Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Má Pacho pravdu, jde o chemicky čisté H20, tedy vodu zbavenou všech minerálů, které ovšem tělo potřebuje. Na nějaké pročišťování prosím, ale trvale to zajistí jen vyšší vázání minerálů z těla na odchozí tekutiny. A ty se tam buď dodají stravou a jinými nápoji nebo budou odplavovány z orgánů a kostí. Takový zákon zachování hmoty v biologii. 

S tím kapáním na cestu by to nemělo být tak horké, měla by se opravdu většina odpařit. Je to v praxi něco podobného, jako chrstne dnes trocha kondenzátu z klimatizace (kaluž na místě parkování do toho neplést).

 Na Autoforu zase ukázali, jak dokáže být přání otcem myšlenky http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ukazalo-se-ze-elektromobily-skoro-nikdo-nekupuje-i-kdyz-je-lide-chteji-proc/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu. Oni vyrábět elektriky nechtějí, oni je mají jako odpustky. Hezky je to popsáno v diskusi:

"Od roku 2021 (s nabehem uz od 2020) plati limit CO2 95g/km.

V soucasnosti jsou prumery beznych automobilek kolem 120 g/km nejspis dokazi jit jeste o kousek dolu, ale nevim, jestli uz je ujasneno, jak se v tom promitne prechod na WLTP, kazdopadne snizovani nebude jednoduche. Exituje nekolik extremnich moznosti:

1. Vykaslat se na limit a platit pokutu 95 euro za kazdy gram, tedy 2375 eur za kazde auto.

2. Vylepsit prumerne auto tak, aby se do 95 g vlezlo, coz znamena hybridizaci, bez ni je splneni normy temer neralne, coz jsou opet radove tisice eur za auto.

3. Obcas udat nejaky ten elektromobil nebo plug-in hybrid. Kdyz zprumerujeme treba 1 e-Golf (0g/km), 1 Golf GTe (36g/km) a 6 obycejnych Golfu (121 g/km), tak nam vychazi krasnych 95 g/km.

V praxi to asi bude mix vseho, hybridu, plug-inu i elektromobilu. Ze elektromobily najedou relativne malo kilometru, ze plug-iny casto budou jezdit jen v rezimu hybrid a ze vyroba elektriny, ani vyroba baterii neni bezemisni a v neposledni rade i to, ze soucasny benzinovy golf je uspornejsi jen v laboratori, zanedbame a papirove dosahneme krasnych ekologickych zitrku :-). Kdyz to tedy shrnu, o elektromobily v budoucnu bude zajem a to presne v te vysi, kterou budou automobilky potrebovat, aby splnili emisni normy, i kdyby si je mely kupovat samy nebo prodavat/pronajimat pod cenou."

Tady bych ovšem s autorem nesouhlasil, o elektromobily je zájem mezi lidmi, nezájem mezi spalovacími automobilkami. Protože nabídka nestíhá poptávku po nich. Proč? LG Chem má problém s dodávkami baterií nejen pro Hyundai, ale i ostatní výrobce elektromobilů (např. GM a jeho elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e). Zájem o ně totiž neustále roste. Nissan Leaf Koupilo 300 000 zákazníků, kteří s ním najeli téměř 3,5 miliardy kilometrů. Nová verze elektromobilu Nissan Leaf je vybavena baterií s kapacitou 40 kWh a nabízí dojezd 378 km na jedno nabití (NEDC). Auto motor und sport teď hlásí, že BMW už pomýšlí na další verzi k svému i3. V roce 2018 by měl jít na trh upgrade/facelift BMW i3 s dojezdem až 450 km NEDC, Roční výrobní limit továrny v Lipsku je dnes asi 35 000 kusů. Za letošek očekává BMW prodej asi 28 000 kusů BMW i3. VW ohlásil tento měsíc nejpozději do jara 2018 zdvojnásobení výroby eGolfů http://www.hybrid.cz/volkswagen-zdvojnasobi-vyrobu-elektromobilu-volkswagen-e-golf. Bohužel ze směšných 35 na ještě směšnějších 70 ks denně.

