Jump to content

tempomat vs. turbo


fifi
 Share

Recommended Posts

Je normálne, že síce mi tempomat funguje, ale len do hranice, kedy má zopnúť turbo...tzn. že na diaľnici nastavené 130, a príde kopec, a auto začne spomaľovať, až kým nezošlapnem plyn pedál a s pomocou turba sa opäť na tých 130 dostanem

Link to comment
Share on other sites

neviem, či je aktívne, či nie, ale ako keby tempomat reguloval, \"pridával plyn\" len do momentu, kedy má zabrať turbo a ten povestný turbo-efekt....proste tempomat vyždíme maximum z motora, ale to nestačí, potom zošlapnem pedál, kým turbo nepritlačí do operadla, a dostanem sa bez problémov na požadovanú rýchlosť

Link to comment
Share on other sites

no mne tempomat drží aj v kopcoch, keď začne spomalováť, znamená to, že budem musieť podradiť, zošliapnutie pedála mi nepomôže. Pedál zošliapnem pri potrebe akcelerácie, no tempomat ostáva zapnutý a po pustení pedála sa rýchlosť opäť ustáli na navolenej hodnote. Takže ak v kopci klesá rýchlosť s tempomatom, treba podradiť. Moja skúsenosť!:papa

Link to comment
Share on other sites

Tempomat drží rýchlosť kým stačí výkon motora. Ak auto spomaľuje so zapnutým tempomatom napr. pri jazde do produkého kopca na vysokom stupni, stlačenie plynu nepomôže. To čo robí fifiho auto podľa mňa nie je normálne.

Link to comment
Share on other sites

ked na to staci pedal tak ako fifi uvadza a auto sa dostane na pozadovanu rychlost aj bez podradenia

rychlosti, tak netreba podradovat kvoli tomu ze by nestihal tempomat.

cize tempomat si vystaci so zaradenou rychlostou bez problemov...

tam bude iny problem ktory so zaradenym stupnom a podla mna ani s turbom to nema nic spolocne...

ale neviem aky :aut

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

tak nieco podobne sa obcas stava aj mne, ze ked idem do nejakeho stupania na dialnici tak auto zacne spomalovat vacsinou jazdim 130 km/h cca volaco cez 2100 otacok moze mat motor ked to zaregistrujem tak slapnem a auto zrychli bez problemou, ale stalo sa mi uz aj to ze ked zapmnem tempommat cca pri 100 vke a nastavim 130 tak auto niekedy pomaly zrychluje ako keby bez turba, ked tak na tym uvazujem tak by to mohlo byt zanesenim variabilnej geometria lopatiek ze sa zasekavaju alebo by mohol byt zaplneny fap co sposoby brzdenie vyfukovych plynov teda aj turba, mam taky pocit ze vacsinou sa mi to stava ked idem dlhsiu dobu na tempomate pri relativne konstantnych otackach kedy turbo skoro vobec nepracuje a popri tom sa zapnuje fap. Treba si autu pustit poriadne kominkom a vymiest pavucinu z fapu:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tak trochu opráším toto téma. Mám stejný problém po výměně turba. Tempo nastaven např. na 130Km/h, auto jede, ale jakmile přijde táhlý kopec, začne zpomalovat a když přišlápnu plyn, tak zrychlí a zase drží do dalšího stoupání, kde se situace opakuje. Chová se to tak, jako by ŘJ motoru neuměla pořádně přidat plyn. Zajímavé ale je, že když jedu na tempo 70, tak k tomuto nedochází. Nikde žádná závada, v dia žádný problém. Měl jsem už přes noc odpojenou baterku, odkonfigurovaný a znova nakonfigurovaný tempo a pořád stejné. Ještě zkusím vyměnit palivový filtr, ale moc si od toho neslibuju.

Link to comment
Share on other sites

Jak jste na tom s FAPem, možná blbej nápad, ale odpovídalo by to symptomům. Při zaplým temp. začne regenerace, jednotka sníží plnící tlak turba, zavře EGR a začne topit aby se saze vypálily. Výkon jde dolů a probíha regenerace. V případě zatlačení na plyn předpokládám že intenzívním, se přeruší regenerace (bezpečnost je priorita před reg.) no a pak auto jede opět normálně. Podíval bych se co píše počítač FAPu (po kolka km regeneruje). Pokd je to pravidlo napích bych dia a vyrazil na tempomat do kopce a sledoval to on line za jízdy, tlak turba požadovaný a skutečný atd. U mýho mazla pokud jedu po dálnici poznám každou regeneraci, motor se zachová jak píšete, ale řeším to podřazením a nechám ho doregenerovat, na plyn nehnípnu a cca 3-5 minut a pak je slyšet že zabere turbína a začne být slyšet ten vrnivý zvuk jak turbína pěchuje sání no a motor jde jak ďáblík. Podotýkám že mám původní FAP najeto 180, a zanešenej je středně, aspoň to píše dia. Pokud jedu jízdu meziosadovou tak regeneraci nejde opravdu poznat, páč se využívá jen mizivá hodnota krouťáku a výkonu a proto i temp. se chová v tomto režimu v pohodě a \"neubírá\"

Link to comment
Share on other sites

Nenene, FAP určitě ne. Dělá to jednoznačně při vyšších rychlostech a kdykoliv. To by FAP musel regenerovat v podstatě pořád. Jakmile nastanou výše uvedené podmínky, tak prostě ŘJ motoru neumí razantně přidat plyn. Mě FAP regeneruje cca po 600 - 700 km a to tomu co uvádíš neodpovídá. Můžu na něj dia mrknout, ale tady ten problém nevidím.

Link to comment
Share on other sites

No uvidíš podivej a dej vědět, mě se tempomat chová jako dravec, když musím přibrzdit a třeba o dost (dálnice) na 70-80 a klepnu ho tam zpět tak řj zatlačí na plyn statně a chce rychlost dorovnat na nastavenou (dálnice dávám 140), dokonce se mi zdá že i kdybych dal plnej tak to tak zrychlovat nebude. Pokud je v plánu reg. tak se chová přesně jak popisujete. Pak se sklidím do pravýho a počkám až to přejde :D, mě regeneruje průměrně cca 500 km, dle dia, ale pokud poskakuju po městě tak to dokáze i po 150 a pokud je hodně zima tak i po míň km. :papa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...