Zdeník 26 Posted February 21 Share Posted February 21 Zdravim vas pani. Mam taku otazku na skusenych. Da sa rozobrat motor RHZ bez toho, aby sa demontoval z auta von. Mam na mysli demontaz hlavy valcov a ol.vane, tak aby som mohol vybrat piesty s ojnicami. Vdaka za odpovede Zdeno Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,170 Posted February 21 Share Posted February 21 zaklad je, aby sly ven vstriky, kdyz nepujdou, tak vetsinou musi motor ven, abys mel dost mista na jejich vytazeni nejakym pripravkem. Ale i tak je tam dosta malo mista, vetsinou se sundava napravnice a motor se popousti dolu Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted February 21 Share Posted February 21 No ale on nechce vyndat vstřiky z hlavy, ale hlavu z motoru.... Pokud to teda není jako u 2,2.... Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 21 Author Share Posted February 21 vybrat vstreky je otazka pol hodinky, to uz mam natrenovane. Mam natrenovanu aj vymenu hydrostelov. Na demontaz hlavy treba demontovat najprv turbo, a pripada mi, ze je tam ukrutne malo miesta. Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted February 21 Share Posted February 21 Místa bude vo fous víc, když vyndáš dlouhou poloosu i s domkem.... A vepředu držák příslušenství.... Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,170 Posted February 21 Share Posted February 21 Před hodinou, Hafity napsal: No ale on nechce vyndat vstřiky z hlavy, ale hlavu z motoru.... Pokud to teda není jako u 2,2.... To ja vim, ale bez vyndani vstriku nesunda viko ventilu a nesunda ani hlavu. Takze tim se musi zacit a kdyz jsou vstriky zarezly, protoze u 806 na ne casto chcije voda od predniho skla, tak se da na tom zahy po zacatku ztroskotat. Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 21 Author Share Posted February 21 (edited) Ferry, asi mas na mysli motor RHW, ja mam 8 ventil, trysky s vekom ventilov nemaju nic spolocne. Edited February 21 by Zdeník Quote Link to post Share on other sites
Ferry 1,170 Posted February 21 Share Posted February 21 Aj, tak to sorry, ja v 806/jumpy/ulysse mel vzdy co do cineni jen s tim RHW, tak jsem prehledl, ze RHZ, omluva Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 22 Author Share Posted February 22 (edited) V pohode, nic sa nedeje a okrem toho, kazda snaha sa ceni. Dnes som tomu venoval asi 7 hodin, zastavila ma hadica odvetrania klukovej skrine, je k trubke po 20 rokoch prilepena a ani za nic nechce povolit. A zas ja ju nechcem poskodit, lebo to nebude lacna a dostupna zalezitost. Tak to necham do zajtra oddychovat, a porozmyslam ako s tym vybabrat... Edited February 22 by Zdeník Quote Link to post Share on other sites
dusan2 406 Posted February 22 Share Posted February 22 Niečo podobné som absolvoval zhruba pred mesiacom na mojom Evasione motor RHW. Ale teraz už zase jazdí ako hodinky . Milan+ and Péťa 2 Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 22 Author Share Posted February 22 Ked sa mozem opytat, co si riesil a co si objavil? Quote Link to post Share on other sites
dusan2 406 Posted February 22 Share Posted February 22 (edited) Tesnenie pod hlavou bolo fuč. 375 tis. Km. Pri rozoberaní som zničil dva vstreky. Najprv som myslel že zoženiem druhý motor ale RHW stojí na rozdiel od RHZ celkom dosť peňazí. V poľsku idú po 500 a viac eur a RHZ okolo 100 Edited February 22 by dusan2 Quote Link to post Share on other sites
Milan+ 2,535 Posted February 22 Share Posted February 22 To jsi kvůli těsnění pod hlavou tahal motor ven? Quote Link to post Share on other sites