Magazín HybridCars.com 22.9.2015 potvrdil, že na celém světě se už prodalo 1 milion aut do zásuvky. Tedy plug-in hybridů a elektromobilů. Reálné prodeje přitom začaly zhruba před pěti lety.http://www.hybrid.cz/prvni-milion-prodanych-aut-do-zasuvky. A něco novějšího jen z 1 státu Rok 2017 v číslech: prodej elektroaut v USA dosáhl 200 000 nebo z Evropy Norsko: více než polovina prodaných aut je do zásuvky, diesel klesá! . Ale je fakt, že světový elektromobilní trh nějaké USA nebo Evropa v podstatě nezajímají. Trh je Čína V čínském Šen-čenu jezdí přes 16 000 elektrobusů. USA a Evropa vyrábějí v tisících, maximálně desítkách tisíc ročně, Čina ve statisících. Ty autobusy BYD se budou co nevidět dělat v Maďarsku, už se tam staví tovrána.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem diskutoval se sousedem, který dělá u nás na "ČSAD" mechanika tachografů. Měli zde půjčený  na testování elektrický městský autobus - měl jezdit místní MHD. Podle mě optimální využití pro tento typ pohonu (bez emisí ve městě). Jeho základní problém byl, že nevydržel šichtu pro autobus určenou. Potřebovali, aby jezdil od rána do cca 22:00, kdy se stahuje na noc do garáží. Ovšem v 16 mu končily baterky a musel domů. Asi to je infrastrukturou - potřeboval by na konečných nabíječky  (otázkou je  co by udělalo lehké čtvrthodinové dobití s životností akumulátorů). Podotýkám, že u nás jezdí MHD jako když nejezdí, ze 4 linek tři okružní, takže převážně prázdně. Ale budou volby tak je na letošek první pásmo zdarma pro všechny  (ale to sem nepatří). Uvidíme co to udělá s naplněností.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavé, že vůbec ty elektrobusy testují. Mně to tak připadá, že jen proto, aby si dokázali, že to nefunguje. Takže se vybere linka, kterou nemůže zvládnout ani teoreticky a tam se vpustí. Premiantem v tomhle je Praha. Ale přestože v Ostravě pár elektrobusů už dlouho jezdí, opět jde o zkriplené verze s pidi dojezdem SOR EBN 10,5https://dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/219-sor-ebn-10.html, dojezd 120 km. A to má DPO dokonce dceřinnou firmu Ekova, která elektrobusy vyrábí https://www.ekova.cz/cz/vyrobni-program/elektrobusy.html. Když se tu testoval před lety čínský BYD s dojezdem 400 km (tj. 20x přes celou Ostravu napříč bez nabíjení), tak se za tím raději zavřela voda. Páč by zvládl většinu linek.

Třeba linka č.37 jezdí z centra na Studenstké koleme 34 minut 16 km. Takže BYD ji může jezdit 25x jedním směrem celých 850 minut, tedy přes 14 hodin, když nepočítáme odpočinek řidiče na konečné. Aniž si nabije. Přitom ÚAN, odkud vyjíždí, je ze 2 stran opásán tramvajovými linkami, v rohu mají smyčku trolejbusy a pod ním je elektrifikovaná tra´t a nádraží Ostrava-střed. Tedy možností na jedné z konečných po 32 km průběžně nabíjet habaděj a prakticky tak má neomezený dojezd. jediným limitem je řidič a cestující. právě to průběžné dobíjení bateriím velmi svědčí. Jsou po jízdě zahřáté a má to na ně stejný vliv jako delší rekuperace, tedy pozitivní. Na velké nabíjení může využít čas zhruba 6 hodin denně, kdy mezi 22-04 hodinou autobusy prakticky nejezdí, jen páteřní tramvaje s hodinovými intervaly.

Jinými slovy to, co předvádějí evropští spalovací autobusoví výrobci je stejná komedie, jako u aut osobních nebo nákladních. Zde naposledy Daimler, tedy koncern vyrábějící Mercedesy, předal vybraným firmám k testování malý náklaďák se směšným garantovaným dojezdem 100 km. Vyrábí je ve stovkách kusů. Tedy Ostravu udělá 5x. Čínský sériový autobus, vyráběný v desetitisících, 25x. Tak to evropský socialismus dopracoval v souboji s čínským diktátorským kapitalismem. Prostě líná rozežraná prasata v sociálně-tržních ekonomikách. Tedy spíše sociálních ekonomikách, o trhu příliš řeči být nemůže. Dyť ti blbci to pořád dokola jen testují a testují. Už přes 10 let. Rok 2010 http://www.hybrid.cz/novinky/fuso-canter-ecell-elektricky-nakladak-od-daimleru, rok 2012 http://www.hybrid.cz/druha-generace-hybridniho-nakladaku-fuso-canter-nabidne-o-25-nizsi-spotrebu, rok 2014 http://www.hybrid.cz/v-portugalsku-se-testuji-elektricke-nakladaky-mercedes-benz-fuso-canter , rok 2016 http://www.hybrid.cz/v-nemecku-zacina-test-flotily-elektrickych-nakladaku, rok 2017 http://www.hybrid.cz/daimler-v-berline-predal-prvnim-zakaznikum-elektricke-dodavky-fuso-ecanter. A výsledek nula. No a VW se poučil a dělá totéž http://www.hybrid.cz/prvni-zakaznici-testuji-elektrickou-dodavku-volkswagen-e-crafter

