Sign in to follow this  
Followers 0
purkmistr

Mám předělat na LPG?

17 posts in this topic

Mám nebo ne? Nevím jestli se mi to vyplatí a nebude to potom moc slabé. Je to 1,6 a navíc BREAK. Najeto 130 tis, ročně najedu cca 15 - 20 tis km. Kdybych měl 1,8 tak do toho jdu hned. Většinou jezdím sám ale sem tam tahám vozík a v kufru. Vím že investice za LPG a nádrž místo rezervy bude kolem 35 tis ale vyplatí se mě to? Chci si auto nechat ještě tak 3-5 let. Prosím o váš názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LPG už ne raděj CNG ušetříš asi 1.50-2 kč na 1 km tak si to přepočítej jestli se ti to vyplatí nebo ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud najedeš ročně 15-20tis km tak se ti to začne vyplácet až tak zhruba po 2 letech při té ceně přestavby. Toho že by to bylo slabé se bát nemusíš, pojede to cca nastejno. Ale fakt by to potom chtělo si to auto nechat aspoň těch 5 let aby se ti to vyplatilo.

Pokud počítáš spotřebu benzín 7l/100km a LPG 8l/100km (je o něco větší než na benzín) tak máš při současných cenách úsporu na LPG cca 15000 Kč za rok. Takže se ti cena za přestavbu vrátí až zhruba po těch 2 letech.

[upravil dne 2/1/2008 Driver]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Věc názoru, ale u CNG je problém s čerpačkama, do toho bych nešel. U LPG je to dost sporné. Osobně bych dnes po zkušenostech do toho při 15 000 km/rok nešel, podle mne se to láme pro efektivní využití někde u 20 000 km/rok (asi dost subjektivní, záleží jak spěcháš ná návratnost). Pokud si necháš auto ještě 5 let, význam to má, ale musíš počítat se zvýšenými náklady na údržbu (už jen ten čas strávený s revizemi, kontrolami, drobné opravy.... nedej bůh když se ti pokazí něco většího, záruka je podle zákona jen 1/4 roku, pokud Ti servis nedá víc).

Určitě bych vybral sekvenční vstřik od renomovaného výrobce (teď dost chválí Tartariny) a v tomto případě bych se vůbec nabál ztráty výkonu, navíc si myslím, že se s pořizovací cenou budeš blížit spíš k 30 než 35 tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CNG čerpaček přibývá lpg zpočátku taky nemělo moc stanic,jenže u CNG nemáš žádná omezení do podzemních garáží vjezdy do tunelů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já bych se na to vykašlal - nevýhody podle mě jednoznačně převažují (problémy se servisem, zákaz parkování v podzemních garážích, navíc to auto bylo konstruováno na spalování benzínu, nikoli plynu) a 30 000 bych určitě využil jinak (taková rodinná dovolená ........)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je to osobně každého věc co si dá do auta a za kolik ale osobně bych to dnes už tam nedával nebo spíš koupil slušné auto i z LPG hotové když pomyslím na ty problémy a starosti co jsem stím měl,teď jsem to snad už vychtal ale přeci zlatá škudka na LPG k nezaplacení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niekde som pocul ze existuju nejake nove nadrze ktore nevybuchnu a moze sa uz parkovat v podzemnych garazach.na plyn ma motor vraj dlhsiu zivotnost

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nádrž na LPG by neměla vybuchnout, protože je jištěná tlakovým a tepelným ventilem, který v případě nárůstu tlaku v nádrži upouští plyn mimo vozidlo. Takže i kdyby ta nádrž byla v plamenech tak maximálně začne hořet ten plyn, který bude upoštět ventil, ale nevybuchne. Jinak teď jsou systémy vybaveny i elemag. ventilem, který uzavře při zhasnutí motoru přívod plynu do motoru. U starých systémů byl akorát ruční ventil na nádrži.

Jinak v podzemkách se nesmí parkovat kvůli výbuchu nádrže ale kvůli tomu, že se ten plyn při úniku usazuje co nejníže, takže by v podstatě takový auto ze kterýho uniká plyn mohlo zamořit celý parkoviště a potom už stačí odhozený vajgl... Proto by jsi s plyňákem neměl parkovat ani nad kanálem.

Jo a tady si můžete vypočítat návratnost přestaby LPG: VYPOCET

[upravil dne 2/1/2008 Driver]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když bych to zkusil shrnout, tak vidím, že všichni mají podobné zkušenosti:

- když se vše podaří a auto šlape, úspora bude

- přibude dost starostí se servisem a omezením vjezdů, bohužel dost často LPG zlobí

- osobně si myslím, že systém je naprosto bezpečný, pokud je udělaný profi, se zákazem vjezdů je to přesně jak popisuje Driver.

Trochu na to má podle mne i vliv to, že s autem na LPG nepřemýšlíš, jestli jet vlakem nebo autem, víc toho najezdíš a máš pohodlnější cestování. Ale teď už bych do toho šel taky až najedeš hoooodně km/rok. Teď jsem někde slyšel že v ČR je snad 10 čerpaček na CNG, to je fakt strašně málo, v zahraničí až myslím na Německo či kde nejsou také, to podle mne dnes alternativa taky není (LPG je v zahraničí mimo Rakouska čerpaček dost).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám LPG 3 roky-sekvenční vstřik TARTARINY tosamý auto co máš ty, souhlasím s DIVERem. Důležitá je odborná a kvalitní montáž-má to svůj řídící počítač-takže ten kdo ti to bude dělat by měl mít i diagnostiku. Co se týče CNG tak na tenhla typ auta určitě nedoporučuji-nádrž je příliš těžká, protože CNG pracuje s mnohem větším tlakem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jednu stranu bych do takhle starého auta LPG asi nenechával montovat a raděj sehnal něco jiného s LPG. Na druhou stranu se ti investice za 2 roky vrátí, za další 2 roky ušetříš asi 30 tis kč a pak ještě auto prodáš za vyšší cenu díky pohonu na LPG. Osobně mám kromě peugeota 306 ještě favorita na LPG na jezdění do práce v monterkách, převážení různého bordelu a podobně, navíc má fáčko tažné, takže spotřebák jak víno. Opravím si na tom všechno a pořizovačka byla 15 tis za cené auto s LPG z roku 2005 (výměna nádrže 2015). Ale to je individuální. V mojem případě zase dám navíc prachy za povinné ručení na druhé auto (2tis/rok). Údržba je směšně levná a spolehlivost díky zkušenostem se škodovkama velmi vysoká. Ale hlavně si může pučit kdykoliv přítelkyně peugeota a já mám čím jet do práce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JoseA,maš pravdu ja jsem měl taky fáčko na LPG,měl jsem ho rok a pul,maximalni spokojenost.na ty cesty po okrese je to vyborny.to auto jsem měl zaplaceny za rok těma polovičnima nakladama a ještě jsem ho prodal za 11000tis. a kupoval jsem ho za 13.tis.Takže jsem jezdil da se řict za darmo o proti tomu kdybych bral benzin.sam jsem si to trochu seřidil a ten favorit jezdil za 6,5-7litru na LPG.jinak mam 306 1,8 16v,rv.99

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.