Jump to content

Prasklinka na svodech


vasek733
 Share

Recommended Posts

Ahoj, nejdřív ti chci poradit, abys příště moc nepsal "opravdu nikdo neví" hodinu poté, co vložíš dotaz, protože kdyby někdo věděl, tak by odpověděl sám. ;) Já měl prasklé svody před rokem a nebylo to nic hezkého. Měl jsem to cca 15 cm daleko od hlavy a není to dobré zejména proto, že na svodech vznikají vysoké teploty a v mém případě z praskliny občas vyšlehly i plameny. Prostor v motoru okolo praskliny byl celý očazený černotou a navíc to může mít vliv i na snímání lambdy, když část spalin nevyjde výfukem, ale svodama pryč. Víc mě k tomu nenapadá, co dodat...snad jen, že mi to s prasklými svody hrozně řvalo, že by se za to i osmiválec v automatu nemusel stydět.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj, mám stejný problém prasklina cca 3-4 cm u lambda sondy. Nechám zavařit mám již domluveno. 

 

Chtěl jsem se zeptat jestli někdo netuší zda-li toto může mít vliv na poškubávání motoru. Při volnoběžných otáčkách a je jedno jestli je motor relativně studený či po delší jízdě. Tak cítím tak chvíli nic auto v klidu a potom párkrát zacuká. 

 

Svody nechám určitě zavařit tak se jen ptám zda-li to může být způsobeno tímto či mám hledat jinde ...a kde popř. :))

 

díky

Link to comment
Share on other sites

Z vlastní zkušenosti ti garantuji že po zavaření svodů ti to opět praskne.Správný postup svařování litiny je-nahřát svody,zavařit elektrodami na litinu a pak ponechat v písku pomalu zchladnout.Ale ani poté ti žádný svářeč nezaručí že to zase neprdne!

Link to comment
Share on other sites

 Zdravím! Já jsem měl u své 206 1,4 55 kW celkem malou prasklinu, několik cm, od závitu pro lambdu. Nešlehaly mi plameny, jen klepání jako u Š-120 při velkém předstihu.Celkem obdivuji, že to někdo nechá tak daleko dojít, ale nemyslím to ve zlém. Motor šel i tak dost "blbě", nepravidelně, měl nižší výkon, bylo cítit výfukové plyny. Hlavně při zatížení, ale i na volnoběh, zvuk jako po 250 000km. Možná jsem puntičkář. Spotřeba taky o něco vyšší, cca o litr. Zavaření jsem zavrhl, za nové svody chtěl pan Nečas v Zábřehu 5000! Na vrakáči za 1500, dodnes bez problémů. Musím ale říct, že mě ty prasklé svody dost vystrašily, očekával jsem, že je v130 tis. po motoru a nechápal proč. Projevilo se to po výměně rozvodů. Teď zhruba 2 roky bez problémů.

Edited by Syroň
Link to comment
Share on other sites

Ahoj díky za přínosnou radu. Přiznám se, že jsem o tom dlouhou dobu nevěděl a ani někteří servismani netušili co to dělá. jeden vyměňoval ramcu s cívkami, druhý vstřikovač lpg, třetí zase svíčky. Takže tak, pokud se mi podaří sehnat svody tak je tam určitě vyměním. V tuto chvíli provizorně zkusím zavařit. Díky za zprávu.

Link to comment
Share on other sites

  Rád pomohu. K tomu svařování: Pokud jsou litinové, je se svařováním dost problém. Litina je křehká, před svařováním, po vybroušení praskliny do V po celé délce se musí zahřát velmi pomalu na asi 600 stupňů, nevím to přesně. Materiál je temně červený. Na vyhřátí jsou speciální žíhací pece. Vyhřátý materiál se uloží do popela, zavaří k tomu určenou elektrodou, a dá se zpátky do pece. Svařovat se musí velmi rychle, materiál se nesmí ochladit. Pak se dá zpátky do pece, a velmi pomalu se ochladí. Ohřátí i ochlazení trvá i desítky hodin! Přitom se jednak změní struktura a tím vlastnosti materiálu, podobně jako např. žíhání oceli. Navíc se při nerovnoměrném ohřevu a ochlazování různých částí svodů, včetně rozdílu teplot při svařování, materiál deformuje, vzniká pnutí, které může způsobit i prasknutí. Proto ten popel a postupné pomalé ochlazování s proměnnou rychlostí ochlazování, žíhání. Po vychladnutí je nutné zkontrolovat rovinnost přírub, pravděpodobně s přebroušením. Ani tak ale není zaručena trvanlivost. Proto bych se osobně do vaření nepouštěl. Myslím, že v odborné strojírenské firmě, která má patřičné vybavení, Ti svody vyjdou podstatně dráž, než těch 15 stovek na vrakáči. No a oprava "na koleně" nepřipadá vůbec v úvahu. To by ti ruplo asi úplně a hned, a nebudeš jezdit vůbec. Ještě k tvé poznámce o tom, že ani "odborníci" nevěděli, že to dělá taková malá prasklinka. Já jsem na tom nebyl líp. Také mi trvalo, než jsem zjistil, co taková malá "mrcha" dokáže. A když tam tu prasklinu máš a víš o ní, nedramatizoval bych to svařováním a v klidu sháněl na vrakáči. Než se ta prasklina zvětší, nebude to rozhodně v řádu dní, ani týdnů. Ať se Ti to podaří vyřešit!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja by som to demontoval nasledovne: povoliť spodný kryt motora a dať preč povoliť spojku alebo vlnovec od výfukovej trubky čo vedie k motoru. Potom povoliť katalyzátor a vybrať zo spodu aj s trubkou výfuku. Následne z hora pomedzi hadice a trubky  od serva klimy...(s dobrou golou to pôjde) povoliť zvody a vybrať opatrne zo spoda. Na 1.4 by malo byť dosť miesta medzi motorom a  výmennikmi tepla na to aby to šlo vom spodom bez rozobratia predku...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...