Huul Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Jak velkou baterii máte v autě??Já mám 36Ah. Zdá se mi to na 1.6 trochu málo.hlavně teď na zimu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Myslím si:myslim , že je slabá. Já mám v P406 2.0i 16V 75 Ah a nemám v zimě žádné problémy se starty:super:). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huul Posted October 28, 2006 Author Share Posted October 28, 2006 No ono je vidět že se tam vejde o dost větší.Taky se mi zdá slabá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huul Posted October 28, 2006 Author Share Posted October 28, 2006 No až budu kupovat oměřím kastl na baterii a koupím dle rozměrů:c))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medion Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 já mám 55Ah a to můsí v poho stačit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 měl jsem tam donedávna 44Ah, ale ta umřela, tak jsem tam koupil novou, největší co se vlezla, takže 62Ah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BOSSCZ Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Já měl 44Ah ale když se odporoučela tak jsem koupil Banner 58Ah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domikra Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Ja mám 44 Ah,a to jsem ji měl 3 roky ve favoši,předtím jsem měl 55 a měsíc po zaruce klekla,jde take o to trefit se,občas to nevýjde.tak hodně štěstí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Driver Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 No 36Ah je dost málo na 1.6, taková se dávala myslím do Š105. Až ti odejde tak bych tam koupil nějakou 55Ah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huul Posted November 1, 2006 Author Share Posted November 1, 2006 Dyť právě.Jen se ptám.určitě budu muset koupit výkonější Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
invalida Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Já mám v hdi 61 ah adoufám že to bude na zimu stačit.Auto vlastním totiž teprve měsíc.Předtím jsem měl 309 1.9.d a tam bylo 69 ah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medion Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 no po tomhle víkendu sem zjistil,že baterka 55Ah na mího piškota neni žádná sláva a to je 4 měsíce stará.měl sem auto celý den venku(-7°C) a večer v dost velký mlze na cestě ke kámošoj sem si všimnul že mi při ubrání plynu pohasnou světla a při opětovném přidání se zase rozsvítí.jak píšu měl sem zaplí dálkový i mlhovky(před.zad.)a asi tak po 2-3 km to přestalo dělat.že by to ta baterka neutáhla?při startování točila uplně v pohodě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raspa Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Já tam mám taky 36 Ah , taky jsem si říkal že je to nějaký slabý , no až odejde rozhodně tam koupím nějakou silnější Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Ale taky pozor na to, že u baterií neplatí \"čím víc Ah tím líp\". Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije a tím odejde dřív než ta \"slabší\". Na 306 je ideální od 44 kolem 50, podle spotřebičů a dieslu pak víc (+ kilma, + mlhovky, +audio...). Já mám teď v 306 Vartu která je menší než kastlík, taky myslím 36ka a blbě to startuje. V 605 mám z 306 půjčenou 44 (správně má být tusím 76) a auto startuje v pohodě akorát pohasínají světla atp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Původně zaslal: Fusion ...Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije ... jseš si jistej?? není to spíš tak, že čím víc má baterka Ah, tím déle trvá než se úplně dobije?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raspa Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Původně zaslal: Tommy306 Původně zaslal: Fusion ...Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije ... jseš si jistej?? není to spíš tak, že čím víc má baterka Ah, tím déle trvá než se úplně dobije?? vždyť v podstatě se shodujete a tím pádem máte oba pravdu .... [upravil dne 6/11/2006 raspa] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medion Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 baterku to dobije jako každou jinou,akorát to dýl trvá a pokavaď ji to nedobije,tak to neni tim že by byla silná,ale je mizerný dobijení Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Ještě doplním: Alternátor se chová jako zdroj stálého proudu a do baterky doplní tolik ampérhodin, kolik se z ní vybralo. Takže z menší baterky jsi při \"krutém startování\" vybral např. 30 Ah, tak je to doplní za půl hodiny jízdy. Pokud máš velkou baterku, a vybral jsi pro nastartování také např. 30 Ah, tak dobití bude trvat stejně jako u malé, tedy asi půl hodiny. Pokud máš velkou baterku a při \"krutém startování\" jsi vybral např. 60 Ah, tak to alternátor bude dobíjet úměrně déle, např. hodinu jízdy. Uvedená čísla jsou orientační, slouží pro vysvětlení. Alternátor bývá např. 80 ampérový, ale z toho světla a zapalování a případně vyhřívání z. okna sežere cca 40 A, a zbytkem se dobíjí baterie. (Účinnost dobíjení bývá asi 70%, tedy musíš víc Ah dobít, než tam zůstane k použití.) Výsledek: Baterii co největší, aby zajistila start i v mrazech. Alternátor do ní dobije celou kapacitu, akorát o něco déle. PS: Kapacita - startovací schopnost v mrazu rapidně klesá, např. v -25 st.C je asi na třetině jmenovité. Větší baterie má uvnitř mohutnější propoje a větší desky - dá větší startovací proud. [upravil dne 7.11.2006 P607Olda] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TBK Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Letos v unoru me odesla baterka - z nouze jsem narychlo koupil v tescu 62Ah za litr ..... a vydrzela \"celych\" 6 mesicu (nyni reklamace ), tak mam nyni v aute 72Ah Britt (po lehkych upravach kastliku na aku) a toci super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Původně zaslal: Fusion Ale taky pozor na to, že u baterií neplatí \"čím víc Ah tím líp\". Pokud je moc Ah, alternátor baterii (akumulátor) nikdy pořádně nedobije a tím odejde dřív než ta \"slabší\". Na 306 je ideální od 44 kolem 50, podle spotřebičů a dieslu pak víc (+ kilma, + mlhovky, +audio...). Já mám teď v 306 Vartu která je menší než kastlík, taky myslím 36ka a blbě to startuje. V 605 mám z 306 půjčenou 44 (správně má být tusím 76) a auto startuje v pohodě akorát pohasínají světla atp. Nesmysl.... vetsi baterie je vzdy lepsi. Dle stavu alternatoru se ti at uz baterie mala nebo velka dobije a udrzuje vzdy na nejake procento celkove hodnoty max. mozneho nabiti. Nebot napeti je u stejne. Rozhodne je lepsi baterie s vetsi kapacitou. To ze se ti nedobije je fama...alternator umi davat dost velky proud a ve velkem mnozstvi pripadu nevyuzivas alternator ani z poloviny...dneska maji altiky min. kolem 50-60A, moderni auta uz maji pres 100A alternatory, kdyz si spoctes zakladni spotrebu se svetlama tak je jeste dost velka rezerva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.