že Fordy mají pro případ extremních mrazů, u variant E85, předehřev motoru z běžné sítě (EU zasuvka na 220V u chladiče). To není problém dodělat, ale extremní mrazy nejsou pro mne 0 st.C, kdy mám u sebe se stratem na E85 velké potíže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...