Kulíšek Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 Ahoj lidi. :papa Tak jsem tak koukal do motoru a zjistil jsem že na svoji 206 1,4 8V mám 2 Lambda sondy a to před, ale i za katem . Kdybych kat vyndal to by se asi moc diagnostice nelíbilo že? Je na to nějaká finta ať čidlo za katem cítí jen fialky i když to nebudé pravda? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 Tak me napadlo ho dat ven z vyfuku... Co vy na to? Je to dobrej napad nebo je to blbej napad? Nebo jakej to je napad?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 to by se jednotce asi nelibilo, existuje zapojnei obvudku kterej simulije lambdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 Původně zaslal: Escaper ..zapojnei obvudku kterej simulije lambdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 C.J. budto se divis tou preklepu ze tam ma byt "zapojeni" nebo tomu ze neco dokaze simulovat lambdu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ALFWORKS Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 ach jaj... a preco vlastne chcete vybrat ten chudak katalyzator? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 20. červenec 2007 Sdílet Odesláno 20. červenec 2007 kvuli zvyseni vykonu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: Escaper C.J. budto se divis tou preklepu ze tam ma byt "zapojeni" nebo tomu ze neco dokaze simulovat lambdu Divím se obojímu.. A jak to je s tou lamdou? O tom jsem ještě neslyšel.. To se místo lambdy zapojí nějaký elektronický obvod? A to myslíš lambdu za katalyzátorem? Nebo lze "nahradit" i ta přede katalyzátorem? ..ta asi ne, co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Keby si vyhodil katalyzátor riadiaca jednotka by Ti vyhodila chybu: "Trvalá závada. Opotrebenie katalyzátora" Ak chce niekto vybrať katalyzátor z tohto motora s normou Euro 4 (2 lambda sondy) a chce, aby riadiaca jednotka nezaznamenala žiadnu chybu musí druhú nejako nasimulovať aby riadiaca jednotka nevyhodnotila jej namerané parametre ako chybu. Keďže lambda za katalyzátorom slúži hlavne na kontrolu katalyzátora treba tam zapojiť niečo, čo bude simulovať napätie cca 0.6-0.8 V. Napätie zadnej lambdy by sa totiž nemalo meniť resp malo meniť len slabo v tomto rozmedzí. Keďže lambda sonda má štyri vodiče, dva na meranie (tam by sa zapojil nejaký ten obvod ktorý bude dávať to spomínané napätie) ďalšie dva slúžia na ohrev lambda sondy, tam by znovu trebalo zapojiť odpor ktorý by simuloval výhrevný odpor v lambde. Ak by toto nebolo zapojené riadiaca jednotka motora by to znovu vyhodila ako chybu: "Trvalá závada. Ovládanie ohrevu lambda sondy na výstupe" Snáď som to aspon trošku normálne napísal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Hnusoba: jj je to presne tak, ale s tim napetim to neni presne. Z lambda sondy jde totiz obdelnikovy signal u urcite amplitude a stride a jeho stredni hodnotta je tech 0.6-0.8V idealni je mit to auto na osciloskopu si zmetir tyto signaly apak udelat obvod co je bude simulovat pokud mozno co nejpresneji. Pak odpojit baterii a prehodit sondu s obvodem a nastartovat. SDla by samozrejme nyhradit i prvni sonda. Na kamosovem mondeu jsem to delal a motor behal normalne (tam byla jen jedna sonda). Je to vsecho o mereni a testovani ale obecne jdou lambdy uplne vyhodit a nahradit elektronikou na simulaci EDIT: to mondeo melo vytazeny katalyzator a proslo emisema [upravil dne 21-7-2007 Escaper] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ALFWORKS Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: f3Rd@ kvuli zvyseni vykonu... No to som si myslel, ale pride mi to zbytocne na 1.4i Ten motor mame v Xsare, ale nech tym ziskas hoci 5 koni, aj tak ti to nepomoze.... proste je to lenive... Nechapem, ze ked niekto chce vykonne auto, preco kupuje 1.4 .. a potom sa uchyluje k takymto zasahom... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: Escaper Hnusoba: jj je to presne tak, ale s tim napetim to neni presne. Z lambda sondy jde totiz obdelnikovy signal u urcite amplitude a stride a jeho stredni hodnotta je tech 0.6-0.8V Nemýliš sa trošku náhodou? Peugeoťácka lambda sonda na výstupe totiž dáva úplne iný signál ako na vstupe. A určite nie obdlžníkový. Napätie na výstupnej lambde musí byť nemenné a nekolísavé (resp ako som písal len veľmi slabo kolísavé) lebo ak by kolísalo a kopírovalo napätie vstupnej lambdy znamenalo by to, že katalyzátor je v prdeli. Tu máš meranie vstupnej lambda sondy podobnej ako na Peugeote. Obrázok merania výstupnej lambda sondy som síce nenašiel ale vyzeral by asi nejako takto. Ak by niekto veľmi chcel merania rád ich v pondelok v práci urobím a hodím ich sem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: ALFWORKS Původně zaslal: f3Rd@ kvuli zvyseni vykonu... No to som si myslel, ale pride mi to zbytocne na 1.4i Ten motor mame v Xsare, ale nech tym ziskas hoci 5 koni, aj tak ti to nepomoze.... proste je to lenive... Nechapem, ze