Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Teplota motoru, spínání sahary


enikybeniky

Recommended Posts

Tak jelikož nejsem technickej typ a strach mi nedovolil sám si vyměnit fólie na budících, svěřil jsem toto svému mechanikovi.

Fólie se dávali originál.

Jel jsem to projet, dlouho, dlohatánsky se ručička teploty motoru držela na cca 71 stupních Celcia, až při stání a rozjíždění na semaforech jsem se dostal na vytoužených cca 90. Po schlazení jízdou ve městě se teplota dostala na mých velmi neoblíbených 79 - 82 dle budíku. Termostat mám nový.

Co mě překvapilo je to, že co jsem od mechoše slyšel jako první, že mi sahara spíná v pohodě na nějakých 90 stupních, což jsem vykulil oči, páč předtím spínala někde kolem stovky, což jsem i díky zdejším rádcům uznal jako akorát.

Prý to na těch 90-ti spínat má a ukazoval mi ze stránky AutoKelly TADY, že je to správně....

Zde na fóru jsem se dozvěděl, že sahara spíná při 97 a vypíná při 92 stupních (což je i u spínače uvedeno). To jsem mu řekl. On - že je to prej jen rozmezí, kdy mi bude zapínat.

No dobře, řekl jsem si, tak jsem počkal, kdy sepne, opravdu sepla podle budíku někde okolo 90 a zchladila na nějakých 85 - 87... Když nastavoval rafičku, tak si to prý hlídal přímo teploměrem a 90 stupňů opravdových tam prý bylo.

Tudíž se vás ptám - je to blbost nebo má pravdu?

Taky s tou provozní teplotou - někdo říká, že těch 80 na budíku je u těchto aut normál, ale já se s tím nějak pořád nemůžu vnitřně smířit.

Jinak se omluvuju za ten román, ale musel jsem se z toho vykecat. :D

Díky za vaše názory. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě se měnil termostat, ale pak se to taky drželo kolem těch 80-ti... No a když říká, že tam je skutečně 90, když to ukazuje palubka i externí teploměr, tak pak fakt nevim... Někde je chyba, buď v mechanikovi (snad by nelhal) nebo nevim... A i ta sahara při 90-ti se mi nechce moc zdát. A jezdit tam fakt pořád dokola, že se mi nezdá teplota, no nevim, asi změnim servis...

Ještě bude napínavý, o kolik moc vedle hnul s palivoměrem, abych nebyl nepříjemně překvapenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: enikybeniky

No a když říká, že tam je skutečně 90, když to ukazuje palubka i externí teploměr, tak pak fakt nevim...

No jestli si mechanik neoznačil pozici ručičky než jí sundal, tak ti to možná teď dal podle externího teploměru, což by ti nyní tedy mělo ukazovat přesněji:nevim. Ručička na rychlost je taky vždycky šoupnutá o kousek výš. Jinak 80 stupňů je podle mě normální teplota, tak si myslim, že to řešit nemusíš:nevim. Mně to po výměně kapaliny ukazovalo taky tak nějak, krom teda toho spínání sahary. To jsem měl pod 100 stupňů. Ale celkově bych tento problém vůbec asi neřešil. Přijdou hoší věci :D

Jestli hnul s palivoměrem, tak se ti stejně nezávisle na ručičce rozsvítí kontrolka - jestli ovšem svítí žárovička :)

[upravil dne 14/5/09 Kekros]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kekros

jestli ovšem svítí žárovička :)

No právě že neukazuje.... :D:grr

Ale prej když to sepl natvrdo, tak se rozsvítila, takže problém někde na plováku, asi...

Právě, říká, že to měřil zvlášť a podle toho to nastavoval. Ale to spínání sahary mi nesedí. A pak to, že několik km po městě mi to ukazovalo těch pouhých 70. Dneska jedu delší trasu, tak uvidim, jak se to bude chovat.

Rychloměr dneska otestuju podle GPS a kvůli palivoměru pro jistotu natankuju něco do kanystru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

mne spínaly sahary max v létě a to bylo okolo 100,jinak teploměr drží okolo 85,záleží o přesnosti jak je dána ručička a pokud si někdo hrál s budíkama tak je to jen orientační,i když jsem si teplotu měřil taky čidlem .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejlepsi auta ktery teplomer nemaji, a neni co resit, takova 106 ma jen kontrolku prehrati a hotovo :D nebo Ford Focus RS, sportovni auto a teplomer vody nema :)

