Jump to content
Sign in to follow this  
peter99

bubnove brzdy 206

Recommended Posts

Dobry deň.Mám pár otáziek ohladom zadných bubnových brzd.Ide o Peugeot 206 1.1i rok 2000.Čaká ma výmena bubnov a mechanik mi povedal,že je to neštastne vyriešené,že sa musi kupiť bubon aj s ložiskom.Viem že sa používali dva typy bubnových brzd ,ale o tomto som este nepočul.Daju sa kupit bubny bez ložiska aj s ložiskom ale tie su dva krat tak drahe..moc sa mi to nezda a nechce sa mi vyhodit 150 € len za bubny a vysledok je neisty ..vie mi niekto vysvetliť ako to je?ide o to že som neprešiel cez STK kvoli sumernosti zadnych brzd nezmestil som sa medzi tych 30 percent.Prave koleso brzdi menej ako lave..valcek je vraj v poriadku..obloženie sa menilo tento rok..tak to ostalo na ten bubon..ešte rozmyslam že dať to niekomu líznut na sustruh len neviem či je ešte z coho brať.vie niekto aky moze byt minimalny priemer?podla toho by som sa zariadil..alebo nejake dalsie tipy na odstránenie nesumernosti brzd?..dakujem za info :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by mohlo byt riesenie,no ale potrebujem nieco zarucenejsie kedze sumernost si amaterskym sposobom neodmeram..uz ked teda nie nove bubny,tak aspon ich stocit na sustruhu..skusim niekoho zohnat..ked nepomoze tak uz neviem :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkus bubny přehodit, jak píše kolega a sjeď na STK jen změřit brzdy , pak uvidíš co a jak :myslim

pokud jsou bubny na autě od novoty, tak nebude mít smysl je soustružit--budou přes míru

poslední možnost je koupit nové bubny, auto prostě potřebuje čas od času i něco jiného než benzín, tak to ber :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plati sa nieco keby pridem na stk s tym ze chcem len zmerat brzdny ucinok?zajtra mam ist do toho servisu sa rozhodnut ci kupit nove alebo to dam sustruzit..nevie nikto ako je to s tym loziskom?keby staci len samotne bubny kupit tak nevaham :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

za změření brzd se samozřejmě platí, je to pár korun (Euro), pravdu má i kolega nade mnou--všechno na štítu brzdy musí být pohyblivé--funkční, je dobré vyměnit i pružiny atd. (je k tomu v prodeji sada na výměnu), jinak samostav se nijak neseřizuje--od toho je to samostav-seřídí se sám :)

protože máš model, který vyžaduje bubny s ložiskem (je to nový typ), měl bys koupit co je potřeba :myslim

starý model má náboj s ložiskem, na který se buben brzdy nasadí a pojistí dvěma šroubky, je kravina tvoje auto  předělávat na starý model, počítám, že by to bylo i dražší...

pokud jsou ložiska v bubnech dobrá, kupoval bych je až nakonec--nejprve musí být všechno, co je na štítu funkční--pohyblivé--nerezavé, pak bych stočil bubny a až nakonec šel do nových bubnů

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze ak tomu spravne rozumiem lozisko je sucastou bubna a to je neradno vyberat a znovu lisovat spat takze ak nove bubny tak aj lozisko ano?...co sa tyka samostavu nechcem sa hadat ale moj nazor je ze brzdny ucinok nastane ten isty maximalne s nejakym oneskorenim v pripade nefunkcnosti samostavu cize vacsej vole ak by tam bola..ci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ložisko je součástí bubnu, dá se vyměnit samostatně, ale ty nepotřebuješ vyměnit ložisko, potřebuješ vyměnit buben a ten se samostaně pro tvoje auto nedodává (dodává se jen s ložiskem)

taky se nechcu hádat, ale na souměrnost brzd to vliv má, nemůže jedno kolo brzdit později :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem laik, tak jenom úvahy - teoretické na téma nesouměrnost brzd:

- buďto rozdílná síla tlaku paken - ale prasátka jsi pročistil, chodí prý hezky a hydraulický tlak se rozkládá rovnoměrně, takže toto vylučme. Případně různá síla pružin?

- rozdílný součinitel tření: buďto rozdílné pakny, nebo rozdílné bubny

- rozdílné pakny - to by musel být nešika, který tam před tebou dal např. jedny pakny z vrakáče

- rozdílné bubny - např. zamaštěný buben, anebo byl orezlý a tím má jiný povrch

- někdy se stává, že se náběžná pakna více kouše - v tom případě snad jenom vše řádně vyčistit

Takže zkontroluj, zda je vše stejné na obou stranách, případně, jak výše uvedeno, přehoď bubny navzájem (anebo pakny, anebo prasátka). Mezitím vždy kontrola na STK... anebo je jednodušší to udělat pořádně, tzn. koupit ty bubny i s ložisky a nové pakny... a nové prasátka...

