Jump to content

5008 1,6 Hdi problem s tempomatem


Mojo2
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mam dotaz. Mam problem s tempomatem. Na 5 a 6 rychlostni stupen dochází k samovolnemu vypinani tempomatu. Nedeje se tak pri stabilni rychlosti, ale pri zrychlovani, kdy jde auto do tahu. Priklad: nastaveno napr. 130km/h, dojedu auto a pribrzdim. Auto uhne a ja aktivuju tempomat z pauzy zpet. Auto zacne pridatavat na nastavenou rychlost. Cca 2-3 vteriny po reaktivaci tempomatu se sam vypne. Deje se tak v rozmezi otacek cca 1800-2200. Na 4ku to nedela. Take jsem si obcas vsiml zakolisani otacek i pri jizde bez tompomatu. Pridam plyn, otacky zacnou stoupat a vystoupaji napr na 2200 a aniz bych povolil nohu na plynu spadnou na 2100 a zase zacnou stupat. Opet jsem to zaregistroval pouze na 5 a 6 tku. Jiz to bylo 2x v servisu, ale zatim na nic neprisli. Na diagnostice nic neni. Bohuzel se problem neprojevuje stabilne, takze naposledy to prestalo delat dva dny pred servisem :-(, takze jsem to nemohl ani predvest. Naposledy prehrali software ridici jednotky motoru. Po odjezdu ze servisu to opet po chvili zacalo delat.

 

jeste dodam, ze se to projevuje jiz delsi dobu a nema na to vliv nafta. Tankovano u ruznych pump v ruznem casovem obdobi. Taktez bych to nevidel na spojitost s regeneraci FAPu, protoze to dela v delsim casovem useku, pokud to zkusim treba 4x behem pul hodiny.

Edited by Mojo2
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, zkus vysledovat zda ti při tom vystoupání otáček a následném spadnutí také stoupá rychlost. Měto totiž připadá jako projev klouzající spojky. Ovšem souvislost s tempomatem, v tomto případě nevím. Další možnost by byla, nějaký problém na řízení motoru, který vyvolá vypnutí tempomatu. Na diagnostice v servisu nic nezjistili?

Link to comment
Share on other sites

diagnostika byla jiz 2x a nic tam nevycetli. U tech otacek a rychlosti si nejsem vedom, ale aby klouzala spojka po 16tis km mi prijde taky divne. Navic, kdyby klouzala spojka, tak bych rekl, ze se to bude vice projevovat pri 1-3 rychlostnim stupni, kdy to prenasi vetsi silu nez pri rozjetem aute na 5-6 stupen

Link to comment
Share on other sites

Tedy, krouťák je závislý na otáčkách motoru, takže je jedno, jakou rychlost tam máš zařazenou. Pokud by to byla spojka, klouzala by nezávisle při těch otáčkách s jakýmkoliv stupněm. Při vyšších otáčkách též, protože moment má vrchol těsně pod 2tis a pak se drží v podstatě rovně. Viděl bych to na elektroniku, nejblbější závada... :-(

Link to comment
Share on other sites

Dobře, tak tedy jinak. Když je to jedno, tak se zkus rozjet na 4 nebo 5. kvalt. Asi se ti to nepovede, i když motor roztočíš na otáčky nejvyššího kroutícího momentu nebo i výkonu, nanejvýš spálíš spojku. A proč? Protože na nižší kvalt potřebuješ menší výkon (nebo sílu, nebo krouťák, jak chceš) a tím pádem v tomto případě ti klouzne spojka když už je opravdu KO. Na vyšší kvalty klouzne právě v otáčkách nejvyššího krouťáku (což bývá zpravidla cca kolem 2 000 ot/min), protože musí přenášet mnohem větší síly.