rozmezi 80-100stupnu je uplne v klidu a neni treba resit, jestli je tam o 5stupnu vic nebo min, pokud sahara spina kolem tech 95st tak je to taky pohoda, cervene pole zacina v cca 115, takze pokud neleze rucicka tam, neni problem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zaprvé kontrolka je na nic, je dost důlěžitý vědět něco o tom jak si motor drží teplotu, doufam že nikdy nebudu mít auto s kontrolkou. Mě teploměr ukazuje dobře, podle diagnostiky. A co se teloty týče tak většina aut si drží teplotu kolem 80, to co je přes devadesát je podle mě špatně, pokud to tam šplhá při klidné jízdě. Jinak sahara spíná na první stupeň v devadesáti na druhý stupeň asi v 95. Na semaforu mi to na těch devadesát vyleze rychle, ale za jízdy ani omylem, prostě drží 80 max 85, ale to tomu musim fakt dávat.. Jinak pokud ta sahara sepne okamžitě klesá teplota i ve vedru. Tátova 405td jezdila s 95 stupni, někdo by řekl normál, ale nám se to nezdálo, tak jsme vyměnily chladič, a teď se při normální jízdě teplota drží na osmdesáti. Přehřívalo se to protože byl chladič starej a zanešenej vodnim kamenem. Prostě podle mě neni normální, aby auta jezdila v devadesáti pěti stupních a běžela jim sahara na plný kule.

[upravil dne 14.5.09 jp]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jp

................................Tátova 405td jezdila s 95 stupni, někdo by řekl normál, ale nám se to nezdálo, tak jsme vyměnily chladič, a teď se při normální jízdě teplota drží na osmdesáti. Přehřívalo se to protože byl chladič starej a zanešenej vodnim kamenem. Prostě podle mě neni normální, aby auta jezdila v devadesáti pěti stupních a běžela jim sahara na plný kule.

[upravil dne 14.5.09 jp]

Jakej vodní kámen?? to jste tam lili obyčejnou vodu? jinak nevim kde by se tam vzal:myslim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dneska projel cca 2x 40 km a teplota se držela někdě nad 70-ti stupněma, takže opravdu ta rafička bude pohlá. Sahara sepla na přibližně těch 90-ti, spíš o nějakej ten stupínek níž.

Saharu slyším sepnout, ale co je první a co druhej stupeň, to fakt nevim, jakmile jednou zapla, tak to zchladila a vypla, nic víc, žádnej rozeznatelnej rozdíl podle zvuku... Mám teda jenom jednu vrtuli, kdybych měl dvě, tak bych to pochopil.

Příští týden by se mělo znova proměřovat a nastavovat rafičku podle měření teploměrem.

K tomu, že většina aut si drží kolem 80-ti - není to málo? Všude udávaná provozní teplota je 85 - 90. Nad 90 jsem nikdy nejezdil, vždy se to zchladilo, v tom problém nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono pokud to drží kolem 70 tak nemusí držet termostat, u mě to bylo stejný, po výměně 80, jen v zimě když topím tak je tam o pár stupínků míň. Tenhle motor má předepsanej termostat na 83st, tak tam nemuže bejt 90 při normálním provozu, pak jestliže spíná sahara včas je to OK, ale ted jestli když máš jen jednu vrtuli jde o to jestli je taky dvourychlostní, myslim že není a pak kdy má spínat musí odpovědět někdo jinej protože já netušim jaký je tam nastavení.

Ale pokud píšeš že ji slyšíš tak jede hned na plnej výkon, protože první rychlost neslyším vubec, a druhou jsem slyšel jednou když jsem někde dlouho stál a měl zapnutou klimu

[upravil dne 14/5/09 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat jsme dávali novej i s červenou chladící kapalinou. Před výměnou těch fólií a hraní si s rafičkama to bylo ještě v poho, drželo to těch 80 a něco nad při normálním provozu. Sice se mi to zdálo furt málo, ale když vás tak poslouchám a vidim, co mi to ukazuje teď, tak to předtím bylo krásný. Každopádně se bude laborovat, tak snad se potvrdí jenom to, že byla posunutá rafička.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednovrtule u 1.8 16V bez klima je pouze jednorychlostni, zapina pri 97 a vypina pri 92 ( viz servicebox 1264 40 TEPELNÝ SPÍNAČ 97/92 DEG nebo Autokelly http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=EPS 1.850.145&Sender=Searching&CatalogPath=EPS 1.850.145 )

mel jsem ji taky pred tim nez jsem domontoval klimu a skutecne s novym cidlem, ktere jsem kupoval v Kelly to zapinalo tesne pod 100st C na budiku a vypinalo lehce nad 90

[upravil dne 14/5/09 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...