Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 - nápravy


bsNq1159

Recommended Posts

Zdravím . Prosím vás niekto kto mal dlhšie 406ku a prežil si buchot ,vrzgot :) z náprav .
Pomôže mi? 

 

Problém je niekde na prednej náprave.

Tak prv takto. Predtým som občas počul vrzgot z prednej nápravy, potom to prestalo ,tak som sa o to nezaujímal.

Ale neviem či náhoda , alebo to má súvis , ale ako som jeden pekný víkend menil manžetu riadenia (áno ,cez to super tiahlo ,presne tá :D ) tak od vtedy to začalo vŕzgať z prednej nápravy po fakt malej nerovnosti kde auto
"nadskakuje hore dole" a ako keby aj klepať.
Bál som sa ,že som nedotiahol buď ten axiálny čap tiahla alebo to tiahlo ale všetko ok. 

Vrzgot sa prejavoval pri jemnom stlačení prednej strany auta. Vrzgot ráno keď bolo auto zimné nebol ,až kým sa to všetko zohrialo.  Raz sa mi podarilo niekoho zohnať aby péroval predok a rýchlo som šiel pod auto ,keď som dal ruku na

rameno , tak som cítil , chvenie na ramene.

Lenže o pár dní neskôr už z toho vrzgotu bol aj docela riaden tupý buchot . No neskôr sa nám ochladilo a vrzgot prestal a už to len klepe. 
Posledne som zistil ,že aj pri zaradení 1 ,2 to klepne.

 

Bohužial nebol nejaký pekný čas vonka a nemá mi kto moc pomôcť asistovať pri zistovaní príčiny , skúšal som sám prednú nápravú podpačovať silenty ale všetko je docela pevné .

Posledne som ešte skúšal mixovať s kolesom a kopať do neho vpredu vzadu.
Tak som zistil ,že iba na prednej pravej strane koleso behá dnu a von. Hore dole vzadu ok.
A ešte keď kopnem do kolesa tak z tehlici počuť klepot akoby nebola dotiahnutá matka na poloosy. Ale tá je doťiahnutá.

Alebo strmeň by to mohol byť. Ale to som zabrzdil brzdy  a koplo sa aj vtedy a bolo to to isté.

Ináč , horné uloženie menené cca 25000 km. Spodný čap cca 20 000km.

Na ramene silentbloky menené tak 45000km+ (Nevedno kedy presne). 3roky+

 

Záver: Mohol som niečo pos*ať na riadení alebo to bola len zhoda náhod? 

Mne to vychádza na ten silentblok na ramene. Je to tak? Alebo ,že by spodný čap odišiel tak skoro ? 
A čo môže byť ten klepot z tehlice ? 

Ináč keď sme pri tej pravej prednej strane.  :D ... Tak posledne keď som šiel cez 200km , dole kopcom dlhšie tak mi pravá brzda začala extrémne pískať.
Brzdy sú komplet ATE majú 30000km nikdy nepískali. A len teraz začali. 
Potom to prestalo a zas. Ale nie stále. Ináč to som aj tu o tom čítal niečo.
A presne tak isto som to aj ja mal, že nie len pri brzdení ale aj pri jemne vytočenom volante vlavo to jemne pískalo. 

 Auto dole kopcom nespomaluje.  Ach jaj.. :D Zošediviem raz. Kde nastal problém?... Strmeň je dotiahnutý.

 

Tú prednú nápravu som chcel ináč riešiť na budúci rok ,vymeniť všetko. Ale fakt ma štve ten klepot , predtým aj vrzgot a neviem ,či bude ok na tom jazdiť .

Díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Lemforder ak vydržal 20tkm tak dobre teda. 

Dobre teda, ale ak by to bol spodný gulový tak by to búchalo stále nie? To sa u mňa nedeje.

 

Ozzy. No počítal som toho dosť. :)
Napr. ešte k tomu aj vzadu mi začalo neskutočne niečo vŕzgať. No to som sa dočítal ,že to budú tie v tehlici silenbloky napr.

Len konkrétne sa nedá zadať do vyhľadávača, musíš čítať a čítať.

Len mám to teraz časovo dosť náročné a tak. A už pomaly z toho zošediviem z toho , tak som chcel počuť od niekoho kto 406tku mal kde hľadať príčinu a "ulahčil by mi v podstate prácu".  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím, jak je to teď s dílama na 406, ale tipnu si, že když Peu 406 skončila v roce 2004, tak dílů na generálku náprav asi moc nebude, nemluvě o tom, zda se to vyplatí u auta 20 let starého...,  další problém je v tom, že je třeba vyměnit všechny silentbloky a čepy atd. najednou (i na zad. nápravě), protože jinak furt něco postupně měníš a furt se ozývají pazvuky a vrzání  :myslim

proč to vrže-klepe nevím, zkus ,,třasák'' na STK, možná najdou nějakou vůli 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určite ,že sa neoplatí . :) Ja len si to chcem ešte nechat 2/3 roky tak chcem raz aspon klasiku -tyčky ,čapy vpredu všetky pomeniť na ramene silenty  

aj vzadu tyčky a plus bohužial tie silenty na ramene.

