Jump to content

tankovanie 98cky


Gibon83
 Share

Recommended Posts

nestane se nic, řídící jednotka neumí zjistit vyšší oktanové číslo, motor neumí využít benzín vyššího oktanového čísla--je nastaven z výroby na předepsané palivo (v tvém případě BA95)--musela by se přeprogramovat řídící jednotka, aby motor mohl využít palivo BA98

[upravil dne 8/12/10 10:32 ozzy56]

Link to comment
Share on other sites

presne ako pisu chlapi raz som na discovery kukal dokument kde testovali na roznych druhoch aut benzin 95 vs 98 a v slabsich motoroch rozdiel nebol badat ale napr na SUBARU bol rozdiel jednoznacne vidiet. Proste obyc motory nevedia \"co s tym\" 98 okt. benzinom

Link to comment
Share on other sites

Z Vlastnej skúsenosti viem povedať že záleží na palivovom systéme motora. Pri karburátore je rozdiel dosť badateľný, pri plne elekronicky riadenom je rozdiel minimálny. Čo je pozorovateľné tak snáď iba trochu lepšie štartovanie, kľudnejší voľnobeh a rýchlejšie sa zohreje.

Link to comment
Share on other sites

S benzinem jsem naposledy jezdil v autoškole, takže nemám s nimi zkušenost, ale nedá mi to se nezeptat. Co třeba ty premiová paliva se 100 oktany? To nemá tedy absolutně smysl dávat, když si motor nekoketuje s N98? Díky za info pro benzinového lajka ;)

Link to comment
Share on other sites

V princípe áno ale podľa auta záleží do akej miery.

Bavíme sa tu o 98 oktánovom ale platí to všeobecne o použití viacoktánového benzínu. To čo som písal platí i o 100vke iba sú prejavy o niečo výraznejšie. Osobne tankujem do Clia 100 oktánový Shell. Nedá sa povedať že by bol nejaký markantný rozdiel ale oceňujem rýchlejšie zahriatie a zlepšenie studených štartov. Počul som rečičky že ako to ničí motor a podpaľuje ventily.... kravina. Robím to tak už od vtedy ako je 100vka na trhu a ničomu to neublížilo. (snáď okrem peňaženky).

Skúsenosti s viacoktánovými benzínmi mám už viac rokov. Najprv to bola Škoda 120 GLS ktorá jazdila na \"Super\" 95. Bol som s ňou v Nemecku a tam jediný benzín z olovom bola 98čka. Mašinka sa neuveriteľne zlepšila. Bolo badať nárast výkonu a zmizlo to známe ševelenie ventilov. Nasledoval P 309 1,6 s karburátorom kde 98čka spôsobila oživenie a cca o pol litra menšiu spotrebu. Audi 100 s mechanickým vstrekovaním reagovala tiež oživením výkonu, lepším zahrievaním a znížením spotreby. P 405 1,9 SRi už reagoval iba pravidelným voľnobehom, kľudnejším chodom a lepšími studenými štartmi.

Asi jediným negatívom viacoktánových palív je cena. V mojom prípade to neriešim lebo tie pozitíva považujem za hodné pár centov navyše a navyše jazdím s automatmi čo už samo o sebe nieje ekonomické riešenie. Beriem to ako cenu za komfort.

[upravil dne 9/12/10 10:25 pastorek]

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...