Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Teplota motoru, spínání sahary


enikybeniky

Recommended Posts

Tak jelikož nejsem technickej typ a strach mi nedovolil sám si vyměnit fólie na budících, svěřil jsem toto svému mechanikovi.

Fólie se dávali originál.

Jel jsem to projet, dlouho, dlohatánsky se ručička teploty motoru držela na cca 71 stupních Celcia, až při stání a rozjíždění na semaforech jsem se dostal na vytoužených cca 90. Po schlazení jízdou ve městě se teplota dostala na mých velmi neoblíbených 79 - 82 dle budíku. Termostat mám nový.

Co mě překvapilo je to, že co jsem od mechoše slyšel jako první, že mi sahara spíná v pohodě na nějakých 90 stupních, což jsem vykulil oči, páč předtím spínala někde kolem stovky, což jsem i díky zdejším rádcům uznal jako akorát.

Prý to na těch 90-ti spínat má a ukazoval mi ze stránky AutoKelly TADY, že je to správně....

Zde na fóru jsem se dozvěděl, že sahara spíná při 97 a vypíná při 92 stupních (což je i u spínače uvedeno). To jsem mu řekl. On - že je to prej jen rozmezí, kdy mi bude zapínat.

No dobře, řekl jsem si, tak jsem počkal, kdy sepne, opravdu sepla podle budíku někde okolo 90 a zchladila na nějakých 85 - 87... Když nastavoval rafičku, tak si to prý hlídal přímo teploměrem a 90 stupňů opravdových tam prý bylo.

Tudíž se vás ptám - je to blbost nebo má pravdu?

Taky s tou provozní teplotou - někdo říká, že těch 80 na budíku je u těchto aut normál, ale já se s tím nějak pořád nemůžu vnitřně smířit.

Jinak se omluvuju za ten román, ale musel jsem se z toho vykecat. :D

Díky za vaše názory. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě se měnil termostat, ale pak se to taky drželo kolem těch 80-ti... No a když říká, že tam je skutečně 90, když to ukazuje palubka i externí teploměr, tak pak fakt nevim... Někde je chyba, buď v mechanikovi (snad by nelhal) nebo nevim... A i ta sahara při 90-ti se mi nechce moc zdát. A jezdit tam fakt pořád dokola, že se mi nezdá teplota, no nevim, asi změnim servis...