BYD lze s přehledem nasadit i na jednu z nejdelších linek č.39 kdy za 51 minut urazí 22,2 km jedním směrem. Tam a zpět to ujede 9x za skoro 8 hodin bez přestávek na konečných. Zde by sice chyběla možnost nabíjení na konečné, ale má zde do budoucna končit v Porubě tramvaj, takže by byla. Navíc končí mezi stavební fakultou a Globusem. Tedy příkon tam je. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Deci destilky ti nic neudělá, dlouhodobě je nebezpečná. Tím, že je úplně čistá, má tendenci se "mineralizovat" z těla. Voda bez přísad (především minerálů) dokáže rozhodit metabolizmus a ovlivnit správnou činnost orgánů. Od žaludku a střev počínaje přes tvorbu kostí atd... Pít jen destilovanou vodu tě pomalu zabije.

Stále říkám, že směr elektrifikovat osobní dopravu je debilní, neboť v nabídce jsou jen hopsadla. Správný směr je v elektrifikaci veřejné a nákladní dopravy. Z provozních úspor (nebo výpalného za fosilní paliva) by jistě šlo vybudovat provozní infrastrukturu. Autobusy MHD nejezdí 14hodin v kuse, rozhodně mají dost času se dobít a i 15minut jim bude stačit na to, aby na 95% linek udělal smyčku. Vybudování infrastruktury ve městech, případně vzdálenějších obcích by se z palivových úspor jistě pokrylo. Podobně to platí u dopravy nákladní. U té kamionové to jistě řešit lze celkem uspokojivě, u té místní to může být trochu komplikovanější, ale řešit to lze.

Jinak ty dojezdy jsou zase teoretické, dost záleží jakým profilem autobus pojede a jak plný bude. Teorie je teorií a realita realitou. A v neposlední řadě hraje roli i rozdíl v pořizovací ceně. Sem by měla EU napřít dotační program, ne vymýšlet hovadské normy. Jenže jak píše Radovan, v EU nikdo konkurenceschopný elektrobus nenabízí, chápu, že dotovat evropskými penězy čínský průmysl není úplně žádoucí, no jsme zase v té, všemocnými úředníky prolezlé, EU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Radovane, proč podrážděně reaguješ podrážděně na cokoliv, co říká, že elektromobilita je jen další byznys a naše problémy prostě nevyřeší. Určitě ne v aktuální konstelaci. Globální osobní elektromobilita s našimi aktuálními znalostmi a schopnostmi je reálná zhruba stejně, jako aby každý měl doma svůj jaderný reaktor. Technologie výroby a uskladnění prostě musí nejprve někam pokročit. V článku se řeší suroviny na výrobu baterií, což může vyřešit pokrok v technologiích, každopádně jsou potřeba i jiné běžné suroviny. Měď, hliník, stříbro, zlato... Ty umíme recyklovat, ale bude to stačit? Snad jen toho křemíku je zatím dost...

Jinak o zdrojích ropy a plynu jinde než v současných nalezištích se vědělo už dřív, jen nebylo ekonomické ji těžit. Ani ekologické. Když nebude zbytí, prostě se zase bude kráčet metodou pokus - omyl. A jednou přijít na to, že tak, jak to je dnes to byl prostě omyl...

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Pacho69 napsal:

Deci destilky ti nic neudělá, dlouhodobě je nebezpečná. Tím, že je úplně čistá, má tendenci se "mineralizovat" z těla. Voda bez přísad (především minerálů) dokáže rozhodit metabolizmus a ovlivnit správnou činnost orgánů. Od žaludku a střev počínaje přes tvorbu kostí atd... Pít jen destilovanou vodu tě pomalu zabije.

