Jump to content

Problém po výměně krokového motorku


rkhl
 Share

Recommended Posts

Čau, kolísali mi otáčky, auto chcípalo, zjistil jsem, že je v čudu krokáč (s tou středovou hřídelkou šlo normálně otáčet rukou) tak jsem koupil nový, ne origo Magnety, a vyměnil jsem ho.

Po namontování jsem se nemohl nejprve ani rozjet hned to chcípalo, ale pak po cca 5km už dobrý. Otáčky už nelítají nahoru a dolu jako před tím, ovšem už dvakrát se mi stalo že mi auto chcíplo při přeřazování z 4 na 5 nebo z 3 na 4. Normálně po vyřazení 4 otáčky neudělali to co normálně a to že klesnou na cca 2000ot/min chvilku vydrží a pak jdou v případě, že ještě není zařazeno ještě níž, ale normálně padly dost rychle úplně dolu až to chcíplo. A také mě to dvakrát chcíplo při čekání na křižovatce na neutrál. A tak když jsem to zkoušel na neutrál přidat na cca. 3000ot/min a pak pustit plyn

tak to 30x normálně klesne na cca 1500- 2000ot/min chvilku vydrží a pak jdou pomaleji níž na 900, ale jednou z těch 30 případů spadnou jako podťatý a auto chcípne.

Dřív se mi nic takového nestávalo. Ještě dodám, že jsem teď měnil vzduchovej filtr a ten nový má navíc oproti původnímu ještě takový bílý filc na spodu papírových žeber, ale to by snad nemělo mít na toto vliv. Dík za každou radu.

Link to comment
Share on other sites

Odpoj baterku aby se resetovala řidicí jednotka, nejlépe přes noc, někdy stačí odpojit a po tom třeba sešlápnout brzdový pedál aby se vybily kondenzátory v ŘJ a počkat 10minut, ale nevim. Po zapojení baterie zapni zapalování ale nestartuj, nech asi minutku načíst udaje do řidicí jednotky, pak by to mohlo být OK, pokud ne tak bude zakopanej pes v tom motorku, blbě dosedá nebo drhne.

[upravil dne 13/4/10 Radek Hurvajz]

Link to comment
Share on other sites

Tak na dvacet hodin odpojeno, potom po 5km opět chcípacen při řazení 4 na 5 plus navíc rozsvícená kontrolka diagnostiky motoru. Od té doby nic, při opakovaných testech přidávání plynu také nechcíplo, ale nevím nevím, uvidím až pojedu někam dál. To první chcípnutí po resetu ŘJ mě moc naděje, že to bude ok, nedalo.

Link to comment
Share on other sites

Od výměny motorku tak asi 50km, potom odpojena baterie v noci na dnešek a pak ještě tak 30km. To si mohu nějak smáznout sám? To asi ne co?

Tak dnes to opet chcíplo jednou při přeřazování a jednou na křižovatce. Tak už nevím, to mě fakt štve. Zatím jsem nikde dál nebyl, stále jen takové crcačky po městě.

[upravil dne 15.4.10 rkhl]

Link to comment
Share on other sites

Problém přetrvává, zítra to vezmu na diagnostiku.

Tak jsem tam dnes byl, jediná závada zapsaná v paměti byl Snímač tlaku sacího potrubí. Žádný snímač tam zrovna neměl, tak jsem odjel bez výměny tohoto snímače. A zajímavé je, že od té doby nic, nechcíplo to ani jednou. Tak uvidím jak to bude dál.

[upravil dne 19.4.10 rkhl]

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem se radoval předčastně. Dnes to opět zdechlo a navíc nový příznak závady. Jedu a najednou to uplně třeba na sekundu na dvě ztratí výkon, úplně to přestane táhnout. Tak že by fakt ten Snímač tlaku sacího potrubí. Co to vlastně je a kde to je? To je ten Map Senzor o kterém se tu na fóru dost píše?

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem ho dnes vyndal, přístup tedy hrozný. Prozatím jsem ho tedy jen očistil a napružil v samci kontakty, uvidím zdali to pomůže nebo budu shánět nový.

Co mě překvapilo bylo, že to čůro s tím o-kroužkem bylo od oleje. Kde se tam na tom senzoru vzal olej?

Link to comment
Share on other sites

no tak to je mozna pricina, ze nefunguje, ze se v nem vysrazel olej, ten se do sani dostava pres odvzdusnovaci kanaly z vika ventilu a z odvetrani klikoveho hridele, ta trubicka je pripojena na privodni hadici vzduchu pred skrtici klapkou, existuji odlucovace oleje, ktere se zapoji na tuto trubicku a umoznuji tak vetrani motoru, aniz by se do sani dostaval olej

Link to comment
Share on other sites

Zatím stále dobré. Město křižovatky dálky v pohodě. Asi jsem měl smůlu a odešel mě jak krokáč tak senzor tak nějak najednou.

První závada kolísání otáček na volnoběh byla odstraněna výměnou krokáče a druhá to chcípání Map Senzorem.

Link to comment
Share on other sites

tak to rad slysim, ja mam zatim problem jen s kolisanim na volnobeh... hlavne u zahratyho motoru. a strasne to ovlivnuji spotrebice - priklad: pustim ventilator naplno a volnobeh zacne litat tak od 600 do 1000ot... ale i kdyz vsechno co jde povypinam tak volnobeh houpe... dost nepravidelne... nedavno v kolone na dalnici 5 minut klid, skoro stabilnich 800-850, a najednou zakolisani jako prase... proste jak kdy. Jeste by me zajimalo kolik je typu motorku na 1.8 16V r.v.1999 po faceliftu... podle katalogu na auto kelly je jich vic... na aukru sem jeden typ nasel za 650kč, což je bombice, ale nevim jestli mi tam bude pasovat... nejaky kodovy oznaceni bude vyrazeno primo na motorku, nelze to zjistit pres diag co?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...