P.Butchi Odesláno 26. duben 2006 Sdílet Odesláno 26. duben 2006 Posílal jsem PEUGEOT.CZ dotaz ohledně používání BIONAFTy a tohle mi poslali, možná to bude někoho zajímat.: Všechna vozidla Peugeot se vznětovými motory jsou určena k provozu na naftu odpovídající normě platné v České republice, což je ČSN EN 590, podle které může nafta aktuálně obsahovat max 5% podíl MEŘO (tj. Bionafty). Z tohoto důvodu bohužel provoz Vašeho vozu Peugeot 406 Break 2,0 HDI na standardně prodávanou 30% bionaftu nemůžeme doporučit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukáš.t Odesláno 19. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2006 bionafta pro nové motory HDi nedělá dobrotu,známý omylem natankoval do passata bionaftu a vůbec nenastartoval. P406 2,0 HDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarinek Odesláno 19. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2006 Původně zaslal: lukáš.t bionafta pro nové motory HDi nedělá dobrotu,známý omylem natankoval do passata bionaftu a vůbec nenastartoval. Volkswagen, kromě motoru 3.0, nemá common rail. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trsek Odesláno 25. květen 2007 Sdílet Odesláno 25. květen 2007 A četli jste někdo forům od diesel power.cz kde jezdí na RO (rostliný olej bez chemického oštření)??? Jaká auta od MB přes audi až nevím kam jezdí na RO?!? Jsou tam super fotky motorů a návodů. HDI je sice něco jako windous, ale i ten se dá okleštit. Nikomu nic nevnucuji ,ale je to jen velký bubák!!! Pokud je auti v pořádku tak schroupne dlouhodě kde co. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 7. září 2007 Sdílet Odesláno 7. září 2007 Původně zaslal: P.Butchi Posílal jsem PEUGEOT.CZ dotaz ohledně používání BIONAFTy a tohle mi poslali, možná to bude někoho zajímat.: Všechna vozidla Peugeot se vznětovými motory jsou určena k provozu na naftu odpovídající normě platné v České republice, což je ČSN EN 590, podle které může nafta aktuálně obsahovat max 5% podíl MEŘO (tj. Bionafty). Z tohoto důvodu bohužel provoz Vašeho vozu Peugeot 406 Break 2,0 HDI na standardně prodávanou 30% bionaftu nemůžeme doporučit. Informace není zcela korektní. Součastne motory HDi lze provozovat bez modifikace palivového systému až do podílu 30% bionafty. Standardně prodávaný podíl bionafty u komerčních čerpacích stanic je cca 5%. [upravil dne homat] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Odesláno 7. září 2007 Sdílet Odesláno 7. září 2007 takže zřejmě začneme všichni sbírat lístky a účtenky pro případ že by se něco odvařilo na motoru ale horší bude jak to pak a komu dokázat ? Je někde na webu officiální stanovisko k Bionaftě od Peugeotu ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myryn Odesláno 7. září 2007 Sdílet Odesláno 7. září 2007 No moment - když jsem se o tom dozvěděl , tak ti "odborníci" z ministerstva říkali, že se jedná pouze o 2% řepkového oleje ??? Opravdu nevím, co to s mým desetiletým wehiklem udělá /nejsem profík/, ale moc a moc mě sere, když chlap, kterej se cca 20 a více let zabývá "nafťákama" v TV řekne - že to nějaký negativní vliv na motor určitě bude mít a nějakej "konoupek" z ministerstva, kterej měl na starost původně zdravotnictví nebo něco podobného z rezortu mu oponuje a řekle že to není pravda !!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Odesláno 7. září 2007 Sdílet Odesláno 7. září 2007 Takže cituji "Seznam automobilů, které mají bionaftu jako palivo schválené přímo výrobcem: Peugeot, všechny Peugeoty ale pouze bionafta SMN 5, což je směsná nafta s maximálně pětiprocentním obsahem MEŘO" Otázka je kdo nám těch opravdových 5% zajistí A osobně si myslím že těch 5% je uplně zbytečných zas takový rozdíl a úspora ovzduší to jistě nebude než na naftu obyčejnou jina více info je na http://www.biodiesel.cz [upravil dne 7.9.2007 KoNG] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
