Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

308 SW 1,5 hdi 96 Kw


dodS12

Recommended Posts

caute, chystam sa kupit novy peugeot 308 SW 1,5 HDI 96 kW.  Chcel by som vediet od majitelov tohto motoru aku s ním maju skusenost,

a zaujima ma ci ste spokojny s dynamykou tohto motora. Ci je postacujuci vykon na cestu mimo obce a na dialnicu?

Siel by som aj do vykonnejsieho motoru, ale v mojom rozpocte pri 308ke je iba tento diesiel a potom je uz len GT verzia 2,0 HDI ale ten je

nad moj rozpocet.

Momentalne mam 406ku 2,2 HDI 98 kW a mam taky pocit, ze ta dynamika jazdy je u 1,5 HDI 96 kW slabsia, co som mal moznost testovacej jazdy

ale iba mimo obce a asi dokopy 8 -10 km jazdy z coho som vela nezistil ani nemal ako poriadne otestovat tento motor.

 

Upraveno uživatelem dodS12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ohledně spolehlivosti atd. asi nejde napsat nic, protože ten motor je nový..., a jestli jsou spokojeni ostatní s dynamikou toho motoru je ti k ničemu :myslim

prostě sedni někde u prodejce do auta a jezdi třeba hodinu, já tak se svým jezdil a vyzkoušel všechno,  jestli chceš do toho dát svoje peníze, tak musíš vědět hlavně ty, co kupuješ :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez som predtým jazdil s 2,5 TD a oproti terajšej 1,6 hdi je to riadny rozdiel v dynamike jazdy, zrýchlení a celkovom pocite pri jazde.. pri beznych rýchlostiach podľa predpisov to nie je také hrozne, avšak pri zaťažení ľuďmi alebo nákladom ten objem cítiť.

Žiaľ euro normy nepustia, stará era ķonci nova zacina.

tak je to nove auto....

Upraveno uživatelem mmartinkovic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Zdravím,1.5HDI 96kw má o 1/2 sec. lepší zrychlení 0-100 než 406 2,2 HDI 98 kW  a má hlavně oproti předešlé 308 1.6HDI 88kw kratší převodovku a tak jede mnohem svižněji, než starší motor 88kw

Hlavně starší auta pocitově jedou lépe , ale výsledný čas zrychlení tomu nenapovídá

Zkus jet 80 v nové 308 a 80 v 406 - v 308 si b ude š opřipadat že jedeš 50

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem ti za postreh, sám som zvedavy ako to pojde, a som veľmi zvedavý na diaľnicu. 

Už mám objednanu 308 SW s týmto motorom, tak už len čakám na dodanie z výroby, malo by to byť v maji, možno v apríli, tak potom to budem vedieť porovnať🙂

Upraveno uživatelem dodS12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A preco tie obavy z dialnice? Ved aj mojich 68 kW / 230 Nm uplne v pohode staci na drzanie tempomatovych 140 km/h co je uz na hranici zakonnych limitov (realnych 133-134 km/h) a este je tam dostatocna vykonova rezerva a nema to problem ani v stupaniach, ani pri zrychlovani. Neviem presne ako kto pouziva auto, ale ak clovek nie je cestny pirat, tak 96 kW / 300 Nm musi na bezne pouzivanie v ramci predpisov stacit luxusne a je tam slusna rezerva aj na predbiehanie.

P.S. Z vela ludi mam pocit, ze su uz zhyckani tymi dnesnymi vykonmi a chcu stale viac, ale mozem odporucit aj recept ako mat opät radost aj z auta na ktoreho vykon ste si uz zvykli - presadnite napr. do Fiatu Punto 1,1 40 kW / 86 Nm, chvilu pojazdite a hned bude super aj 68 kW / 230 Nm. :)

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ono je to o pristupu.

Sveho casu jsem mel Corsu 1.2 a ta mela 33Kw. Na dalnici jsem se bezne predjizdel s Octavkama.

Kdyz se to rozhybalo a clovek s tim tak nejak pocital ze tam neni uplne vykon tak se to da.

Nicmene po zkusenostech s bmw si trosku jinak predstavuju rezervu na predjizdeni...

Kdyz pak presednu do manzelky P407 tak se predjizdet i bojim. A kdyz to neni uplne nezbytne tak nepredjizdim😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ver tomu že 68 kw je oproti 88 kw je nič.ale ak by si sadol napr do 508 s 120 kw, na 88 kw ani nepomyslis. Na bežné jazdenie to stačí, ale ak to zatazis, 140 km/h budeš dosahovať velmi dlho. Veľmi zalezi kam jazdis, ako jazdis, koľko jazdis, a aká obsaditlnost je. Ak často, dlhé trasy, diaľnica, výkonnejší variant je lepšia voľba, neunavi sa tak, výkonu je dostatok,  a diaľničné tempo je v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 2 měsíce později...

Takze teraz uz mam najazdenych 4500 km na novej 308 a uz viem zhodnotit rozdiel medzi novu 308 a starou 406.

Takze co sa týka jazdnych vlastnosti tu 308-ka zaostava za 406kou co som prekvapeny, hlavne co sa tyka stability na ceste aj napriek vekovemu rozdielu, ale je to urcite sposobene tym, ze 406 ka je ina trieda, a 308 je nizsia trieda.

Takisto co sa tyka dynamiky, ten vetsi objem motora sa neda oklamat, proste je to dost citit, ale asi je to aj tym, ze som prechadzal z vetsieho objemu do mensieho.

