Jump to content
Sign in to follow this  
Dr. Taby

Vliv klimatizace na výkon

Recommended Posts

Přátelé, myslíte, že v těchto vedrech, kdy teploměr v autě ukazuje 40 °C, je možné, aby si u 308 SW, s pohotovostní hmotností 1593 a motorem 1.6 VTi 88 kw vzala klimatizace znatelný výkon motoru pro sebe? On ten motor je pro to auto už tak nějak na hraně (si myslím), ale ptám se. Jde mi o to, že ráno jedu do práce naprosto bez problémů a při těch vedrech zpátky je to auto utahanější než já. Zkoušel jsem jet bez klimy, a řekl bych, že to poznat je. Řekl bych, že je to nejvíc poznat, když je venku vedro a motor je zahřátý. Jinak klimatizaci mám digitální, trvale v režimu auto. Uvažoval jsem třeba o chybě nějakého čidla, ale raději se zeptám. Každopádně za týden jdu na další dvouletou prohlídku, kde bude i diagnostika atd.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr. Taby  Podobne vazici stara VochcaFka 66kW s mechanickou klimou byla pred par lety bezproblemova a bez ztraty vykonu v Portugalsku a vnitrozemskem Spanelsku ke odpoledni tgeploty atakovaly 50 stupnu. Porad mam dojem ze problemy tohodle typu s klimackou souvis hlavne s "prechytrelou" elektronikou ktera se snazi myslet za Tebe a ve skutecniosti Te tezce omezuje.

POdobe tema se tu resi i na jinem vlakne..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz to vezmes ciste technicky, tak klima bude tezko odebirat vic nez 10kW, u osobaku spis min. To by pochopitelne nemelo byt v realnem provozu BEZ te nablble vsehlidajici elektroniky vubec citit. Jenze v EVROPSKYCH autech je diky milovane EU ku*vitek cim dal vic :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, AnotherOne napsal:

Ono autá sú všeobecne lenivejšie keď je horúco aj bez klímy, teplý vzduch nerobí spaľovaniu dobre.

přesně tak, určitě jste si všimli, že auto jede nejlíp večer, třeba po dešti, kdy je vzduch studený a vlhký :)

jinak s benzínem moc osobních zkušeností nemám, zapnutou klimu u dieselu jsem nikdy nepocítil, ani teď to nepoznám u motoru 1.2 puretech 81 kw (teď dopoledne při venkovních 32 C jsem to zkoušel)

u 207 1.4 54kw benz.(2011) zapnutá klima šla na výkonu cítit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně se nejlépe jezdí ráno při 18 až 20 °C. Rozdíl poznám jak u 306 HDi, tak i u 308 GTi 200 kW.

Nevinil bych příliš tu klimatizaci, ač to samozřejmě je odběr, někde se píše o zvýšené spotřebě až o 0,5l/100 km. Větší rozdíl bude hrát výkyv teplot a vlhkosti. :papa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minuly tyden jsme nechali doplnit a zkontrolovat manualni klimu Fabky me pritelkyne - druha generace, benzin dvanactiventil pred cestou do Italie. Ted v tech horkach zatezkavaci zkouska> klima naplno on/off.  Na vykonu a akceleraci bez poznani. Na spotrebe ca 0,25 litru/100km do plusu. TAkze tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...