idu Odesláno 31. leden 2008 Sdílet Odesláno 31. leden 2008 Kedze trocha pracujem v tejto oblasti a nejake skusenosti s Bionaftou mam (rozne auta a cerpacky) tak rozhodne nedoporucujem davat ciste Mero do HDi !!!! Po prve v zime zanesie filter tak, ze mate v nom maslo, treba castejsie menit filter (VW Sharan). Inak vyzkusany Partner 1.9 HDi , po niekolkych 1000 km znicene (rozleptane) gumove tesnenia (zaba na odvzdusnenie), znicene palivove cerpadlo (vymena) a kadeco ine. Pri dnesnej nafte ktora obsahuje cca 5% Mera je to asi len otazkou dlhsieho casu co bude. Tych 5% Mera v nafte je zabezpecene presnym miesanim automatickou technologiou na velkych cerpackach pre velkoodberatelov (predajci paliv). Peugeot urcite na 100% nedoporucuje davat samostatne Mero do nadrze mimo paliva od originalneho predajcu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickvolny1 Odesláno 31. leden 2008 Sdílet Odesláno 31. leden 2008 nafta patri do kamen:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
myryn Odesláno 31. leden 2008 Sdílet Odesláno 31. leden 2008 Původně zaslal: nickvolny1 nafta patri do kamen:papa Jo a ti zmetci p*litici - co to odsouhlasili zas do krematoria!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nickvolny1 Odesláno 31. leden 2008 Sdílet Odesláno 31. leden 2008 Krematorium je prone moc krasne misto !!!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 31. leden 2008 Sdílet Odesláno 31. leden 2008 Původně zaslal: myryn Původně zaslal: nickvolny1 nafta patri do kamen:papa Jo a ti zmetci p*litici - co to odsouhlasili zas do krematoria!!! Jak jinak, kdyby aspoň vymysleli něco fakt potřebného. Jinak s tou bionaftou fakt bacha, i na starý diesely. Pak to přestane jezdit a musí se vyměnit čerpadlo, trubky, trubky pod podlahou a vyčistit nádrž. A někdy je nutné vyměnit vstřiky... [upravil dne 31/1/2008 Marcel505] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Burisek Odesláno 5. březen 2009 Sdílet Odesláno 5. březen 2009 pánové..... všeobecně třeba firma kde jsem dělal a to jest Bosch diesel nedoporučuje biodiesel v žádném případě !! Pouze kvalitní paliva !! Viděl jsem čerpadlo CR kde byl zalepený přetlakový ventil nějakými slupkamy z nějaké řepky a kdo ví co ještě jiného,bylo to na komplet repas celé pumpy,a to nemluvím o zbytku systému !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bara Odesláno 30. duben 2009 Sdílet Odesláno 30. duben 2009 Tak na toto musím reagovat protože za prvé je pěkná hovadina co psal lukáš.t,že známý natankoval bio do pasata a neodjel (asi měl benzín trouba).Na bio jsem jezdil jak na nové feldě 1.9d,tak v mercedesu,audi avant,205,2x opel,renďa nevada,ale v jiném pořadí od starých (na test) k novějším a super.V zimě bezproblémové starty,protože je v ní málo vody a v létě pohoda.Je to už totiž asi 3 nebo 4 generace a s nějakým rozežíráním hadiček a těsnění to nemá nic společného.To by bylo žalob. A co se týče obyčejné nafty tak už se nikde v evropě nesežene bez příměsi bio z důvodů ekologie.Vyzkoušel jsem i olej i domácí bio z oleje,jen jsem vyměnil přepady a hadičky za teflonové.Auto je už dávno prodané,jezdí a teflon je tam pořád.Ale co je hlavní nikdy,ale nikdyse mě nestalo,že bych s tím měl problém.Problém je v tom,že je trošičku agresivnější a kdo tankoval nějaká