Jump to content
  • Aktuální cíle darů

špatný starty 1,9D


starter

Recommended Posts

zdravím, co přituhly rána tak můj pažout občas špatně chytá, chytne jako na 3 válce a kadlá a z vejfuku se valí hustej dým nespálený nafty, po 5 vteřinách jde normálně a za tepla taky, soused mi říkal, že to bude vstřikama, má pravdu?

jen je divný, že to dělá jen někdy

Link to comment
Share on other sites

Starterovi jsem vysvětlil po telefonu, nicméně tenhle dotaz s nadcházející zimou bude aktuální asi v poněkud více případech, tak to s dovolením popíšu i pro ostatní :) :

Tyhle motory v těhle starých autech mají najeto v drtivé většině hodně přes 200, nebo často i přes 300tis km (bez ohledu co je na tacho), přičemž posledních min. 100tis km zpravidla nikdo neřešil údržbu. Takže zcela zásadně mají tyhle motory rozvody z roku raz dva s dvakrát překročeným intervalem výměny, vodní pumpu někdy ještě původní, a vůli ventilů taky nikdo neřešil. To je ovšem ale kámen úrazu.

Vůle ventilů se nastavuje seřizovacími podložkami v hrníčcích nad ventily, a musí se kvůli tomu vyndat vačka - tzn. rozhodit rozvody. Není to jako u šádovky - otočit šroubkem - na druhou stranu se to ale nemusí dělat často, 100tis km to vydrží naprosto v klidu. Zřejmě kvůli té výdrži se na to obecně se.e, a nekontroluje se to nikdy, a když motor přestane startovat, i 90% servisů pak blekotá nesmysly o vstřikách nebo žhavicích svíčkách - pamatuji případ, kdy pánovi s pěknou 406 1,9TD s najetými 150tis (měl to auto od nového, tj. poctivými) autorizovaný (!) servis na jeho potíže se startováním po změření kompresních tlaků sdělil, že je třeba udělat celkovou GO motoru za 100tis Kč - přitom bylo třeba jen nastavit vůle ventilů, na což se onen autorizovaný servis při výměně rozvodů při 120tis vys.al a ani se je neobtěžoval změřit! Nebo, loni jsem řešil jednomu členovi klubu vůle na 1,9D - tentokrát neautorizovaný servis z něj nejprve vytahal asi 10tis za výměnu čerpadla a následně jeho repasi (původní čerpadlo přitom bylo zcela v pořádku!), poté mu opět nabídl celkovou GO motoru - auto nešlo nastartovat ani v +2°C, po nastavení správných vůlí startovalo bez problémů v -20°C napoprvé... Troufám si tedy říci, že 90% veškerých problémů se startováním těchto starších dieselů má na svědomí právě zanedbaná vůle ventilů - a je to zkušenost z několika desítek aut!

Vzhledem k tomu, co jsem psal o samotném tom nastavení vůle, a vzhledem k tomu, co zde vždy doporučuji při výměnách rozvodů, to shrnu asi takhle: Máte-li motor, kde nevíte 100%, kdy a jak byly měněny rozvody a vodní pumpa, doporučuji vzít to všechno najednou. Tzn. kompletní rozvody (řemen a obě kladky), vodní pumpu, gufera ventilů a vačky, vůle ventilů, a těsnění víka ventilů. Z kvalitních dílů a poctivě provedeno je to sice za ránu (odhad 7-8tis Kč), ale platíte tu práci jen jednou. Pokud to zanedbáte, vaše věc, ale dost riskujete. Rozvody a vodní pumpa mají životnost podobnou ( a ne neomezenou), když zanedbáte vůle, přestane to startovat... a když to neuděláte naráz, budete platit rozhození/složení rozvodů několikrát. Pokud se na rozvody vys....te úplně, tak se vám to dřív nebo později potká, a budte shánět jiný motor (a jen tam mimochodem tu zrovna jeden 1,9D mám :D:aut )

Link to comment
Share on other sites

Já myslím že ne, vona si to sice spousta lidí přečte, ale stejně si řekne, že tolik už přeci do toho starýho auta nedaj (a za dva měsíce tu budou brečet, jaktože jim to nestartuje).