Link to comment
Share on other sites

no to asi těžko. Spojku spálíš, protože ti bude prokluzovat, nebude v záběru. Spojka ti jen tak mimochodem spojuje motor s převodovkou, takže celkem logicky, při 2tis otáčkách bude na spojce stejný krouťák a výkon, úplně jedno, jaký máš zařazený rychlostní stupeň. Rychlost, kvalt ti jen určuje převod, tedy otáčky hřídele z převodovky, které dále rozvádíš na poloosu, ale neurčuje ti moment motoru. Ten je přímo úměrný otáčkám motoru a je mu fuk, co jsi zařadil... Přenášet musí stále stejnou sílu. Zkus se zamyslet, kde je spojka? A odkud na ní přichází kroutící moment ;)

Link to comment
Share on other sites

No asi to nemá cenu se dohadovat. Krouťák může být stejný, ale jízdní odpory se mění a ty musí překonávat motor přes spojku. Čím větší jízdní odpory, tím  víc je spojka zatěžována. To je vše. Jinak jsme se odklonili od problému.

Link to comment
Share on other sites

HonzaZ: Jízdní odpory? Co to kecáš? nikdo na spojku nešlape, výstup z motoru bude stále stejný.

 

Láďa: Protože při nižších rychlostních stupních málokdy trvale využíváš výkony a otáčky, pokud pojedeš na trojku třeba v 2400 otáčkách bude mít spojka stejný problém. Trvalou zátěž motoru máš při rychlostních stupních 4/5/6. Málokdo jezdí trvale na trojku...

 

Mojo: Taky to nevidím na spojku, spíš nějakou elektroniku. Případně že by něco bylo v té převodovce. Jenže to by se muselo projevit vždycky (leda by to bylo třeba závislé na teplotě...). Pořád mi to spíš inklinuje k elektronice. Buď spínač -> dostane pokyn vypni tempomat nebo brzdový spínač, ten taky aktivuje vypnutí tempomatu. Třeba je tam je nějaká chybka... Asi se to blbě ladí a těžko chytá, nevím, jestli na to stačí připojená DIA za jízdy. Zjistit, od koho dostala řídící jednotka signál, že má vypnout tempomat.

Edited by Pacho69
Link to comment
Share on other sites

Pacho69, nemá cenu s tebou diskutovat. Plácáš nesmysly. Možná ti to někdy dojde o co vlastně jde.

 

Mojo2: těch příčin může být více. Pokud chceš, tak se někdy u mě stav, napíchneme to na dia, povozíme se a budeme měřit. V servisu umějí jen vyčíst paměť závad a tím to končí. Už jsi u mě byl, takže nevidím problém. :papa

Link to comment
Share on other sites

By som to videl tak, ze tempomat vypne koli tomu ze za urcity cas nedosiahne potrebnu rychlost ktoru nastavil.

Ak tam vidi stratu otacok z 2200 na 2100 ot asi bude iny problem ako v tempomate.

Trebalo by pozriet, ci ubytok otacok je aj citelny, strata vykonu, rychlosti a tak.

 

Siahodlha debata o spojke nie je riesenie. Niekedy nove auto je horsie ako 10 rocne. Vyrobna vada, chyba montaze a tak,

Ak to mas v zaruke, tak daj vymenit prevodovku, spojku a uvidis.

Link to comment
Share on other sites

Môže to byť spojkou. Zaradený prevodový stupeň sa kontroluje pomerom otáčok motora a rýchlosti a tempomat sa nedá zapnúť pri 3 a nižšom stupni. Taktiež tam môže byť kontrola na koherenciu otáčok motora a rýchlosti. Ak ten pomer nie je konštantný (pri preklzujúcej spojke) tempomat sa vypne pretože nie je možné určiť zaradený rýchlostný stupeň. Alebo ako už bolo povedané keď výkon motora nestačí udržiavať navolenú rýchlosť.

Edited by AnotherOne
Link to comment
Share on other sites

AnotherOne, to je dobrá myšlenka. ŘJ opravdu kontroluje dle otáček a rychlosti zařazený rychlostní stupeň, takže při nějaké anomálii to vyhodnotí jako problém. V případě problému vždy nejdříve vypíná tempomat, následně ESP. Doporučuji opravdu kontrolu prokluzu spojky.

Link to comment
Share on other sites

no pokud to kontroluje spojku, tak bych rekl, ze by nasledne nekde mela byt videt vypsana chyba. Predevcirem to zlobilo, dnes zas pro zmenu ne. Ale dnes jsem jel jen kousek. Bude ted do konce brezna mimo CR, tak az se vratim uvidim a pripadne to pujde znovu do servisu. Proste to budou muset najit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...