svinstva v místním JZD atd.tak má za léta bordel v nádrži,který se mu pak rozpustí,profičí to filtrem a šup do čerpadla.A pak lamentuje - hajzlíci výrobci a vůbec pumpaři co to prodávají.A že by tam byl nějaký bordel nebo dokonce šupinky z řepky jak to kdosi píše tak to ani náhodou.Znám maníka co makal na lince u její výroby a říkal že se nemůže něco takového vůbec stát,protože to jde přes odstředivku.Jenže to byla bio za malý peníz a nízkou dph,než přišli nový lumpy do vlády a srovnaly to.Teďka to nepožívám,protože mám naftu od kámošů a cena je nižší než bio na benzince,Ale dost známých jezdí na domácí bio z oleje,mají ho zdarma z kuchyní a vývařoven i když jak jsem slyšel,tak i ten se vykupuje esterifikuje profesionálně a přidává do nafty.Jsou na to ,,ofiko\" firmy co se tím živí,což každý neví.Takže začíná už i přepálený olej být u nás artikl. tady je odkaz jak se k tomu staví citroen a peugeot: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bionafta [upravil dne 30.4.2009 bara] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 13. květen 2009 Sdílet Odesláno 13. květen 2009 Je to věc názoru, ale rozhodně si myslím, že kvalita pohonných hmot u nás je nesrovnatelně horší než třeba v Německu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomMaister Odesláno 28. červen 2011 Sdílet Odesláno 28. červen 2011 HDI a bionafta nejde do hromady... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vítek1 Odesláno 29. červen 2011 Sdílet Odesláno 29. červen 2011 ja jsem jezdil 3 roky na bionaftu/ čiste meřo s polem 1,9 D cca najeto 30000. 2x do roka jsem čistil palivovou soustavu a co s toho teklo za sracky byla hruza. jak prislo chladneji tak na bio hur startovalo takže zima jsem jezdil jen na naftu navic bio ani neprodavaj protoze v zime tuhne. Jestli nekdo najezdi 30000 km ročně tak at si koupi nejakeho stareho diesela max fabii SDI. co nejlevneji a jezdi klidne na cisty mero. ale do HDI bych se dost bal kdyz jsem vydel jak s toho tece zlutej sopel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GIG Odesláno 6. prosinec 2011 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2011 Neviem ako chutí RO (rastlinný olej) Peugeotu, ale viem že som prevádzkoval Feliciu 1.9D, Fabiu 1.9 SDi, Octaviu 1.9 SDi a aj Octaviu 1.9 TDi na naftu s rôznym podielom rastlinného oleja a dokonca som potom prešiel aj na 100% RO a auto išlo v pohode, dokonca s lepším výkonom. Felda šlapala ako by mala turbo . Tento rok som vyskúšal naftu s použitým prefiltrovaným RO a tiež to šľapalo v pohode. Kamoš robí vedúceho na biotechnológiách v Rakúsku (mimo iné vyrábajú aj bionaftu) a tvrdil mi že jediný rozdiel je viskozite, čo sa dá upraviť predhriatim RO. Hladký diesel si s RO poradí aj tak, ale pri elektronických autách môžu zblbnúť čidlá a dôjsť k zlému vstrekovaniu. Dal mi dokonca návod ako si tú úpravu vyrobiť. U nich v Rakúsku k tomu predávajú aj prestavbové sady. Mimochodom nafta je vlastne ľahký vykurovací olej!!!!!Čiže aj nafta je vlastne iba druh oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GIG Odesláno 6. prosinec 2011 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2011 Pokiaľ ide o tuhnutie RO, to je všetko presne o viskozite a preto to aj zle štartuje v zime. Ak sa to predhreje na požadovanú teplotu a dosiahne sa viskozita nafty, nieje problém ani v zime. Pokiaľ viem, prestavbová sada obsahuje vyhrievanú nádrž, hadičky a ventil ako na LPG aby sa zdroj paliva dal vybrať. RO sa potom tankuje do druhej nádrže. Aj ten bordel je o zlej teplote. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.