pták Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 ahoj,tak jsem měnil olej a kupil jsem 4L oleja,přitom mám psaný 4.25 s klimatizací,a přin kontrole měrky mám nad měrku,je mi to záhadou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Je rozdil mezi odsavanim oleje a vypustenim oleje.Pak jak dlouho nechas olej tect venku.Pak jestli jsi povolil filtr pocas vymeny nebo po vymene......................:aut:aut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pták Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 vypustil olej,pak vyndal filtr s kterým jsem měl problem,a dnes naleju 4 litry a zkontroluju podle měrky a ono nad:myslim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 ... a pak třeba taky jestli si vypouštěl teplej olej nebo ( nedej bože ) studenej. Další věc je, že aby se naplnil novej filtr, zvdihátka ... to chce nastartovat nechat chvíli běžet nebo se projet, pak schládnout a doplnit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
straki007 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Tak ti zustalo hodne v hlave.Kdyz mas vic nez 3mm tak problem. Kdyz jenom kousicek tak to 16V sezere.Ale nejlepsi je mit tesne pod maximem risky. Budes vedet na priste ze mas nalejt 3 litry nastartovat pak po kouskach dolejvat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 menim na svoji 1.8 16V olej pravidelne sam uz nekolik let a vzdy to vychazi na tech 4.2l, je treba aby byl olej opravdu teply, cili motor mel minimalne 70stC, radsi 80, je treba otevrit vicko a demontovat filtr vcas, pak nechat olej vytekat klidne 30minut (nejlepe jit na kafe ) Ja pri vymene vzdy nejprv naliju trochu oleje do noveho filtru, aby se nasaknul (zaroven si tak maznu i tesneni, aby se neprilepilo) a po doliti nastartuju motor, necham bezet minutku - dve a kontroluju az tak zase za ctvrt hodky, pripadne doleju, pak je to v pohode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pták Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 aha,jasně,su trubka,že mě to nenapadlo:))díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Též vyměňuji olej nejlépe, když se přijede s autem a motor je zahřátí. Pod olejovou vanu dám nádobu a vypusím + povolím olej.filtr + víčko na nalejvání oleje. Po cca hodince ještě na cca 4 s nastartuji aby mi ,,vylítl\" zbytek oleje. Pak vše očistím (u filtru si dám hadr), namaži gum. těsnění u olej. filtru, zašroubuji, očistím vypouštěcí šroub u vany zašroubuji a nalévám potřebné množství oleje Total. Naliji cca 4 litry a počkám, aby stekl a měrkou zkontroluji a pak doliji a projedu. Znovu zkontroluji měrku a případě doliji. Pak zkontroluji, zda-li mi někde nekape olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Přiznám se, že z té odstávačky mám rozporuplné pocity. Nemůžu se ubránit pocitu, že na dně vany zůstávají věci, které prostě odstávačka nesebere. Některá auta ( motorky ) mají navíc ve vypouštěcím šroubu magnet který má zachytit případné železné piliny. Jinými slovy já bych tímhle způsobem olej měnit nechtěl. I když jsem už byl rozhodnutý, že si ji pořídím tak jsem to nakonec zavrhnul. Jinak jak už bylo napsáno dolívám cca o 1L méně a pak dolívám po menších dávkách. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pták Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 mě vyměnovali olej na nákladáku a odsávali ho,jsem kroutil hlavou,že dnes už mechanici ani pod auto nevlezou a takové prachy za to chcou:)co můžu udělám doma. honza406:sorry ale hledal jsem ve vyhledávači a pár nějakých odkazů,a když člověk mění olej tak nemá čas sedět u počítače a hledat,když to potřebuje hned,nic ve zlém Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Též vyměňuji olej nejlépe, když se přijede s autem a motor je zahřátí. Pod olejovou vanu dám nádobu a vypusím + povolím olej.filtr + víčko na nalejvání oleje. Po cca hodince ještě na cca 4 s nastartuji aby mi ,,vylítl\" zbytek oleje. Pak vše očistím (u filtru si dám hadr), namaži gum. těsnění u olej. filtru, zašroubuji, očistím vypouštěcí šroub u vany zašroubuji a nalévám potřebné množství oleje Total. Naliji cca 4 litry a počkám, aby stekl a měrkou zkontroluji a pak doliji a projedu. Znovu zkontroluji měrku a případě doliji. Pak zkontroluji, zda-li mi někde nekape olej. nevím, zda to startování motoru s vypuštěným olejem má smysl...,radši bych použil třeba něco na proplach motoru--ono nějakou sekundu trvá, než čerpadlo pak natlačí olej do všech mazacích míst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 no startovat motor bez oleje je fakt pitomost, myslim, ze to skodi motoru vic, nez kdyz se do nove naplne oleje dostane 1dcl oleje stareho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peugeot09 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Tak to nevím teda. Mě ho Olda taky měnil naposledy tímto způsobem a spokojenost naprostá. Co jsem tak pochopil, tak má vždycky při výměně dva lidi. Jeden kouká, zda stále teče olej z vany (jenom teče, nekape!, to už by pak asi bylo pozdě) a druhý se stará o okamžité vypnutí motoru jakmile se tak stane, tudíž se vůbec nic tímhle způsobem pokazit nedá, spíš naopak, starý olej pak v autě nezůstane a vzhledem ke konzistenci novýho oleje snad ani nemá cenu řešit tu chvilku, než ho čerpadlo natlačí všude. Až budu olej zase měnit (cca. 5 tisíc km) tak opět tímhle způsobem + to spojím ještě s proplachem. [Edited on 20/11/10 20:43 peugeot09] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 peugeot09 napsal jsem jen svůj názor, olejů jsem se v práci něco naměnil a nikdy přitom nestartoval motor...,nechám si ale delší čas na vykapání oleje z vany--u svého auta i přes noc (auto v garáži) ty máš samozřejmě právo měnit olej způsobem,jaký uznáš za vhodný Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 No doufám, že z toho nevznikne další flame. Já se přiznám, že jsem o tom slyšel. Ale nikdy jsem neviděl žádného servisáka který by to tak dělal. Pravda je, že v nějaké příručce ke škodě 100 co měl táta doma bylo napsáno něco takového jako \" zařadíme 3 rychlostní stupeň a auto ručně mírně odtlačíme čímž se do instalované misky se vytlačí zbytek oleje ... \" Stejně tak vím, že třeba u moto ( která má chladič oleje ) se dělá to, že se s vypnutým zápalkem motor 1x-2x protočí startérem nebo startovací pákou. Ale u auta nevím nevím. A upřímně kdybych viděl, že mi to servisák udělal tak bych se asi docela zlobil. Je mi jasné, že zbytkový olej stačí proti zadření. Už trochu horší se mi zdají ty místa kde olej vymezuje vůle... třeba prázdné hydroštely, ale je to jen krátce... ale představa vzduchových bublin putujících do turba mě mírně znepokojuje. No je to každého věc, já nebudu odsávat a ani startovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peugeot09 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Tak u choulostivýho HDIčka s turbínou bych si tohle asi nedovolil, ale u úplně ubyčejnýho maloobjemovýho benzínu...proč ne. Jak píšete, je to každýho věc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.