No ale jestli se vám tak hrozně nechce ty vůle dělat, tak bych si to v nejhorším mohl vzít jako vedlejšák, když nebudu mít co dělat :D

Link to comment
Share on other sites

Teď někdy začátkem listopadu budu se svým \"uhlákem\" na dílně tak prosím mohl byste mě něko sdělit správné vůle na sacích a výfukových ventilech když už budu dělat rozvody tak zkouknu i tohle dík:D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: mk405

tak už mám taky brouka v hlavě :D

jestli chceš víc kšeftů s ventilama, musíš napsat že seřízení přidá 10% výkonu :mrk na to se spíš někdo chytně než jako nutný servis :D

To zas není tak úplně mimo mísu. Rovnou bych k tomu přihodil výměnu gufer a zjištení stavu/čištění ventilů a kanálků. Nevím jak u 1,9D ale u benzínu to určitě koníky neubere, spíš naopak. Samozřejmě ne 20, třeba to ani nebude poznat, ale pažoutek se bude cítit dobře :)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: mk405

tak už mám taky brouka v hlavě :D

jestli chceš víc kšeftů s ventilama, musíš napsat že seřízení přidá 10% výkonu :mrk na to se spíš někdo chytně než jako nutný servis :D

A ještě tam vecpat, že při bežném jízdě klesne spotřeba přibližně o 0,5-1L.....:D

Link to comment
Share on other sites

Guest dtyrkas

... no taky nam to nestartuje zrovna echt, ale tuto zimu jsem to jeste nezkousel. Behem leta se muselo vyresit padani nafty pac to podsavalo vzduch a kontrola zhavicek (udajne v cajku). Tak uvidime.

Blby je, ze remen a kladky byly meneny uz pred rokem i s pumpou a konec tohodle intervalu je v nedohlednu. Tak se s tim asi zatim smirim.

Startuje to taky s koktanim, ale pak se to chytne a pak je to ok.

Link to comment
Share on other sites

takže je to jasný, pokud je venku +2°C a míň tak s tím je velký problém, po nažhavení a startu to jde cca 5 vteřin na výbornou a potom se začne z vejfucku valit modrošedej dým až okolo mě není vidět a motor jde dost nepravidelně jako na 2 až 3 válce a po 2 minutách běží jak hodinky

na výměnu rozvodů a seřízení ventilů jsem se už objednal, ale co pak, když to bude stejný?

četl jsem zde o nějakym předehřevu nafty, páč to vypadá jako když tu studenou naftu nepapá:myslim

Link to comment
Share on other sites

Ventily jsou fajn to mi pomohlo predloni ;)

Ale se spatnejma zhavicima svickama ti to taky bude delat presne tohle, loni mi auto chytalo taky jen na 3 valce a pak uz vubec, duvodem byli 3 mrtve svicky. Tak bych koukl rovnou jeste na ne. Ja mam 205D tak kdyby jste to na 405 meli jinak tak me jiste nekdo ze 405tkaru opravi ;). Svicky bud muzes vyndat a polozit vedle sebe na nakej plech a pripojit napajeni a kouknes jak zhavi vizualne. A nebo se taky da bez vyndavani svicek jen odpojit plus pol ze svicky a pak dratem co napojis na baterku skrtnes o plus pol svicky kdyz to zajiskri znamena to ze svicka ma odber tudiz by nemusela bejt uplne mrtva. Jeste se da taky ohmmetrem zmerit odpor ty svicky a poravnat to s hodnotama ostatnich svicek , ale na to uz musis mit merak.

A nejdnodusi varianta je nechat to zkotrolovat v service, loni kdyz uz byl mraz tak jsem to venku nedelal a zajel jsem do servisu. Naklady byly v podstate cena svicek a ten typek co to delal to mel pekelne rychle a napockani vymeneny.

Jinak na tema zimni starty dieslu by bylo asi nejlepsi napsat clanek neb se to tu vlastne stejne problemy resi kazdy rok :D

Link to comment
Share on other sites

- měřákem poznáš kulový ;)

- škrtání poznáš taky houby nebo spíš je úplně mrtvou svíčku ale ne skoro mrtvou

- vizualně okoukneš jestli nemají upálené konce

- při připojení na baterku nedržte hlavně svíčku za špičku :aut, dost to pálí :D tím poznáte jestli a za jak dlouho žhaví

- stejně je dobré měnit všechny najednou

u 205 vyměníš svíčky raz dva

u 405 musíš vyndat trubičky od vstřiků, aby jsi se dostal na svíčky

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...