dusan2 406 Posted February 22 Share Posted February 22 Tak prišlo mi to rozumnejšie. Neviem si predstaviť ako by som vyberal tie vstreky. Tak som si aspoň všetko skontroloval , čo bolo treba vymenil , ( podtlakové hadičky , brzdové trúbky atď), dal nové rozvody , štartér a alternator na repas. Nebola to zase až taká tragédia. Hlavne vzhľadom na to že nie som mechanik. Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 22 Author Share Posted February 22 (edited) Veru, ja som sice mechanik, ale do RHW by som sa tiez v zamontovanom stave nepustal. Aj ten RHZ je hnus, ale snad to dam. Rozoberam kvôli nizkej kompresii, tak som zvedavy co tam bude. Ventily su OK. Edited February 22 by Zdeník Hafity 1 Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 25 Author Share Posted February 25 Tak páni, mam to rozobraté, da sa to. Rozpisovat postup je vzhladom na minimalny pocet este jazdiacich 806tiek asi zbytocne, a zrejme uz nikto okrem mna nebude taky šibnuty, a nevrazi do opravy 21 ročneho auta takmer 1000€. Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted February 25 Share Posted February 25 Šikula A to už víš ihned po rozborce, tu přesnou sumu Co tomu je To děláš pro sebe a cena je jen za matroš Quote Link to post Share on other sites
Zdeník 26 Posted February 25 Author Share Posted February 25 (edited) Ano, robim to pre seba. Problem bol ten, ze ked bolo okolo nuly a menej, motor po starte tarokoval a ukrutne dymil. Po miernom zohriati uz startoval aj isiel normalne, Výkon v pohode, spotreba normalna, olej nezral.... A kedze som ekologicky zalozeny, stvalo ma to, a chcel som to vyriesit. Najprv som cvicil cez diagnostiku so vsetkym moznym okolo motora, neveriac, ze by mohol mat vseobecne vychvalovany motor mechanicky problem. Nakoniec som sa donutil zmerat kompresne tlaky, a zistil som 23,23,19,23bar. Po rozobrati a premerani vole v zamkoch piestnych kruzkov na tretom valci som si povedal, ze to bolo v tom. Tak som kupil nove kruzky a zacal cistit a skladat. Pri cisteni piestov a oskrabani malinkej vrstvy karbonu som nasiel na prvom pieste prasklinu. Cize treba piest.... Tak som teda zacal z druhej strany a ocistil a namontoval stvrty piest. Tam vsetko ok. Ked som vsak zlozil a namontoval piest cislo tri, po vysunuti do hornej uvrate sa mi zdal volaky viac utopeny ako ten vedlajsi. Vravim si, vypadla mi salka z ojnice. Kuknem zdola, salka bola na mieste. A uz som vedel ktora bije. Po vymontovani von bolo uz volnym okom vidno, ze je ojnica skrutena do "S". Po premerani a porovnani so "zdravou" ojnicou mi vysiel rozdiel 1mm, co je ukrutne vela. Ale aspon sa ukazal rukolapny dôkaz tej vyrazne nizsej kompresie. Takze teraz zhanam ojnicu. Ta suma je taka vysoka, lebo som dal autu v roku 2020 nove cerpadlo v nadrzi, novy regulator vysokeho tlaku paliva, nove trysky, nový stred a konec vyfuku, nove predne ramena, nove loziska v prednych kolesach, nove manzety poloosi, nove kotuce a platnicky, nove valceky a celuste vzadu, nove krasne elektrony, nove silentbloky zadnej napravy, A teda motor dostal nove kruzky, novy EGR ventil, vsetky tesnenia. Piest a ojnica pojdu jazdene. Aspon ze turbo je ako z tovarne a nemusim sa ho ani chytit. Takze uz ti je jasne, preco som ho nedal do srotu, ale tlacim furd dalsie €urace. Edited February 25 by Zdeník Hafity, Ferry and dusan2 3 Quote Link to post Share on other sites
Hafity 2,012 Posted February 25 Share Posted February 25 před 31 minutami, Zdeník napsal: A uz som vedel ktora bije. Podle popisu je jasné, že tomu hovíš.... Jak to čtu, jako bych viděl sebe.... Se všemi pozitivy i negativy.... Držím palce ať se to točí Quote Link to post Share on other sites
dusan2 406 Posted Saturday at 09:16 PM Share Posted Saturday at 09:16 PM Ja som zhruba asi tiež na tisícke. Ešte som menil zadné brzdy komplet ( brembo) plus lanovody , vpredu dosky (ATE) plus ramená . V pondelok ide auto ku klampiarovi na výmenu prahov , zohnal som pozink , a do lakovne. Po oprave som zviezol pár známych a úprimne boli prekvapený ako pekne to chodí, nič nevŕzga, neklepe, nebúcha s netrasie. Na 20 ročné auto super vozenie. Milujem to auto Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.