Medvěd Odesláno 18. říjen 2021 Sdílet Odesláno 18. říjen 2021 (upraveno) Tak nevím, ale není náhodou zakázáno použití protektoru na přední ose? (minimálně se o tom přemýšlelo, ale jak to nakonec dopadlo fakt netuším). Každopádně kvůli tomuhle převrácenýmu kamionu stojí a asi ještě dlouho stát bude půl Prahy Upraveno 18. říjen 2021 uživatelem Medvěd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 18. říjen 2021 Sdílet Odesláno 18. říjen 2021 Obecne to legislativou zakazane neni. Jen nekteri vyrobci to nedoporucuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 18. říjen 2021 Sdílet Odesláno 18. říjen 2021 Neviem, ako v ČR, ale v SR, myslím, že sa to týka autobusov a vozidiel na prepravu viac ako 8 osôb. Tiež vozidiel na prepravu nebezpečných nákladov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 24. říjen 2021 Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 Zakázáno to není. Na autobusy se protektory používají naprosto běžně. Důvod je jasný, peníze. A když to není zakázáno...notně se toho u firem využívá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 24. říjen 2021 Autor Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 Petr 3008 - díky za objasnění, fakt jsem byl přesvědčený, že se o zákazu montáže protektorů na přední osu minimálně před lety jednalo. Holt tedy asi nevyjednalo a tak se podobné nehody budou stávat i v budoucnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 24. říjen 2021 Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 jak je to podle předpisu nevím, ale u naší firmy šly protektory jen dozadu, přední náprava jen nové gumy, i pneu po opravě (odborně opravené vulkanizací atd.) jen dozadu , celkem se divím, že u autobusů tohle ,,pravidlo'' nemají Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 24. říjen 2021 Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 U DP to bylo jeden čas taky že na předek nová pneu a na zadek klidně protektor nebo zavařená pneu. Pak začali brát říkali tomu studené protektory říkali o nich taky že to je guma z patka do patky a ty začali dávat i na předky. Nevím jak je to teď protože spousta autobusů je ještě v záruce a je obutá do prvních gum z fabriky. Ale osobně si myslím že u těch protektorů strašně záleží na zpracování a taky na kvalitě té kostry na kterou se to dává pokud je kostra bez defektu tak s tím nemám problém hlavně dneska už je ta technologie výroby protektorů jinde než bývala před 10-15-20 lety. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 24. říjen 2021 Autor Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 před 19 minutami, Vena garážmistr napsal: ...... hlavně dneska už je ta technologie výroby protektorů jinde než bývala před 10-15-20 lety. Tak to potom fakt netuším co se to furt válí na dálnicích v pruzích za černý kusy gum? A co to visí na fotce tomu tahači od předního kola? Skoro není týdne (přes léto) abych na dálnici nepotkal minimálně jeden stojící kamion s odloupnutou částí běhounu. Když se to přihodí na návěsu nebo zadní nápravě, je to mrzutý, ale většinou v klidu (pokud ten odlítlej běhoun netrefí jiný auto). Když se ale odlepí na přední nábě, je to hodně o umu řidiče a taky o štěstí. Běžný defekt většinou neuteče nahned, ale tady jsi na ráfku než bys řekl švec a proto jsem si myslel, že to je nějak ošetřený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 24. říjen 2021 Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 No tak jinak když píšu že technologie je jinde tak ano jsou firmy které umí perfektní protektory používají špičkové kostry ale je to o tom že takový protektor stojí třeba jen o 2-3 tisíce méně než nová pneu. A ty protektory vyráběné klasickou technologií a motané na kostry různé kvality nebo na kostry které jsou už podruhé nebo i potřetí v oběhu stojí polovinu nebo ještě méně z ceny nové pneu. Tak to jsou ty co vidíš po silnicích. Další věcí je že dneska málokterý šofér udělá aspoň dvakrát týdně před výjezdovou kontrolu aby aspoň tu soupravu obešel a oklepal gumy jak jsou nafoukané. Pak se jezdí na podfouknutejch který se víc hřejou a pak se ten běhoun holt odpaří a guma řachne. Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 24. říjen 2021 Sdílet Odesláno 24. říjen 2021 Jak vím,když tchán dělal ,tak vůbec nevěděl na jakých kostrách se jim celoprotektor vrátí, přesto,že dodal luxusní kostru. Je to stále jen protektor. A vozový park v Nopku je hodně velký. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 25. říjen 2021 Sdílet Odesláno 25. říjen 2021 Přesně jak píše Vašek, ty kostry se protektorují x krát a to je pak ten problém. Jinak asi ten první protektor na dobré kostře žádný velký problém není, jezdí se na tom celkem normálně a ani si nepamatuju, že by to na těch autobusech nějak zlobilo. Jeden čas byla u nás velká móda, nový autobus, který přišel z výroby se okamžitě přezouval na protektory a ty nové gumy se používaly na zájezdové autobusy. Teď už se od toho ustoupilo, takže se jezdí na nových do výměny, pak už ale protektor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.