A tie dalšie silenty čo su na nápravnici a hore to sa určite neopatí , to ak bohužial nezačnú vŕzgať :D takto , ale to už hádam nie.

 

Dnes so zistil. Aj keď som to vtedy raz skúšal ten predok zabrzdiť a kopať vtedy do kolesa. Tak teraz ma napadlo skúsiť búchat ked je koleso dole po strmeni a ? 

Tam je ten klepot . Tak čo som posledne čítal ale na coupe to mal, tak musel meniť celý strmeň.
Dotiahnuté je vsetko na fest. Tak diera na strmeni je vacsia ako je to vodítko nie,preto to klepe? Takže len druhý strmen asi že?

Ale ten klepot a vrzog si nemyslím ,že je tento problém ( čo počuť z auta ).

 

Ináč vie niekto , sedan ,break do roku 99 -predné ramená a aj zadné sú presne tie isté.!??

A aj HDI rok nad 1999 ,vypadá aj to ,že je to to isté. Je to tak? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kopat, klepat, vrzat...

Když chceš zjistit, co se děje, tak každý díl má svůj trik, kterým se zkouší. Nevím, jestli budu mít trpělivost vypsat vše, co vím.

Za jízdy:

- když při brzdění auto mění směr (korekce volantem), je to silentblok ramene, pak pajcrem zjistit, který

Na zemi, na jámě:

- tyčky stabilizátoru se zkouší kýváním auta za střechu, zleva doprava, druhý člověk hmatá na klouby, prstem cítí, zda je v něm vůle.

- hmatat rukou na pružinu a točit volantem, pukání značí zatuhlé horní uložení, měnit zrovna obě strany - to mohlo být tvoje vrzání, které se změnilo v tupé rány

Na zvedáku:

- spodní kulový čep se zkouší pajcrem (pákou) jakoby roztáhnout, je vidět vůle.

- čepy řízení - hýbat kolem (ruce na 3 a 9) projeví se čep řízení, případně pomocné rovné čepy řízení

- třmen brzdy (strmeň) - když rukou lze hýbat třmenem a klepe, tak je tam nesprávná vůle

 

Ostatní, napište svůj názor.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak sa hlásim. Posledne keď som chcel dať dole rameno , tak som zbadal (spomenul si) ,že predtým raz sa časom podaril zvačšiť ten kužel čo je na ramene. Čiže čap vytŕčal nižšie a musela sa pod rameno dať
podložka ,aby sa to dalo doťiahnuť . Neviem ako to bolo reálne. Ale možno to tam aj jemne malo vôľu za jazdy.
Takže som to sťahovákom sám ani nevedel dať dole, tak som to nechal tak.
Z druhého auta som zobral druhé ramená a rovno dal aj nové silenty.
Dnes som to prehodil , a to rameno sme sklepli starým spôsobom.

HAFITY :) mal pravdu. Ten klepot určite robí ten guľový čap ktorý mal cca 20000 km. A na druhej strane má cca 50tkm+ a ok :D.. Ale kedže kužeľ nebol ako má byť a ak to tam jemne cukalo tak preto sa tak rýchlo vybil. 


RAMENÁ. Prosím niekoho kto vie. 
Jednu stranu som mal problém dať ten hliníkový silentblok na svoje miesto.
Ten silentblok má ísť na guľatinu ľahko alebo tažko.? Mne tam nešiel. Čo som videl u dvoch. Tak ho tam natlačili rukou.
Na rameno je z vrchu čiara. Tak isto na tom silentbloku. Má to byť v rovnobežnej polohe?

Jednu stranu sa mi to nepodarilo dať rovnobežne ale u kúsok vedľa a to rameno som založil krásne.
Druhé rameno som to dal rovnobežne. A čo sa stalo? No ten hliník bol celý vykrivený do hora a nie a nie ho položiť na nápravnicu. 
Tak ako to šlo zo šikma. Som v tom závite šróbom začal na oboch stranách rezať nový závit..
Jedna skrutka šla pekne dotiahnuť a druhá sa pretrhla a nejde doťiahnuť ale rukou nepovolím.
OTÁZKA. Pravdepodobne rázy to tam nemá veľké a držať by to tam mohlo :) ?!..
A druhá otázka. Až teraz som si všimol. Že moje hliníkové silentbloky nemali zo spodu na jednej diere také púzdro strediace čo sa malo dať do diery. Takže na závitoch to je pár mm nie ako má byť asi.
Bude to problém alebo v norme ? :)
Ďakujem za odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...