kmil Posted April 14, 2007 Share Posted April 14, 2007 Předem se omlouvám zda to tu už někde bylo,ale nenašel jsem nic. Má jet palivové čerpadlo při jízdě na LPG na Peugeotu 206? Trošku mě zaráží to,že když zapnu klíček,tak vlastně čerpadlo natlakuje a vypne,po nastartovaní a při běhu motoru jak na benzín,tak i na LPG běží stále.Nemělo by náhodou při jízdě na LPG taky jen natlakovat a vypnout? Systém LPG mám od HLPropanu - Lovtec Magic 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imaster Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Nedávno řešil kolega stejný problém, sice na feldě, ale ono to bude stejné. Nakonec se z mechanikem co dělá LPG dobrali toho, že jsou dvadruhy systému LPG. U jednoho se palivové čerpadlo vypíná a u druhého běží stále. Prý to ničemu nevadí, palivové čerpadlo je taková součást auta, která se kazí jednou za životnost auta a někdy ani to ne. Kdyby jsi jezdil jen na benzín, tak Ti palivové čerpadlo běží stále. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Svádí to sice vylepšovat otestované systémy LPG, ale nic neušetříš!!!Je to snad proto, aby jsi měl možnost kdykoliv přepnou na BE a měl tam palivo už pod tlakem. Vzpomeň si jaké měli starosti s karburátorem u škodovek na LPG, kde museli vyjíždět karbec. To prostě neřeš!!! Např. aktual. cena ve Vyškově 13,50 značkové LPG. Be zdražuje, LPG jde dolů! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mecsoun Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 taky buď jedině rád, že běží znám frajera, který jezdil jen na elpídží a měl ho odpojovatelný, a když po dvou letech provozu přepnul na benzin tak mu čerpadlo nešlo, protože mu jednoduše zatuhlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Já si myslím že to běží furt proto, aby si ŘJ myslela že tam jede benzín. Jinak životnost čerpadel Bosch je kolem 200tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmil Posted April 17, 2007 Author Share Posted April 17, 2007 Jsem si myslel,že by přece jen mohlo natlakovat a vypnou a během jízdy,když by tlak poklesl,tak by si zase dotlakovalo.Za studena to stejně jede na benzín,tak by vlastně nestálo pořád.No jen se jsem se ptal jestli je to dobře,šťárat se v tom nebudu. Díky všem za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.mycTD Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 1/ kdyz rano startuju, tak nemam palivo natlakovany a stejne to chytne. 2/ je dobry nejezdit s praznou nadrzi, aby cerpadlo nebezelo na sucho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmil Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 Tak jsem zjistil pri zkoumani auta,ze zádnej zpětnej okruh paliva nemám.Vede mě jen jedna hadice přímo z palivového čerpadla až do rozdělovací lišty vstřikovačů.Druhá hadice začíná kousek od hrdla nádrže ,pokračuje kolem nádrže,pak spodkem vozidla podel te druhe,ale vepředu skončí za plastama za pravým předním kolem,kde se prý ukrývá jakýsi filtr s aktivním uhlím,který odsává výpary z hrdla u nádrže. Takže je teda dobře že to čerpadlo jede pořád?Protože když nemá zpětný okruh,tak by mělo jen natlakovat a vypnout ne když jedu na LPG?A předpokládám,že to co hlídá ten tlak je přímo součástí toho čerpadla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hribe Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 ja mam sierru s LPG, je tam podtlakovej system BRC, jelikoz auto prave prodavam, tak sem zrovna tenhle tejden jel do jednoho servisu, aby mi ho zprovoznili po X letech na benzin - prej cerpadlo v haji - je potreba si dat sakra pozor, aby byl v nadrzi benzin, jakmile bezi cerpadlo naprazdno, je vleka pravdepodobnost, ze odejde ... jinak podle me by cerpadlo rozhodne porad bezet nemelo, neni duvod - proste ma natlakovat a kdyz je tak dostatecnej, tak prestat (zpetna vazba tam je) pak by melo tlakovat az kdyz klesne zase tlak paliva ... hribe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stalmik Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 taky by mě tohle zajímalo protože mam stejný dojem. I když sepnu jen klíček mělo by přece čerpadlo natlakovat a zapnout zase až při startování ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmil Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 to hribe: zpetna vazba tam neni viz obrázek,když ji uvidis,tak me ji ukaz.Jo a me by auto bez benzinu ani nejelo,protoze u me nelze nastartovat přímo na LPG,nez se to ohreje jede to vzdy na benzin. a pridavam i obrazek cerpadla. [upravil dne 20.4.07 kmil] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stalmik Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 no taky možnost že jede pořád z tohohle důvodu.. No to je fuk hlavně že to auto jezdí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmil Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 to stalmik: ME u stare Askony (OPEL z 86 roku) taky jelo cerpadlo pořád,ale tam zpětný okruh byl a řídil tlak jen takovej ventil,který ovšem čerpadlo nevypínal.Ovšem u Renaulta Espace z 93 roku to po zapnutí kličku normálně jen natlakovalo a vyplo.Po nastartování jelo pořád. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hribe Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 me cerpadlo natalkuje pred nastartovanim, pak vypne, pak startuju ... pak uz nevim, co dela cerpadlo, jeho motorek mozna bezi porad, ale je otazkou, jestli produkuje stale stejne tlak ??? pak kdyz vypnu motor, tak dokonce jeste jednou natlakuje potom, co otevru dvere u auta ... zpetna vazba nemusi nutne jit z motoru zpatky k cerpadlu, ale muze bejt lokalni primo v cerpadle resp. v jeho pumpe - tlak kapaliny je prece v uzavreny nadobe vsude stejnej - nebo se pletu ??? tudiz si informaci o aktualnie tlaku paliva muze brat primo z pumpy, muze to tam bejt ve finale reseny nejak jednoduse mechanicky ... nikdy sem to ale nerozebiral, takze mozna kecam, kazdopadne myslenka, ze to tlakuje do zblbnuti bez jakykoli inteligence mi pride natloukla ... hribe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmil Posted April 23, 2007 Author Share Posted April 23, 2007 Mozná by mě aspon trosku pomohlo schema zapojení,abych aspon trosku pochopil funkci,protože ani nevím co zpusobuje to vypnutí po natlakovaní.Mám sice nějaký schémata,ale ne přesně na můj typ.Z tech jsem vyčetl,že 2 dráty v konektoru jsou na motorek v čerpadle,2 na plovák (pro ukazatel množství paliva).Jenže mám zapojeno na čerpadle v tom konektoru 6 drátů,tak nevím k čemu jsou ty dva zbývající.Taky to schema co mám tak je tam v serii s čerpadlem namalován nějaký spoždovač,ale zda to odpovídá mému vozu netuším. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hribe Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 posli mi to schema na petr.hribal@st.com , jestli to mas v el. podobe, se na to zkusim podivat, myslim, ze elektrice celkem rozumim zpozdeni tam taky klidne muze bejt, a je dost mozny, ze se uplatni prave pri kratkodobym natalkovani pred nastartovanim ... kazdopadne bych v tom nehledal zadnou vedu, podle toho, jakej je trend v automobilovym prumyslu to bude vyreseny co nejjedodusejc a nejlevnejs zatim, hribe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmil Posted April 24, 2007 Author Share Posted April 24, 2007 to hribe poslal jsem ti na mail schema.Pvni je komplet a druhej je jen vyrez z programu autodata.Jeste se pokusim udelat vyrezy z Peugeot laser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.