 

pakny = čelisti

 

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesoumernost bubnovych brzd jsem vzdy vyresil tim samostavem, ozubene kolecko na zavitu musi behat naprosto volne a zoubky musi byt ostre - takze po demontazi samostavu je potreba komplet rozebrat, nejlepe na brusce s kartacovym kotoucem radne vykartacovat zavit, pilnikem projet vsechny zoubky na kolecku a pak slozit a namazat nejakym ridkym olejem, ktery ale nesmi vazat prilis prach, nevhodna je medenka ve spreji, ruzne vazeliny a huste oleje. Mam zkusenost, ze i kdyz se samostav zcela vycistil a pote namazal nevhodnym mazivem (prilis viskozni olej nebo vazelina) tak nefungoval spravne a proste se hladce nenastavil na obou stranach sam spravne. Ackoliv Ozzy pise, ze samostav se serizovat nemusi, ze od toho je to samostav, tak pokud se po demontazi nepredseridi spravna vzdalenost na obou stranach naraz, tak se to samo proste nedosteluje, vzdy je potreba po nasazeni bubnu sroubovakem dirou po kolovem sroubu nacvakat kolecko do priblizne stejne polohy (tedy az zacnou pakny jemne skrtat o buben) na obou bubnech, a pripadne jeste po zkusebni jizde, az si pakny sednou, jeste jednou doseridit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze som sa bol pozret v servise na ten bubon a bol veru pekne doryhovany a este bol zodraty aj do kuzela.dal som si poradit a vymenil mi ho za novy..uz bol asi aj stacany a dalsie stacanie mi vyrazne nedoporucil uz by bol cez limit :bojim vraj na druhej strane je vsetko v poriadku ze tam bubon netreba :myslim vraj len kotuce sa maju menit v pare..a co sa tyka tych samostavov potvrdil moj nazor ze vplyv to nema kedze je tam elektronicky rozdelovac brzdnej sily..no neviem snad ma pravdu..par dni pojazdim nech si to sadne a pojdem potom na meranie na stk a uvidim..dam potom vediet ako som dopadol

Share this post


Link to post
Share on other sites

elektronický rozdělovač brzdné síly = zřejmě ABS nebo ESP, když tak napište svůj názor. Zamýšlel jsem se nad tím, proč moderní auta nemají vzadu na nápravě mechanický omezovač brzd, a bylo mi řečeno, že od dob ABS nebo ESP už se omezovač nepoužívá.

Vyměnit jen jeden buben považuju za nesprávné, to nemůže brzdit stejně, takový (elektronický) rozdělovač tam není. ABS zabere jen v hraniční situaci, kdy by mělo dojít k zastavení kola, ale nikoli na brzdových válcích. Možná to v servise udělají tak, že auto prostě projde STK...

zeptám se zítra v servise, jaký mají názor.

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrovna ted tu mam rozebranou 306, ktera ma bubny, ABS a ... mechnicky omezovac brzdneho tlaku spojeny se zadni napravou.

ze nastaveni samostavu nema vliv na chod brzd by si zkuseny mechanik nemel myslet ani v duchu, natoz rikat nahlas takovou vec zakaznikovi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

V servise sa asi drzia pravidla vymen len to co je na chuja..keby sa jednalo o predne kotucove brzdy urcite by som trval na tom aby sa vymenili oba kotuce..inak v prirucke jak na to sa spomina na zadnej naprave nejaky dvojity regulator brzdneho tlaku..ale to bude asi nieco ine ze? ..:myslim 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre teda dam na vase rady a ak mi to neprejde cez stk tak pojdem do tych samostavov a ale aj do ineho servisu :bojim alebo si to spravim sam radsej..ono je pravda ked sa menili pakne tak tam bol nejaky problem s tymi samostavmi a vymedzovalo sa to rucne a asi sme to netrafili do tych 30 percent :D ak to ma teda taky zasadny vplyv..neviem presne ako vyhodnocuju sumernost na stk ale kedysi sa vraj vyhodnocovala len posledna faza brzdenia comu chapem ako nejaky maximalny brzdny ucinok kde samostavy nehraju ziadnu rolu..teraz meraju cely priebeh brzdenia po nejaky urcity cas neviem ci minuta ci kolko..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Měl jsem stejný problém na jiném autě, taky jsem neprošel na STK, kvůli nesouměrnosti zadních brzd (bubnové). V minulosti jsem totiž měnil jen jeden brz. váleček .  Po výměně obou dvou (stejný výrobce), na STK v pořádku. Možná ti to pomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...