Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vibrování do volantu při zatáčení doprava

Recommended Posts

Odesláno

Ahoj,

u mé 106, r.95, jsem teď zjistil, že mi při zatáčení vpravo vibruje volant. Při zatáčení vlevo je to ok, při rovné jízdě je vibrování mnohem slabší, ale stačí malinko zatočit doprava a dost se to zesílí. Vibrování cítím i na plynu. Dnes jsem zkontroloval šrouby na kolech, kola dofouknul a beze změny.

Ptal jsem se známýho, co dělá na STK a říkal, že to bude asi hnací kloub na výměnu.

Nemůže to být špatnou geometriíí? Teď jsem vymetl pár děr a za tmy si skočil na vyfrézované vozovce .. Ale těžko říct, jestli už to nevibrovalo předtím. Nerad bych zbytečně nechal povyměňovat spoustu dílů.

Neřešili jste někdo něco podobného?

• O 3 týdny později...
Odesláno

S tím vibrováním to začalo i hlučet. Dal jsem to mechanikovi, ten mi vyměnil ložisko a hluk a silné vibrace do volantu při točení doprava zmizely. Lehké vibrování do pedálu je tam ale pořád. Říkal, že se mu zdálo, že je vyschlej kloub poloosy. Hlavně že už to silně nevibruje do volantu.

Už je to popátý, co se měnilo přední ložisko (poloosy cca. 3x). Příště už to asi vzdám a někomu to auto daruju. Na podzim se vyměnily komplet celý těhlice a zase ložisko odešlo. Nikdo už na tak starým autě nechce ztrácet čas zkoumáním, co je tam špatně (něco tam musí být vyoseno). A jelikož jsem celkově do něj narval dost peněz a \"až na toto\" je vše ok, tak je mi líto, to posílat do šmelce. To ložisko je fakt záhada.

Příště to vidím na jednoho z těchto kousků:

Honda Civic/Jazz

Ford Fiesta (1,3l, od 2004)

Toyota Corolla

Odesláno

mužu se zeptat jakou značku ložiska jsi použil, ja menil nové ložisko po třech měsících, dal jsem tam potom SKF sice je docela drahé ale zatím drží

Odesláno

První pár ložisek (FEBI) mi lisoval bratranec na podomácku dělaným lisu. Po výměně pár týdnů klid a znovu hučení.

Pak jsem to dával mechanikovi. Dal tam opět pár od FEBI. Hučení se zase po čase objevilo.