Sign in to follow this  
Followers 0
405GLD

Dovozce Peugeotu

14 posts in this topic

ČUS lidičky, prosím napište sem adresy a tel. na dovozce Peugeotu - jeté, bourané auta.

Chtěl bych pořídit Peugeot 406Hdi, popř. Tdi. Možná i pěknou 306 HDi.

diky moc MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxime, tohle tema bylo vyhrazeno necemu zcela jinemu a myslel jsme si, ze ze zprav pred tebou to bylo jasne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A taky vidim, ze MAXIM ani po dlouhem predchozim vysvetlovani nepochopil, ze Peugeot do osobnich aut nikdy nedaval motory TDi. Komu neni rady.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak me napada...delali peugeot vubec motory TDi ? V autacich nebyly, az HDi, tak nevim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDi v Peugeotech nebylo, davaly sem tam TD, ostatne ty ho mas.

Jakej je presne rozdil mezi TDi (VW) a HDI (commonrail - zbytek sveta) presne nevim, akorat, vim, ze u TDi jsou vyssi tlaky, vyssi hlucnost, vyssi vykona ale v nizkym rozpeti otacek podporovany mohutnymi kopanci do zad a nizka spotreba, motory HDi jsou na tom trochu jinak. Pak jsem jeste nekde cetl, ze TDi lze pouzit max. na 4 valce, ale VW dela V10 TDi, tak nevim.

Osobne bych dal prednost komfortu HDI, pred bolenim hlavy z pak km v TDi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem rimmer

tak me napada...delali peugeot vubec motory TDi ? V autacich nebyly, az HDi, tak nevim...

Jo, Peugeot TDi delal, ale jenom do Boxera a to jen 3 roky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozdil je v distribuci paliva:

TDI je system tzv. PD (snad je to nemecky spravne Pumpen-Diese, melo by to byt v prekladu cerpadlo tryska), kazdy valec

ma svuj vstrikovac a sve vlastni cerpadlo

(vyssi vykon, horsi pruznost, hlucnost, neplynulost chodu)

HDI ma vstrikovaci listu (spolecny privod - nizsi vykonn, vyssi kultivovanost, pravidelnejsi chod)

perf_hdi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste jsem chvili zastoural

popis TDI je tady

popis HDI je tady

jen mi je divne jaktoze toho maji o te skodovce tolik. je to, myslite, pristupem k informacim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakej je presne rozdil mezi TDi (VW) a HDI (commonrail - zbytek sveta) presne nevim, akorat, vim, ze u TDi jsou vyssi tlaky, vyssi hlucnost, vyssi vykona ale v nizkym rozpeti otacek podporovany mohutnymi kopanci do zad a nizka spotreba, motory HDi jsou na tom trochu jinak. Pak jsem jeste nekde cetl, ze TDi lze pouzit max. na 4 valce, ale VW dela V10 TDi, tak nevim.

Osobne bych dal prednost komfortu HDI, pred bolenim hlavy z pak km v TDi.

No Mašinko, máš možná pravdu v tom, že TDi jsou hlučněší než HDi, ale z vlastní zkušenosti (kromě 309 mám ještě VW Transporter 2,5 TDi) Ti můžu sdělit, že porovnání výkon - spotřeba vychází velice slušně a při cca 80 - 100 000 km ročně mě hlava bolí jen z toho, co se děje na silnicích. Jedinou \"mušku\", kterou přiznávám TDi-čku je problém s váhou vzduchu, která vydrží cca rok (těch 80 000) a mažu na vrakáč pro novou, ale jinak fakt spokojenost a to mám momentálně přes 300 000 km neustále nafedrovanej více než 1,5 t knih. Jo a na Boxery jsem slyšel poměrně dost nářků, hlavně na 2,5 TD, HDi se zatím nestihly moc projevit, tak uvidíme;);). No a k tomu počtu válců, já mám 5-ti válec .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, Peugeotí HDI a VW TDI bych opradu radši moc nesrovnával... To co platilo kdysi, ta pověstná kvalita Peugeotích dieselů, platilo tak koncem 80-tých let. Tehdy byly Peugeotí diesely v své třídě skutečně pojem. Jenže, Peugeot nám poněkud usnul na vavřínech...