Nepaci sa mi tento trend znizovania objemov, ale co uz narobime.  Mozno vyhoda je ta, ze ten motor ma ozaj dobru spotrebu, od kupy vozidla za tych 4500 km podla palubaku mam priemerku 5,2 l co je super a ked jazdim okresky bez dialnic tak spotreba pada okolo 4,7 l a to aj zo zapnutou klimou pocas celej cesty a to pri tom nejazdim na spotrebu, ziadne podtacanie motoru, je to spotreba pri sviznej jazde, cize by sa dalo jazdit aj za menej.

Potom dalsiu vec co je super na 308 SW, ten kufor, dam donho dva horske bicykle bez toho aby som musel robit nejake zasahy na bicykloch.

 

Takze vcelku keby som to zhrnul, tie jazdne vlastnosti su slabsie opoti 406 a aj motor je slabsi ale uspornejsi co je pochopitelnejsie, kedze je to o dost mensi objem.

Tak ci tak, auto sluzi ako ma, a v buducnosti si uz brusim zuby na novu 508 za 4-5 rokov, ked uz budu v priaznivejsich cenach a urcite pojdem do vyssieho objemu do 2l. Jedine co sa mi nepaci, ze uz do novych 508 nedavaju do tychto 2l manualy, uz len automaty a ten manual mi bude chybat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

este som zabudol napisat jednu vec co sa tyka podvozku, tak 406 -ka je o dost meksia a komfortnejsia, a 308 je tvrda, mozno je to tymi 17kami 225/45 uvidim v zime, ked budem mat obute 16ky 205/55

Upraveno uživatelem dodS12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, děkujem(děkuji) za praktické zkušenosti  Ta nová 308 s malou 1,5HDI s 225 Gumama musí sedět v zatáčkách jak přibitá i na špatných cestách, pocitově určitě mnohem tvrdší než 406. 225 kola jsou trošku citlivější na nerovnosti a auto se může jevit jako méně stabilní to je možné, ale volant se držet musí a v zatáčkách to je zdát.  406 bude  měkčí , ale v rychlosti v zatáčkách určitě ne., toto musí být nesmysl ještě s 2,2HDi motorem.    

Losí test 308- špička ve své třídě:  

 

TEST PODVOZKU s aktuálním časem ve spodním videu:  225/45 17   ...    AKO TOTO AUTO SEDÍ, toto nie je vozidlo pre pózerou,... toto  je kompakt pre tých, ....ktorý chců šoférovať a ktorí si chců toto šoférovanie užívať .... říká nadšený RASŤO CHVÁLA  !

Sakra jaký špatný podvozek, to není možné !     TVRDÝ není špatný !      Že by byl takový rozdíl mezi krátkou verzí a kombi !  ( GT vychválil taky do nebes )

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavné 406 bola stavaná na pohodlie, priestor, šírka auta bola zárukou stability, 308 je dlhšia, úzka, tam to už cítiť, žiaľ ako sa hovorí objem neoklames, 1,5 s 96 kw je viac softvérom upravená, všetko tlačené na emisie a spotrebu. Predtým sa tak na emisie netlačil, preto motory 2,2 l, 2,5 a 2,7 boli pre autá rady 406, 407, 605, 607 a ako višite. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PresneTieto videa som videl aj ja pred kúpou vozidla a práve to video s rastom chválou ma presvedčili o kúpe novej 308. Ja som bol zvyknutý na meksii komfortnejšii podvozok, možno aj preto sa mi zda byť tvrdší. Ja netvrdím ze nová 308 nedrží v zákrutách, ale s porovnanim s mojou starou 406 ja cítim rozdiel, že 406 drží proste lepsie.  Vychádzam z ciest, na ktorých jazdím na nemenovanom horskom prechode som zistil ten rozdiel, tam kde mi 406 v zákrutach drzala ako pribita, tak na 308 mi už utekal predok a v ďalšej zákrute zadok a to sa mi tam na 406 nikdy nestalo, a to hovorím o suchej ceste. Ďalej proste na diaľnici v ostrejších zákrutách takisto zaostáva a hlavne na miestach kde sú premostenie to na 308 dosť citim s 406 to tak necítim ale to bude aj tým ze 406 ma zadnú nápravu viacprvkovu, takže si myslím, že preto lepšie drží. Toto všetko je môj osobny názor, a moje skúsenosti, obidve auta ešte vlastním a týmto neodsudzujem 308, ved ju vlastním, ja som sa len chcel podeliť o moje skúsenosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi nějak nezdá s tou yvšší rychlstí v zatáčcše u 406 2,2HDI, vždyť je těžší ( nevím zda byla vyšší?) , měla asi užší kola (205,215?), podvozek byl stářím opotřebován i tlumiče a jak může jet rychleji než všude vychválená redaktory 308 ???. Jedině že by dávali na 308 nějaké základní Gumy 225, al eto určitě ne. Napadá mě, že tychlost v zatáčce je třeba změřit GPS v 406 určitě tacho ukazuje více než v 308 novém modelu( to jsem poorovnával s mou 308 2012 a bráchovou 308-2015 a u něj  v 60 tak 57-58 a u mě 53-54km ukazuje GPS.  Nějak jsem si ani neuvědomil, jestli máš Acces, Allure, GT-line .  No a právě ty větší auta-406 a těžší nikdy neseděly v zatáčce lépe než ty menší., že by toho kombíka nějak očesali sakra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze 308 mam vybavu STYLE, pneumatiky su Michelin 225/45 R 17, 

406 mam pneumatiky 205/55 R 16 Continental,  co sa tyka vahy vozidla je to dost klamlive, lebo podla technickych preukazov je rozdiel vo vahe vozidla iba 50 kg, a to ma 406 o 50 kg viac, cize ten vahovy rozdiel nie je az tak velky a 406 je nizsia a v 308 na tych 17 naskach je vyssia a ked stoja obidve auta vedla seba tak 308 mi pripada pri starej 406 ako SUV 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...