Jump to content

Recommended Posts

Ahoj. Delší dobu si hraju s myšlenkou vyměnit motor v mé 307 za RFK. Nicméně je tu více problémů, se kterými si nevím rady. Zásadní problém je v tom, že mám rok 2002 a RFK se dávalo od 2003. Tou dobou přišly také lepší jednotky, které umí např funkci deadlocking, hranatý senzor deště, lepší budíky ( s teplotou oleje, navíc RFK má do 8000rpm-tyto budíky s mým autem nekomunikují) a další věcičky. Netuším, zda na mém voze bude potřeba vyměnit jednotky nebo půjde zachovat + nějak překódovat. S tím souvisí další - motorový svazek. Tuší někdo, zda jsou stejné? Další je převodovka. Záměnná, nebo ne? Pokud ne, je nutné sehnat i táhla? Jediné zadání rozdíly které jsem osobně našel je hlava (variabilní časování), svody, sání, vana. Alr informací na internetu moc není. Našel by se tu někdo, který by o této problematice něco věděl? Samotný motor se blbě shání, tak ho zase nechci koupit a pak zjistit, že tím končím. 

Otázku rentability prosím neřešit, to mě moc netrápí. 

Link to post
Share on other sites

Podíval bych se na všechny čidla jesti jsou stejné. pokud ne, kouknul bych, jestli není rozdíl jen ve štekrech. Asi není moc důvod aby to mělo jiný motormanagement. Takže pokud by to sedělo ev. šlo čidla a snímače použít původní a napojit na původní RFN svazek, tak bych to tam dal a řešil přemapováním původní jednotky.

Když se to vezme do důsledku, tak motor těch hodnot moc nepotřebuje. Snímač klikovky, poloha vačky a úhel otevření plynu. Vše ostatní už je jen navíc pro komfort běhu motoru a je to řešitelné mapováním. Ale nejlépe na brzdě, takže dost drahá záležitost.

Trochu problém bude škrtící klapka, RFN má nejspíše lanko, RFK už má určitě drive by wire (nevím jak tomu říká peugeot). I průměr samotné klapky bude větší, tady by se muselo improvizovat.

PS:toto není nějaké tvrzení, spíše přemýšlím nahlas....

 

Link to post
Share on other sites

Což o to, snazší by to zřejmě bylo :) Šlo mi však také o ten pocit mít něco extra, jestli mi rozumíte :D Jinak já mám na RFN plyn plně elektronický. Prostě celkově se mi ale nápad se swapem líbí víc, než úprav dosavadního motoru, který má už spousty za sebou... 

Link to post
Share on other sites

@VojtouNerCZnezbývá ti než to zkusit. Já si myslím, že to půjde na původní řídící jednotku i svazek naroubovat. Akorát to bude chtít někoho, kdo to přemapuje. Takového člověka bych si našel ze všeho nejdříve a pak bych se do toho pustil.

Vypadá to, že snímač kliky i vačky je stejný, teplotní čidla taky. No tak si myslím, že ti to na tu původní jednotku půjde nastartovat a pojede to i bez úprav. Akorát to nebude úplně ono a asi by to chtělo pořádně sledovat lambdu a ev. i teplotu, bál bych se, že to bude chudé. To přemapování je nutnost, jen že si myslím, že to navrkneš i takto.

Co se týče variabilního časování, tak si mysím, že mapa počítá s nějakým posunem vačky v nějakých otáčkách a tomu se přizpůsobují ostatní parametry. Pochybuju, že by to snímač vačky uměl poznat.

Něco jsem si najezdil i s type-R od Hondy, tam se při zafungování vítka rozsvítí kontrolka, ale nikdy mě nenapado sledovat jestli ve stejných otáčkach zapne i zhasne.

Edited by David 106s16
Link to post
Share on other sites

O někom šikovném bych asi věděl, ale pronesl, že s dvoulitrovejma benzínama už nechce mít nic společného :D No, uvidíme, jak ukáže čas. Aktuálně jsem nenašel žádný motor v nabídce.