ked niekto chce vykonne auto, preco kupuje 1.4 .. a potom sa uchyluje k takymto zasahom... To je tak, keby si niekto takýto namiesto 1.4i v 206ke kúpil 1.6 16V ajtak by začal špekulovať ako získať ešte vyšší výkon z toho auta, niektorým ľuďom hold nevyhovieš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: hnusoba Nemýliš sa trošku náhodou? Peugeoťácka lambda sonda na výstupe totiž dáva úplne iný signál ako na vstupe. A určite nie obdlžníkový. Napätie na výstupnej lambde musí byť nemenné a nekolísavé (resp ako som písal len veľmi slabo kolísavé) lebo ak by kolísalo a kopírovalo napätie vstupnej lambdy znamenalo by to, že katalyzátor je v prdeli. Tu máš meranie vstupnej lambda sondy podobnej ako na Peugeote. Obrázok merania výstupnej lambda sondy som síce nenašiel ale vyzeral by asi nejako takto. Ak by niekto veľmi chcel merania rád ich v pondelok v práci urobím a hodím ich sem. ted jsem nasel ten clanek, vystuoni napeti lamda sondy se pohybuje od 0.8V do 0.2V s frekvenci 0.5Hz to by odpovidalo tomu co jsi posilal za obrazky. Na vstupu je samozrejme konstantni napeti a na vystupu je tato "pila" nebo pokazeny obdelnik. RJ ale reaguje pouze na stredni hodnotu tohoto napeti takze prubeh jaky vychazi ze sondy je v podstate jedno jaky. Zkusim dnes neco namerit ale nemam tady merici osciloskop. pouze nejaky obycejny stary bez stupnic a merak ktery by to mel zmerit tak uvidim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: Escaper Původně zaslal: hnusoba Nemýliš sa trošku náhodou? Peugeoťácka lambda sonda na výstupe totiž dáva úplne iný signál ako na vstupe. A určite nie obdlžníkový. Napätie na výstupnej lambde musí byť nemenné a nekolísavé (resp ako som písal len veľmi slabo kolísavé) lebo ak by kolísalo a kopírovalo napätie vstupnej lambdy znamenalo by to, že katalyzátor je v prdeli. Tu máš meranie vstupnej lambda sondy podobnej ako na Peugeote. Obrázok merania výstupnej lambda sondy som síce nenašiel ale vyzeral by asi nejako takto. Ak by niekto veľmi chcel merania rád ich v pondelok v práci urobím a hodím ich sem. ted jsem nasel ten clanek, vystuoni napeti lamda sondy se pohybuje od 0.8V do 0.2V s frekvenci 0.5Hz to by odpovidalo tomu co jsi posilal za obrazky. Na vstupu je samozrejme konstantni napeti a na vystupu je tato "pila" nebo pokazeny obdelnik. RJ ale reaguje pouze na stredni hodnotu tohoto napeti takze prubeh jaky vychazi ze sondy je v podstate jedno jaky. Zkusim dnes neco namerit ale nemam tady merici osciloskop. pouze nejaky obycejny stary bez stupnic a merak ktery by to mel zmerit tak uvidim Tak teraz to máš už úplne popletené, výstupná lambda sonda je tá, ktorá je za katalyzátorom a tá dáva konštantné nemenné napätie. Lambda sonda na vstupe (pred katalyzátorom hneď na kolektore výfuku) dáva kolísavé napätie. Nie je jedno aký je priebeh tohto napäatia keďže toto napätie určuje, či je zmes bohatá alebo chudobná... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 at hledam jak hledam tak vsude kde se prodavaji nahradni dily je jenom jeden typ lambda sondy. Myslim ze by bylo lepsi nez se tady dohadovat to zmerit ale nemam k dispozici auto se dvema lambdami Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hnusoba Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 Původně zaslal: Escaper at hledam jak hledam tak vsude kde se prodavaji nahradni dily je jenom jeden typ lambda sondy. Myslim ze by bylo lepsi nez se tady dohadovat to zmerit ale nemam k dispozici auto se dvema lambdami Tu nejde o samotnú lambda sondu, tá môže byť rovnaká na vstupe aj výstupe, tú ide o hodnoty, ktoré namerá. Lambda na vstupe namerá pomer kyslíka ku výfukovým plynom priamo na výstupe z valcov kde sa ešte s výfukovými plynmi nič nestalo. Lambda na výstupe však už merá výfukové plyny po katalýze, preto tam sú iné hodnoty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escaper Odesláno 21. červenec 2007 Sdílet Odesláno 21. červenec 2007 ¨to je jasne proto rikam ze pred jakymkoli zasahem do lambdy se musi signal premerit kazde auto to bue mit trochu odlisne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kulíšek Odesláno 23. červenec 2007 Autor Sdílet Odesláno 23. červenec 2007 Ahojte díky za příspěvky Naštěstí rýpavec se ukázal jen jeden. Určitě 1,4 8V není žádna raketa, ale na rozbití huby 6,5 l/100km stačí a na váhu auta ten motor je dost živý a filtřík mu taký přidal Ale s tou lambdou jsem myslel:myslim že to bude jednodušší. Nejednalo se mi jen o nějaký koník navíc:D, ale i o budoucí investici do nového katu:P. Kolik asi vydrží než ten vymysl mi začné hlásit chybu katu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.I.P.O.8 Odesláno 23. červenec 2007 Sdílet Odesláno 23. červenec 2007 tam kde sem si nechal dělat ten výfuk tak mají na stránkách taky o problému s lambdou tam to řešili přeprogramováním jednotky,protože kat nahradili trubkou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.