Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vynechavanie motoru - antipollution fault


marioff

Recommended Posts

Ahojte,

mam taky jeden prekerny problem.. Nastartujem motor (bez problemov), a za nejaku kratku dobu zacne akoby vynechavat, a padaju volnobezne otacky o 100 menej a tak dokolo periodicky asi kazdy 10 sekund.

Diagnostika mi zobrazuje: docasna chyba Opotrebovany katalyzator

Lambda sonda pred katom periodicky lieta od 0.1 do 0.9V, a to vynechanie nastane vzdy ako hodnota padne na 0.1, vtedy zmes asi ochudobny, vyleti na 0.9 a motor vynecha.

Lambda za katom ma permanentne 0.46V, cize bude asi zla.. Teraz mam dilemu, co vlastne vymenit.

Ci moze byt za tymto spravanim len diagnosticka lambda, alebo moze naozaj toto sposobovat katalyzator. Dym nijak nesmrdi, je normalny. Chybu som zmazal, a nezobrazuje sa uz, ale spravanie je rovnake.

Neries ste niekto nieco podobne?

Zabudol som model: 307sw 1.6i 16V motor: NFU, rv.2003

Upraveno uživatelem marioff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadni lambda musi mit staly signal kolem tech 0,45V, to prave signalizuje spravnou funkci katalyzatoru, takze tam je vse OK. Spis bych hledal chybu na skrtici klapce, predpokladam, ze tam uz je elektronicka. Dal by mohl byt spatny MAP senzor, pricpany vstrik, zapalovaci rampa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou zadní lambdou pozor. Já tam teda měl stálou hodnotu 0,45V právě v momentě, kdy byla lambda špatná.  Je to nominální hodnota, kterou si ŘJ doplní v případě "hodnot mimo toleranci" . Napětí na zadní lambdě by sice nemělo oscilovat jako na té před katalizátorem, ale stálou hodnotu by při např protůrování motoru mít neměla. Mě hodnota na ní při ustálené jízdě postupně klesá k 0,1V, ale při přidání plynu zase povyskočí o kus výš a pak zase postupně klesá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved prave.. netusim co mam robit, lebo v servisoch sa dnes uz len vsetko meni a nic neopravuje.. uz sa mi X krat stalo, ze som platil diely (+ robotu) ktorym nic nebolo, kym sa prislo na chybu..

ten MAP podozrievam tiez.. skrtiacu som vycistil, polepsilo sa trochu, ale stale malo

rampu som otestoval z inej 307my, rozdiel ziadny, cize ta je OK

dnes som sprevadzkoval plyn (bol pokazeny multiventil), a na plyne trochu klepoce, ale inak ide v poriadku... 

Upraveno uživatelem marioff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, to je ale dulezita informace, ze v tom je jeste LPG. To muze byt totiz rozhozena adaptace benzinovy jednotky diky rozhasenymu LPG (spatne nastavena lpg mapa, opotrebovany lpg vstriky, spatny tlak na vystupu z vyparniku). Taky muzou byt diky predchozimu provozu na lpg zalepeny benzinovy vstriky a pak to spatne dava benzin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sežeň si redukci na spodní lambda sondu (je to takový koleno 90°, rovnou redukci tam nenamontuješ kvůli nosníku u převodovky). Koleno namontuješ do svodu, do kolena lambda sondu a lambda bude mimo proud spalin. Chybu bude vyhazovat sice stále, ale jinou- nevěrohodný signál lambda sondy, ale už nebude svítit kontrolka motoru s chybou opotřebování katu. Stejně, tak či tak, jestli máš KO kat, tak tě vyrazí z emisí a jestli je to způsobený anomálií na vstřikování plynu, tak to tvůj problém vyřeší (pokud je kat dobrej).

Máme stejnej motor bez plynu, hlásilo to to samý, že je opotřebovaný KAT a přitom emise jsou v pořádku a KAT funguje tak, jak má. Nechávalo se to během roku měřit 2x, aby bylo jasný, jestli je to na výměnu KATu nebo ne. Nicméně, jednotka má přísně nastavený mapy na kontrolu KATu (naše je EURO4, ty máš ještě EURO3) a nějaká ochylka hodnot u staršího KATu tomu vadí, ikdyž emise reálně splňuje v normě. Lambda sondy nemá cenu měnit, pokud fungují (to taky poznají na emisích, jakou mají frekvenci "skoků"). Zajeď si na emise a nech si změřit jenom emise pro kontrolu, každý STK ti to udělá za pár korun.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody menene 15 tisic km dozadu .. Mam este jednu rovnaku 307cku, s ktorou som naopak extremne spokojny, ale pri nej sa mi stalo, ze rozvody mali cca 10000km, a skocili, nastastie len o zub. 

Sviecky som menil tiez, rampa otestovana je OK.. Lexia neukazuje ziadny problem :( .. MAP vycisteny, skrticia tiez, nove filtre.. 

v pondelok menim teplomer vonkajsej teploty (ukazuje o 30 C viac), ale s tym to asi nebude nijak suvisiet.. snimace teploty vody este vyskusam prehodit z druheho auticka..

 

Upraveno uživatelem marioff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...