No právě, ta tvoje prvotní poznámka vypadala, že po decce budu kejhákem nahoru.... :D Ta destilka ještě jde, má vodivost caca 10 µS/cm, vo fous menší bývá permeát z reverzní osmózy, caca 7 µS/cm, takže v obou případech tam "ještě něco málo je".... Do chladiče na ředění nemrzky v poho.... A pak tu máme vodu s vodivostí 0,06 µS/cm (níž už to nejde), ta už je hodně "hladová", tu už do chladiče nee....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím pánové, co je podrážděného na faktu, že surovin je dost. Docházením surovin strašili katastrofici odjakživa. Ano, v minulosti se nám to párkrát slušně povedlo. Třeba Italové si vykáceli apeninský poloostrov. A důsledky v podobě sucha, eroze a stěhování národa byly tady. Uhlím taky umíme zničit krajinu na měsíční na povrchu, nebo alespoň nechat propadat celé okresy a shora je zasypávat hlušinou. Louhouvání uranu, podobná těžba zlata, překopávání hor zeminy pro jeden malý surový drahokam, prostě umíme to. Co nemohu přijmout - a stejně to dělají globální oteplovači - jsou lienární křivky a hokejky v grafech. Co se stane až dnešní technologii budou používat všichni. To už ovšem dnešní technologie bude úplně jinde a možná ji nahradí zcela jiná technologie. Viz olověné baterie a dnešní polymery s něčím navrch. Vítám každé zlepšení dnešní situace a tou elektromobilita jednoznačně je. Ticho, žádné zplodiny, žádné vibrace. To bohatě stačí jako další malý krůček. Zajeďte si do Polska a uvidíte ČR před 30 lety. Všude komíny, prach, smrad. Nekvalitním uhlím se topí i v centrech měst, domácnosti si chodí s uhlákem do sklepa a roztápějí svá kamna. U nás jsme hromadně přešli už za komančů na dálkové zásobování teplem a doplnili ho plynem pro rodinné domy. Dnes přecházíme díky izolacím na rekuperační jednotky, tepelní čerpadla, přímotopy. A snažíme se energii lokálně vyrábět a lokálně spotřebovávat. A nově akumulovat přebytky. Kogenerace v domech ještě rozšířená není, ale může se to taky stát. Elektrifikace dopravy je na vysoké úrovni, zbyly nám jen automobily, včetně nákladních a autobusů, motocykly a pracovní stroje. I tam už míří jiné pohony. CNG, elektřina. Představte si sami sebe v době koní a nástupu automobilismu. A to byl ten první ještě parní a elektrický. Teprve další benzínový po nasazení elektrického startéru. Vy jste ti borci s koženými kalhotami v sedlech nebo v kočárech, já ten potrhlík v pumpkách s vozem bez koní. Nic víc, nic méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, lenze vtedy mali koňa takmer všetci, a auto len veľmi ale veľmi bohatý ľudia. Vtedy ropu praktický nepoznali. A elektrinou tiež nesvietili všetci takmer až do 2 sv vojny. Čiže na poli elektrifikacie sa svet nepohybuje až tak dlho. Podobne je to s elektro autami. Pokiaľ nepríde prevrat v batériách, elektrické autá tak rýchlo skončia, ako aj začali. Nič viac, nič menej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest minimaxa

Lidstvo, jako největší škodná na Zemi, stejně vymře, příroda si poradí, aby se toho hnusu co po ní běhá, zbavila. Tak nechápu, co tady pořád tak směšně řešíte. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Radovane, když píšeš o louhování uranu (a kolik je ho potřeba), zkus zapátrat, jak se zpracovává lithium. To je přímo ekobalada... Může být zajímavé se zamyslet nad tím, kolik stojí takový 90kW aku, vyrobený dnešními technologiemi zplodin. Myslíš, že to planetě nějak pomůže, kdy tvůj solární panel vyrobí číňan s 99% energie z fosilních zdrojů? Jen tu distribuci CO2 (ale nejen jeho) přesuneš jinam. Nehledě na nelidské podmínky tam panující. Současný elektromobil je jen módní výstřelek a já věřím, že jej čeká i stejná budoucnost.