V době, když se objevily motory TDI od VW, Peugeot teprv přišel se svým vylepšeným 1,9TD typu DHY (či D8A). Ne že by ten motor byl špatný, sám jej mám v autě. Jenže, to TDI bylo o generaci jinde... A Peugeot se svým HDI jako odpovědí dokázal přijít až o pěkných pár let později, a nadto s odpovědí dost rozpačitou. A jak se chovají motory TDI je věc jedna, ale \"gumovosti\" HDI-ček tedy rozhodně neříkám komfort. A porovnání výkon - spotřeba je oproti TDI propadák. Jak je to s výdrží, nevím, ale z okolí mi přijde, že je větší poptávka po dílech pro HDI - tedy že se asi víc se.ou. Ono, i takový detail jako řemenice u HDI by mohl vydržet poněkud víc než 50tis km - no ale aspoň maj vrakáčisti kšefty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medved: Abych byl objektivni, tak hlucnost mi vadi u sefovy Fabky, v serii nejakejch 74 kW nebo kolik tam davali tu silnejsi verzi a ma to prechipovany. Jede to fakt moc hezky, diky prechipovani to tahne i mirne od spodu, ale ten hluk uvnitr je naprosto silenej, nejvic do kabiny leze prez pruduchy vetrani nebo se mi to alespon zda a vzdycky jsem rad kdyz muzu vystoupit a usi si odpocinou.

Spotreba je jina vec, ale ta mojeho sefa absolutne nezajima, coz ukazuje hlavne na slabou motorizaci Skodovky v oblasti benzinovejch motoru, alespon ja si nevsiml dobryho benzinovyho motoru, kterej bych si vybral radsi nez naftu.

HDIcko ma pro me prijemejsi jizdni charakteristiku a myslim ze na CR je porad co zlepsovat, kdezto technologie PD uz je podle me vycerpana, pokud je tomu naopak, budu rad, kdyz me opravite. Vzdyd novy motory pro Peugeotky by uz na tom mohly byt vykonove velice dobre (1,4 1,6 2,0 2,2 a 2,7) v konkurenci s VW PD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem michal 206

rozdil je v distribuci paliva:

TDI je system tzv. PD (snad je to nemecky spravne Pumpen-Diese, melo by to byt v prekladu cerpadlo tryska), kazdy valec

ma svuj vstrikovac a sve vlastni cerpadlo

(vyssi vykon, horsi pruznost, hlucnost, neplynulost chodu)

HDI ma vstrikovaci listu (spolecny privod - nizsi vykonn, vyssi kultivovanost, pravidelnejsi chod)

perf_hdi.jpg

Trosku jsi to pomotal. TDi neni PD.

V jednoduchosti-

TDi je system vstrikovaci cerpadlo (vetsinou rotacni, ale asi by v klidu mohlo byt i radove) a vstrikovaci tryska primo ve valci-primy vstrik. Cerpadlo ale pracuje s vyssima tlakama nez je obvykle u obycejnych dieselu.

Naproti tomu u systemu PD tryska tvori s cerpadlem jeden kus. Vyhodou je absence jakychkoliv spojovacich trubek a tim padem moznost puziti jeste vyssich tlaku nez u systemu TDi.

No a HDi asi vsichni znate.

Jo a nejvetsi prukopnik v dieselovych motorech neni VW, ale FIAT.Taky jako prvni pouzil TDi v serii v Crome a HDi (JTd) zase pouzili jako prvni v Alfe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

David : dobré :)

jen trochu doplním: fiatí 1,9TDid byl uveden poněkud uspěchaně. Byl sice dřív sériově montován, než VW TDI, jenže byl taky pěkně mizerný, na rozdíl od těch VW TDI - které sice přišly na trh o tři roky později, ale většinou jezdí dodnes a maj dost neuvěřitelný nájezd km, na rozdíl od těch Fiatů. Když tehdy ty VW TDI vylezly, nevěřil jsem, že budou mít takovou výdrž - tímto se jim v duchu aspoň trochu omlouvám...

TDI - PD - tedy čerpadlo - tryska - má jednu dost velkou nevýhodu, a to je dost choulostivý pohon těch čerpadélek. Na to jsem docela zvědav, jakou to bude mít životnost.

Jinak diesel s přímým vstřikem vůbec není novinka, je minimálně 50 let starý - jen díky jeho hlučnosti a vibracím se až donedávna používal nepřímý vstřik a vírová komůrka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.