sedl Odesláno 10. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2007 Můžu do Peugeotu 206 1,9D nalít olej 15W-40 máte s ním někdo zkušenost? Co jsem se dočetl tak spíš doporučujou 10w-40. Jaký je v tom rozdíl? Prosím poraďte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Placanek Odesláno 10. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 10. prosinec 2007 Nalít ho tam můžeš,ale dřív ho vyměň.Lepší je samozřejmě 10W40 a ještě lepčí 5W40,ale jelikoš je to jen diesel,tak doporučuju 10W40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klumir Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 dej tam 10W-40. patnáctka je hustší-ten tam nedávej-zvláště teď-v zimě! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MrVain Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 presne tak 10W40 15W... je vhodný od -25°C a 10W... od -30°C a 5W... od -35°C atd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondr4 Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 Původně zaslal: sedl Můžu do Peugeotu 206 1,9D nalít olej 15W-40 máte s ním někdo zkušenost? Co jsem se dočetl tak spíš doporučujou 10w-40. Jaký je v tom rozdíl? Prosím poraďte. Klidně ho tam můžeš dát. Jestli má smysl tam dávat nižší W záleží na tom jak často startuješ v zimě a za jak velkých mrazů. 15w má hraniční teplotu čerpatelnosti -25 °C, doporučený je do teploty -20 °C. Mě vždycky fascinuje jak viskozitní specifikaci olejů lidi v diskuzích dávají ohromnou váhu a pak s klidnou hlavou jezdí na olej 20 000 km a už vůbec neřeší výkonnostní specifikaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 Jojo, v česku je důležitý řešit teploty kolem -25° až -30° Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klumir Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 V -20 °C je 15W-40 tak hustá,že startér má opravdu velké problémy motorem otočit.rozdíl proti 10W-40 je znašný. navíc motor byl skonstruován pro olej s nízkou vizkozitou a použitím 15W-40 zkrátíš jeho životnost...... Pokud motor není dýmovnice a nežere 1L oleje na 500km,tak bych tam patnáctku v žádném případě nelil!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 No, já bych ty teploty zase tak docela i řešil - přece jenom, ten 10W40 se dostane na ta správná místa rychleji. O tom, na jakou visklozitu byl ten motor konstruovanej ... Mmch - na 206 by snad měla jít objednat jako speciální výbava i roztáčecí klika, kdyby motor s tou 15W40 nepohl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 11. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 11. prosinec 2007 Dával jsem pouze 5W40 a nevidím jediné mínus tohoto rozhodnutí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
klumir Odesláno 12. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2007 souhlas-5W40 je lepší než 10W40,ale do motoru ve výborném stavu.pokud má motor už pár set tisíc nalítáno,už tak řídký olej neudrží a vyletí výfukem no,myslím,že už jsme tady toho napsali k viskozitě hafo,je jen na tobě,co tam neleješ HOWK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 12. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2007 Výměna po 15000km a za tu dobu si to vzalo 0,5l, což je v pohodě, protože od horní rysky k dolní je rozdíl objemově 1l oleje.Jen se přiznám, že olej byl zdarma, takže taková malinká výhodička Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 14. prosinec 2007 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2007 Pokud se nepletu tak papírově se do XU10J2Z lilo 10W40, já ovšem do něj skoro 6 let lil 15W40. Za těch pár let sem zažil pár nepříjemných mrazů (auto jezdilo denně) a nikdy -opakuju- nikdy nebyl problém s nastartováním auta. To je jedna z mála věcí, která u 605 nikdy nezklamala, prostě ať bylo jakkoliv tak to auto nabrnklo na první škub. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.