Link to post
Share on other sites

@VojtouNerCZ akorát musím malinko zpochybnit to co jsem napsal výše. Já celou dobu vycházím z toho, že Peugeot při změně časování používá primitivní mechanický systém a že to není nijak řízeno (jako třeba onen V-tec nebo vanos)

Pokud ten systém ale tak jednoduchý není, tak to výše napsané rozhodně neplatí.

Link to post
Share on other sites

@VojtouNerCZto nesmíš brát jako eshop. To musíš brát jako inzerát na bazoši 🙂 Zavolám, domluvím, zajedu, prohlídnu, ukecám (většinou dost), zaplatím, naložím, odjedu.

Já kupuju všechno jenom v Polsku. Jednak u nás si vždycky myslí, že mají hroudu zlata, takže neví co by chtěli a druhak , v polsku je dílů na auta jako najebáno. Těch motorú tam během měsíce bude 10. Akorát musí být člověk opatrný a řešit to osobně.

Edited by David 106s16
Link to post
Share on other sites

To by šlo :) Jenže zase narážím ns jednu zásadní věc. Já osobně nepoznám, zda je motor v cajku když bude vyndaný xD Ale i to by šlo případně s někým pošéfovat. Každopádně díky za tip :)

Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, VojtouNerCZ napsal:

Já osobně nepoznám, zda je motor v cajku když bude vyndaný

No to je taky vo tom, jaké riziko jsi ochotný podstoupit.... Volil bych protočení bez svíček (jestli se nepřidírá v HÚ kvůli korozi), protočení se svíčkami (jestli to má aspoň nějakou kompresi) a kouknout, jak to vypadá pod ventilovým víkem.... A jak vypadají vyndané svíčky....

Link to post
Share on other sites

@VojtouNerCZoni ti ti poláci dají "gwarancja rozruchowa", záruka, že to pojede Ale tak na max 14dní. No a nikdo ti nezaplatí práci a díly, které jsi k tomu potřeboval.

Jak psal @Hafity, protočit se svíčkama, vyšroubovat svíčky, kokuknout dovnitř endoskopem-u motorů s nicasilem nutnost, já se ještě koukám jestli sedí rozvody. Pokud je to nějaký levný motor (třeba 1,6 16v NFU jsem kupoval za 3t), tak to moc neřeším, BMW M5 V10 jsme si sundali i vanu a šálky, to jsme ohlíželi půl dne. Ale ten motor stál cca 150t a ty šály a štefty se pak stejně měnily preventivně.

Link to post
Share on other sites

S tou jednotkou by se to možná dalo vyřešit tak, že si necháš do původní nahrát chip pro 130kw verzi od nějaké tuning společnosti :D 
Něco na tento styl:https://www.autochip.eu/cs_cz/chiptuning/tabulky/car/peugeot/206/2.0_16v_rc/jWRUB6V8zUs/
Osobně nejsem těchto chipů zastáncem, věril bych spíš odladění na brzdě, ale v tvém případě mi to přijde jako dobrá alternativa

Edited by ElektronikCZ
Link to post
Share on other sites

10kW? Zapomeň. Bez čipu 100kW, s čipem 136 koní. Může zafungovat jen to, že se posune omezovač, protože více otáček je vetší výkon. Pokud tedy už v takových otáčkách nepadá krouťák rychleji než o kolik rostou otáčky. Další věc je, nakolik máš odvahu točit motor za původní omezovač. 

Na tohle je nejlepší aspoň si zkusit type R od Hondy. Ono se zdá,  ze to moc nejede, žádný extra kopanec, ale pritom to letí pěkně. A pritom ten motor má stejný krouťák jako každý dvoulitr, ale má ten krouťák až do cca 8500 a je to bez obav o ojnice,písty a ventily.

Edited by David 106s16
Link to post
Share on other sites

Nějaké zlepšení tam bude, ať už reakce motoru či jiné. Ovšem moje myšlenka byla, že tím čipem by se do origo jednotky nahrála mapa pro RFK, a nemusela by se měnit půlka elektriky vozu. A plus by tam tedy bylo nějaké to mírné zlepšení. Samozřejmě, určitě by se to dalo přehrát i doma za origo mapu RFK, u těchto novějších jednotek by to snad neměl být takový problém

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...