Jump to content

DPF zavádza “neprítomný”


Recommended Posts

Ahojte

Na P307 1,6hdi 80KW r.v.2004 mi jednom nemenovanom servise vymenili DPF. 2 mesiace to fungovalo hoci sa vypaluje každých cc 320km. Teraz nepravidelne vyhodí poruchu motora ktorá po čase zmizne. Diagnostika prečíta dočasnú závadu “ Filter pevných častíc nepritomen”. Už som s toho auta zúfalý mám stále problem s DPF. Tlak vo filtri začne ukazovať až pri cca 2200 otáčkach a to 4 mbar. Vymenil som číslo tlaku ešte pri výmene DPF lebo to ukazovalo tieto nízke hodnoty ale s novým je to to isté. Nestretol sa niekto s takouto závadou? 

Edited by Doner
Link to post
Share on other sites

Zkus zkontrolovat hadicky co vedou od snimace diferencialniho tlaku az po napojeni na kovove trubicky u fap filtru. U nekterych aut se umi natavit od vyfuku, nevim jak je to u 307, resil jsem na C4. Nekde bych nasel i fotky jak jsou specene az propalene durch.

Link to post
Share on other sites

U tohto motora je snímač vpredu navrchu a DPF ko je vpredu je to tak dĺžka cca 0,5m. Vyzerajú OK sú dosť hrubostenné. Zvažujem či nekúpim nové a neskúsil ich vymeniť či sa niečo zmení. Má ukazovať nejaký tlak už na voľnobehu alebo kedy začína ?

Link to post
Share on other sites

Jistě, diferenciální tlak ukazuje stále nějakou hodnotu. Nové dpf má hodnotu na volnoběh cca 0,3-0,5 kPa. Při 3000ot/min cca 2,5-3 kPa (bez zátěže, při stojícím vozidle).

Pak taky bude záležet, co ti tam dali za dpf apod. Může být někde prasklá hadice, musíš zkontrolovat.

Link to post
Share on other sites

A hodnota v gramech (4g) může být maximálně vypočítaná hodnota zanesení dpf, ne diff tlak- ten je udavam v barech/kpa apod. přepočet si kdyžtak uděláš převodníkem. Pokud stojí auto NEnastartované , musí být diff tlak 0, u běžícího motoru je tlak vždy nějaký, třeba takové hodnoty, jaké jsem už psal. Pak je opačný extrém a to je ucpaný dpf, kde tyto hodnoty jsou 10x a větší (orientačně).

Link to post
Share on other sites

Skúsim vymeniť tie hadičky. Zaplnenosť DPF diagnostika ukazuje normálne od 0% po vypálení až po 100%. Ešte som neprišiel na to prečo to vyhadzuje dočasnú závadu “ Filter pevných častíc nepritomen”. Čo to môže spôsobovať ?
 

Link to post
Share on other sites

Neviem akú značku mi tam dali ale nejaký lacný cc 250€. Menil som ho preto lebo starý filter bol prevŕtaný  aj tak sa regeneroval každých cca 230km. Teraz regeneruje každých cca 320km.

Link to post
Share on other sites

Tiež si myslím že by sa nemal tak často regenerovať. Tým že ukazuje tlaky nesprávne by som predpokladal že sa nebude často regenerovať  ale on si algoritmus regenerácie  vyrátava z niečoho iného. Je jedno či sa jazdia krátke alebo dlhé trasy vždy je to po cca 320km.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...