Když to čtu, tak už mě napadá jen jedna hláška: "Chocholoušek....". Akorát to tady tak hezky nezní, jako když to řekne p. Lohniský.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkají ekonomové - v dlouhodobém pohledu je všechno jedno. ;) Náhrady za ropu máme, jen je ten byznys s ropou jaksi dobře zakořeněn. LPG, CNG, elektřinu...... Můžeme se vrátit i ke zplynování uhlí, prostě jo toho hodně. Ano, koně měli tehdy všichni, dnes mají spalovací auto taky všichni. Dá se v pojízdném stavu s papíry koupit za pár desítek tisíc, a to doslova. Těžba čehokoliv je průser a zásah do přírody, jde je o míru, důsledky a dopady. Líbí se mi, že 100 let ropného drancování s jeho důsledky nikdo neřeší (aktuálně hoří ropná skvrna v Jihočínském moři), ale každý ví, jak škodlivá a morálně špatná je těžba kovů pro baterie elektromobilů. Jichž je malý zlomek z celkového počtu vozidel. To samé se soláry - že to pak jen leží a čistě vyrábí a vyrábí a vyrábí nikdo neřeší, že to musel udělat Číňam a s ekologií se přitom nemazal, řeší každý. Ovšem to by musel vrátit každý z nás 90% své domácnosti, kolik toho je ze špinavé Číny, Afriky a zemí BRIC, kde se na nějaké dopady nehledí. Současný elektromobil se každoročně zlepšuje v parametrech dojezdu a možnostech a rychlosti nabíjení, ten skok od roku 2008 je až neuvěřitelný.

Jinak začalo další kolo výprodeje spalováků - Nezmeškejte 7 dní Peugeot u Domanský.cz! Jen tento týden pořídíte vozy Peugeot se zvýhodněním až 140.000 Kč!  Využijte výjimečně výhodné nabídky vozů Peugeot v bohaté výbavě Active! Přijďte si  pro svůj nový Peugeot do některého z našich autosalonů Domanský.cz. Nabídka platí na skladové vozy a vozy do výroby objednané ve dnech 15.- 21. ledna 2018. Na všechny vozy poskytujeme značkovou 5 letou záruku. Řekněte si o Safety paket Domanský.cz v hodnotě 5.600 Kč. V rámci 7 dní Peugeot ho získáte za zvýhodněnou cenu 1.000 Kč! Že aktuálně nemáte dostatek financí? I to vám pomůžeme vyřešit. Vybereme a spočítáme pro vás nejlepší způsob financování! Váš stávající vůz vykoupíme na protiúčet, za hotové či přijmeme do komisního prodeje! Nechte si u našich prodejců nezávazně spočítat hodnotu vašeho vozu. Peugeot 208 s bohatou výbavou zahrnující ESP, 6 airbagů, tempomat, klimatizaci, rádio s MP3, dotykovou obrazovku, HF Bluetooth, přední mlhové světlomety, denní LED světla a mnohem více  již za 265.000 Kč. Peugeot 2008 s bohatou výbavou zahrnující ESP, 6 airbagů, tempomat, klimatizaci, rádio s MP3, dotykovou obrazovku, HF Bluetooth, přední mlhové světlomety, denní LED světla, kožený volant, střešní lišty a mnohem více již za 320.000 Kč. Peugeot 308 s bohatou výbavou zahrnující ESP, 6 airbagů, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 16″ hliníková kola, rádio s MP3, dotykovou obrazovku, HF Bluetooth, kožený volant a mnohem více již za 360.000 Kč. Peugeot 308 SW s bohatou výbavou zahrnující ESP, 6 airbagů, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 16″ hliníková kola, rádio s MP3, dotykovou obrazovku, HF Bluetooth, kožený volant a mnohem více již za 370.000 Kč. Peugeot 301 s bohatou výbavou zahrnující ESP, 4 airbagy, tempomat, klimatizaci, rádio s CD/MP3, HF Bluetooth, přední mlhové světlomety a mnohem více již za 265.000 Kč. Peugeot Partner Tepee s bohatou výbavou zahrnující ABS, ESP, centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD/MP3, regulátor a omezovač rychlosti, denní LED světla, přední mlhové světlomety, dvoje boční posuvné dveře a mnohem více již za 325.000 Kč. Těšíme se na vás na našich autosalonech Domanský.cz v Praze, kde máme otevřeno i o víkendu, a v Táboře! Nezapomeňte si objednat nezávaznou zkušební jízdu. Za těchto cenových podmínek nemá žádná alternativa šanci, nehledě na fakt, že lidi s náklady na palivo a doprovodný servis většinou vůbec nekalkulují, maximálně se podívají na vylhanou tabulkovou spotřebu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...