Jump to content

Pukání v předení nápravě u Peugeot 508 2.0Hdi 103kw 2014 (před faceliftem)


Recommended Posts

Ahoj, mám podobný problém jako předchozí přispěvatel. Při otáčení volantem na místě při parkování nebo velmi pomalé jízdě s větším rejdem se mi od pravého kola ozývá jakoby trošku gumový zvuk -loupání jakoby pukaní, nezní to jako třeba kov na kov.  Když jsem s kolem zamlel, tak to tam žádná vůle není, ale ten zvuk se ozve hodně tlumeně. Nevíte co to může být?

Link to post
Share on other sites

Ahoj, a proč zakládáš nové téma, když už tady jedno se stejným názvem máme??? Každopádně to může být X věcí - od uvedeného horního uložení/tlumiče/pružiny, až po nějaký z čepů nebo silentbloků apod. Na zvedák a zkoumat, nebo ať se na to podívá servis.

Link to post
Share on other sites

Ahoj, díky moc za radu. Tak jsem tam kouknul pod ten filc nad uložením tlumičů a rozhodně tam byl šedivý poprašek a bylo ho více než nad uložením druhého tlumiče, takže to bude asi ono. Zdálo se mi, že byl u gumově mazlavý. Když jsem si otevřel motorový prostor a z místa spolujezdce točil volantem, tak se to lupání pravděpodobně ozývalo ze shora od uložení tlumiče. Později to zkusím s pomocníkem, co mi bude točit volantem. Jestli to teda bude ono, dá se s tím chvilku jezdit aniž bych něco neponičil anebo to mám urychleně příští týden začít řešit?

Link to post
Share on other sites

Zkus to tam postříkat třeba silikonovým olejem, zda se to zlepší. Pokud ano, tak je to tam. Hlavně při výměně, dotahovat matici tlumiče na složeném tlumiči s pružinou na stole, ne na autě. Jakmile by se to dělalo na autě, tak se při utahování guma zase utrhne. Jezdit se s tím dá, ale až to bude možné, tak vyměnit.

Link to post
Share on other sites

Tak jsem tam nastříkal olej ve spreji a zlepšilo se to, to pukání je tlumenější. Myslím, že takhle to už se ozývalo dříve, ale nevěnoval jsem tomu pozornost, protože to znělo jako tření pneumatiky o asfalt nebo o kamínek.  Tak snad to dá pokoj:-) Dnes když jsem měnil gumy tak asi jak došlo k vyvěšení kola, tak se tam ta vůle zvětšila...

Link to post
Share on other sites

Teď mě ještě napadlo, pokud to dělá hlavně při natočení kol, tak by také ještě mohl být problém v ložisku horního uložení. To by ale chtělo co nejdříve řešit než praskne pružina. Určitě to chce rozebrat a prozkoumat. V každém případě to chce opravu provést na obou stranách.

Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, HonzaZ napsal:

Hlavně nekupovat horní uložení KYB (Kayaba)!!! Po pár km to po vymetení díry začlo dělat znovu (separace gumy). 

Tak to čučím :o  Když hledám, tak pružiny, tlumiče a uložení přednostně od tohoto výrobce.... Možná špatný kus....

Link to post
Share on other sites

Měnil jsem je dvakrát (KYB) a nakonec jsem to dal do Peugeot servisu. Na první pokus v servisu byla guma zase separovaná a po mých intervencích a doporučení dotažení matice tlumiče správným momentem na stole se konečně zadařilo. Takže se spotřebovaly 4 (slovy čtyři) sady! Ty v servisu už byly origo. 

Edited by HonzaZ
Link to post
Share on other sites

První sada u mě a první sada v servisu byla chyba montáže a to právě utažení matice tlumiče na autě. Při tom se utrhla ta guma silentbloku. Druhá sada KYB byla montována na stole a tam byla guma OK, ale po vymetení první díry se separovala. Když v servisu namontovali druhou origo sadu horního uložení podle mých pokynů, tak pak už to bylo OK a vydrželo to až než jsem se auta zbavil a jezdí s tím dále. Dle této zkušenosti horní uložení KYB (speciálně pro toto auto) nedoporučuji.

Link to post
Share on other sites

Trošičku odbočím, ale myslím, že to sem pořád patří. Co jsem slyšel, tak speciálně PSA výrazně tlačí na cenu dodávaných dílů a to i za cenu toho, že je to někde ošizené. Kamarád dělá obchoďáka KYB pro ČR, SK a Chorvatsko a říkal, že PSA klidně akceptují např. menší průměry pístnic, nebo slabší materiály než ostatní automobilky, jen aby to bylo levné. Když jsem se ho ptal, proč jim to tedy dodávají, když ví, že to dlouho nevydrží a leda si tím kazí jméno, tak "kšeft je kšeft".

Link to post
Share on other sites

nedělá to jen PSA, dělají to všichni :roker

zeptej se třeba v rodině, kamarádů atd., prostě těch, co kupují jednu značku dlouhodobě, všichni ti řeknou, že kvalita jde s rokama dolů, bohužel i u poměrně drahých aut (prémiové německé značky), stejné je to i u náhradních dílů--hobby, farmář, profi...😉

Link to post
Share on other sites

Honzo, teď mi volal kámoš ze servisu, že je tam prasklý péro (poslal mi i foto na tlumiči) a  ložisko je taky na hadry... Zajímavý je, že to pětsetosma jízdně ustála, kromě toho louupání. Tlumič je v cajku. KYB mi tam nedali, ale divili se, že by to byl takový šmejd. Inu Japonec  asi nejde dohromady s Francouzem:-)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...