Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Bionafta


P.Butchi

Recommended Posts

Posílal jsem PEUGEOT.CZ dotaz ohledně používání BIONAFTy a tohle mi poslali, možná to bude někoho zajímat.:

Všechna vozidla Peugeot se vznětovými motory jsou určena k provozu na naftu odpovídající normě platné v České republice, což je ČSN EN 590, podle které může nafta aktuálně obsahovat max 5% podíl MEŘO (tj. Bionafty). Z tohoto důvodu bohužel provoz Vašeho vozu Peugeot 406 Break 2,0 HDI na standardně prodávanou 30% bionaftu nemůžeme doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...
  • O 5 měsíců později...

A četli jste někdo forům od diesel power.cz kde jezdí na RO (rostliný olej bez chemického oštření)??? Jaká auta od MB přes audi až nevím kam jezdí na RO?!? Jsou tam super fotky motorů a návodů. HDI je sice něco jako windous, ale i ten se dá okleštit. Nikomu nic nevnucuji ,ale je to jen velký bubák!!! Pokud je auti v pořádku tak schroupne dlouhodě kde co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
Původně zaslal: P.Butchi

Posílal jsem PEUGEOT.CZ dotaz ohledně používání BIONAFTy a tohle mi poslali, možná to bude někoho zajímat.:

Všechna vozidla Peugeot se vznětovými motory jsou určena k provozu na naftu odpovídající normě platné v České republice, což je ČSN EN 590, podle které může nafta aktuálně obsahovat max 5% podíl MEŘO (tj. Bionafty). Z tohoto důvodu bohužel provoz Vašeho vozu Peugeot 406 Break 2,0 HDI na standardně prodávanou 30% bionaftu nemůžeme doporučit.

Informace není zcela korektní. Součastne motory HDi lze provozovat bez modifikace palivového systému až do podílu 30% bionafty. Standardně prodávaný podíl bionafty u komerčních čerpacích stanic je cca 5%.

[upravil dne homat]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No moment - když jsem se o tom dozvěděl , tak ti "odborníci" z ministerstva říkali, že se jedná pouze o 2% řepkového oleje ???

Opravdu nevím, co to s mým desetiletým wehiklem udělá /nejsem profík/, ale moc a moc mě sere, když chlap, kterej se cca 20 a více let zabývá "nafťákama" v TV řekne - že to nějaký negativní vliv na motor určitě bude mít a nějakej "konoupek" z ministerstva, kterej měl na starost původně zdravotnictví nebo něco podobného z rezortu mu oponuje a řekle že to není pravda !!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže cituji "Seznam automobilů, které mají bionaftu jako palivo schválené přímo výrobcem: Peugeot, všechny Peugeoty ale pouze bionafta SMN 5, což je směsná nafta s maximálně pětiprocentním obsahem MEŘO"

Otázka je kdo nám těch opravdových 5% zajistí :nevim

A osobně si myslím že těch 5% je uplně zbytečných zas takový rozdíl a úspora ovzduší to jistě nebude :) než na naftu obyčejnou

jina více info je na http://www.biodiesel.cz

[upravil dne 7.9.2007 KoNG]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Kedze trocha pracujem v tejto oblasti a nejake skusenosti s Bionaftou mam (rozne auta a cerpacky) tak rozhodne nedoporucujem davat ciste Mero do HDi !!!! Po prve v zime zanesie filter tak, ze mate v nom maslo, treba castejsie menit filter (VW Sharan). Inak vyzkusany Partner 1.9 HDi , po niekolkych 1000 km znicene (rozleptane) gumove tesnenia (zaba na odvzdusnenie), znicene palivove cerpadlo (vymena) a kadeco ine. Pri dnesnej nafte ktora obsahuje cca 5% Mera je to asi len otazkou dlhsieho casu co bude. Tych 5% Mera v nafte je zabezpecene presnym miesanim automatickou technologiou na velkych cerpackach pre velkoodberatelov (predajci paliv). Peugeot urcite na 100% nedoporucuje davat samostatne Mero do nadrze mimo paliva od originalneho predajcu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: myryn

Původně zaslal: nickvolny1

nafta patri do kamen:papa

Jo a ti zmetci p*litici - co to odsouhlasili zas do krematoria!!!

Jak jinak, kdyby aspoň vymysleli něco fakt potřebného.

Jinak s tou bionaftou fakt bacha, i na starý diesely.

Pak to přestane jezdit a musí se vyměnit čerpadlo, trubky, trubky pod podlahou a vyčistit nádrž. A někdy je nutné vyměnit vstřiky...

