Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

207 1.4 VTi - ročník 2009 - problém s běžícím ventilátorem chladiče


povolny

Recommended Posts

Ahoj.

Mám kamaráda, není členem fóra, tak se ptám za něj. V roce 2009 koupil nový Peugeot 207 s motorem 1.4 70kW benzín. Do vánoc 2018 jezdil celkem bez problémů, auto pravidelně servisoval. Po vánocích z ničeho nic ráno nenastartoval, startér jakoby točil naprázdno. Původně se myslelo, že je prasklý řemen, nicméně nakonec u nás v jednom servisu, co se specializuje na francouze (pro ústečáky u severní vrátnice Spolchemie) diagnostikovali vadnou kabeláž k řídící jednotce, kterou následně vyměnili a auto jezdilo. Nicméně od té doby hned ráno, po prvním startu se rozjede ventilátor chladiče na plný pecky a i potom, když zajíždí do garáže, tak pořád fouká, i po chcípnutí motoru cca 7 minut na plný pecky.

Ze zoufalství jel kamarád minulý týden do autorizáku tady v ÚL, kde mu vyměnili těsnění pod ventily, kde to prý netěsnilo a to bylo důvodem nesmyslné aktivace ventilátoru. Nicméně odjel ze servisu a zase to fouká. Paradox je, že to včera vezl zpět do servisu jako reklamaci a zrovna po nastartování teplého motoru v servisu ventilátor nefoukal. Nyní to tam stojí a nikdo si s tím moc neví rady.

Nemáte někdo nápad, co s tím dál? Lokalita Ústí nad Labem a okolí.

Díky i za něj.

JP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to schládne, a fouká? Co diagnostika, hlásí chybu?

Nemá náhodou zaplou klimu? Tehdy ventilátor fouká vždy - i když, pravda, na menší výkon. Že by to byla kombinace - zaplá klima a vadný regulátor?

To by mě zajímalo, jak přišli na to těsnění pod hlavou a zda to musel zaplatit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, P607Olda napsal:

Tak to schládne, a fouká? Co diagnostika, hlásí chybu?

Nemá náhodou zaplou klimu? Tehdy ventilátor fouká vždy - i když, pravda, na menší výkon. Že by to byla kombinace - zaplá klima a vadný regulátor?

To by mě zajímalo, jak přišli na to těsnění pod hlavou a zda to musel zaplatit.

Po nastartování, ráno v mrazu to hned fouká naplno, při jízdě neví, není to slyšet, po dojetí zpět opět fouká a dofukuje ještě cca 7 minut po chcípnutí. Teplota chladící kapaliny se chová normálně, nejdřív nula, pak vyleze na cca 90 st. a tam se drží po dobu jízdy. Zaplou klimu nemá, to se ho prý ptali i v servisu.

Tu výměnu těsnění zaplatil. Teď je to tam zpět s tím, že to tedy prý přetěsní. Teď mi říkal nově, že když to přetěsnili a odjel, tak to bylo ok. Ale druhý den ráno už zase foukání na plný kecky.

JP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že celkem správně přetěsnili víko ventilů, ale je potřeba taky zkontrolovat skříň sacího filtru, potrubí sání, všechny stahovací pásky, utěsnění víka a skříně sacího filtru, těsnost elektroventilu odsávání benzínových par, zaklapávací přípojku odsavače, taky uzávěr nalévacího víčka oleje. Problém je v maximálním tlaku vzduchu, neboli v přisávání falešného vzduchu. Taky je potřeba po opravě přeprogramovat sw. Ventilátor pochopitelně běží, protože to vykazuje chyby spalování, pravděpodobně P 2074 a taky asi P11AA což je maximální tlak nasávaného vzduchu a netěsnost sání. Taky se zeptej jestli se neměnil sací filtr nebo nedělalo něco v tom smyslu, může tam být nějaká prasklina kudy se tam falešný vzduch dostává. Dokud toto nebude ve stoprocentním stavu neměnit žádná čidla, je to zbytečné. Jinak v tom autorizáku určitě ví co dělají ale někdy se holt nechce všechno poctivě zkontrolovat, takže se potom jezdí pořád dokola na další opravy a platí se a platí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...