[upravil dne 31/1/2008 Marcel505]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

pánové..... všeobecně třeba firma kde jsem dělal a to jest Bosch diesel nedoporučuje biodiesel v žádném případě !! Pouze kvalitní paliva !! Viděl jsem čerpadlo CR kde byl zalepený přetlakový ventil nějakými slupkamy z nějaké řepky a kdo ví co ještě jiného,bylo to na komplet repas celé pumpy,a to nemluvím o zbytku systému !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak na toto musím reagovat protože za prvé je pěkná hovadina co psal lukáš.t,že známý natankoval bio do pasata a neodjel (asi měl benzín trouba).Na bio jsem jezdil jak na nové feldě 1.9d,tak v mercedesu,audi avant,205,2x opel,renďa nevada,ale v jiném pořadí od starých (na test) k novějším a super.V zimě bezproblémové starty,protože je v ní málo vody a v létě pohoda.Je to už totiž asi 3 nebo 4 generace a s nějakým rozežíráním hadiček a těsnění to nemá nic společného.To by bylo žalob. A co se týče obyčejné nafty tak už se nikde v evropě nesežene bez příměsi bio z důvodů ekologie.Vyzkoušel jsem i olej i domácí bio z oleje,jen jsem vyměnil přepady a hadičky za teflonové.Auto je už dávno prodané,jezdí a teflon je tam pořád.Ale co je hlavní nikdy,ale nikdyse mě nestalo,že bych s tím měl problém.Problém je v tom,že je trošičku agresivnější a kdo tankoval nějaká svinstva v místním JZD atd.tak má za léta bordel v nádrži,který se mu pak rozpustí,profičí to filtrem a šup do čerpadla.A pak lamentuje - hajzlíci výrobci a vůbec pumpaři co to prodávají.A že by tam byl nějaký bordel nebo dokonce šupinky z řepky jak to kdosi píše tak to ani náhodou.Znám maníka co makal na lince u její výroby a říkal že se nemůže něco takového vůbec stát,protože to jde přes odstředivku.Jenže to byla bio za malý peníz a nízkou dph,než přišli nový lumpy do vlády a srovnaly to.Teďka to nepožívám,protože mám naftu od kámošů a cena je nižší než bio na benzince,Ale dost známých jezdí na domácí bio z oleje,mají ho zdarma z kuchyní a vývařoven i když jak jsem slyšel,tak i ten se vykupuje esterifikuje profesionálně a přidává do nafty.Jsou na to ,,ofiko\" firmy co se tím živí,což každý neví.Takže začíná už i přepálený olej být u nás artikl. :o tady je odkaz jak se k tomu staví citroen a peugeot:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bionafta

[upravil dne 30.4.2009 bara]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 2 roky později...

ja jsem jezdil 3 roky na bionaftu/ čiste meřo s polem 1,9 D cca najeto 30000. 2x do roka jsem čistil palivovou soustavu a co s toho teklo za sracky byla hruza. jak prislo chladneji tak na bio hur startovalo takže zima jsem jezdil jen na naftu navic bio ani neprodavaj protoze v zime tuhne. Jestli nekdo najezdi 30000 km ročně tak at si koupi nejakeho stareho diesela max fabii SDI. co nejlevneji a jezdi klidne na cisty mero. ale do HDI bych se dost bal kdyz jsem vydel jak s toho tece zlutej sopel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Neviem ako chutí RO (rastlinný olej) Peugeotu, ale viem že som prevádzkoval Feliciu 1.9D, Fabiu 1.9 SDi, Octaviu 1.9 SDi a aj Octaviu 1.9 TDi na naftu s rôznym podielom rastlinného oleja a dokonca som potom prešiel aj na 100% RO a auto išlo v pohode, dokonca s lepším výkonom. Felda šlapala ako by mala turbo :). Tento rok som vyskúšal naftu s použitým prefiltrovaným RO a tiež to šľapalo v pohode. Kamoš robí vedúceho na biotechnológiách v Rakúsku (mimo iné vyrábajú aj bionaftu) a tvrdil mi že jediný rozdiel je viskozite, čo sa dá upraviť predhriatim RO. Hladký diesel si s RO poradí aj tak, ale pri elektronických autách môžu zblbnúť čidlá a dôjsť k zlému vstrekovaniu. Dal mi dokonca návod ako si tú úpravu vyrobiť. U nich v Rakúsku k tomu predávajú aj prestavbové sady. Mimochodom nafta je vlastne ľahký vykurovací olej!!!!!Čiže aj nafta je vlastne iba druh oleja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ ide o tuhnutie RO, to je všetko presne o viskozite a preto to aj zle štartuje v zime. Ak sa to predhreje na požadovanú teplotu a dosiahne sa viskozita nafty, nieje problém ani v zime. Pokiaľ viem, prestavbová sada obsahuje vyhrievanú nádrž, hadičky a ventil ako na LPG aby sa zdroj paliva dal vybrať. RO sa potom tankuje do druhej nádrže. Aj ten bordel je o zlej teplote.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...