Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Blbý ráno


Recommended Posts

blbec bude asi šofér--napadlo mě hned ráno, že jezdit autobusem dneska je o hubu, kde jsou ty doby, co autobus byl na poslední příčce řidičovo kariery, nebyl jsem tam, ale psali, že světla na 100% svítila..., je to vůbec možné, aby autobus nepustil vlak?? naštěstí to byl jen jeden vagonek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, Ozzy, máš pravdu.
Obecně je tu moc dobře znám  můj názor na komáry a vůbec dobu před rokem 1989, ale třeba přiznat, že i oni měli některé věci dobře zmáknuté (namátkou mimoškolní starost o potěr a právě ten důraz na praxi řidiče a podle toho stanovený vývoj v tom, co smí a nebo nesmí řídit).
Je fakt, že zrušením ZVS (díky, díky ) bohužel došlo i k tomu, že se podstatně zúžila základna kluků, co by se mohli stát řidiči NA - dobře všichni víme, že 80% branců si dělalo v rámci vojny zadarmo C-čkový papíry a na konci vojny dostávali všichni držitelé C-čka i rozšíření o E-čko (přívěsy, návěsy). Když kluk přišel z vojny, dost často se mu ta možnost jisté "svobody" za volantem zalíbila (mobily ani vysílačky se nepoužívaly a tak kontakt s vedoucím proběhl jen ráno a pak už šlo jen o to splnit úkol a nepředřít se, což z vojny dobře znali). Takže většinou začali jezdit kolem komína na Avii, po čase dostal Lízu (větší dálky) nebo Tatru (lomy, stavby) a když byl hodně, hodně dobrej, tak mohl přemýšlet o dálkový dopravě nebo autobusu.
Dneska jsou k vidění firmy, co beze všeho (a rády) berou na kamiony kluky s čerstvýma papírama, dají jim pár jízd jako "dvojky" s někým, kdo tam už chvíli jezdí a šup na kamion a ideálně na dvě karty. Mlaďas, naočkovanej od "zaučovatele" vidí prachy v kešeni a tak dispu kejvne téměř na všechno. A vono to funguje dokud to někde nevyvalí nebo ho neodlověj´ cajti - pak ale firma "o ničom neví" a kluka v tom nechá pěkně vyráchat, páč další novej zase přijde.
Co vůbec nechápu je přímé rozšíření z B na D bez nutnosti praxe - tzn. že se klidně může stát, že bus obsazený 40ti lidma veze někdo, kdo ještě včera jezdil Fóbií na chatu a vrchol umění měl v cestě do Chorvatska bez zabloudění a přes noc. Důsledky všech těchhle šlendriánů vidíme na silnicích denně a žádný psychotesty to nespasí - PRAXE je totiž jen jedna

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Medvěde nemohl jsi si to po sobě přečíst. Jako louskal jsem to asi třikrát než jsem to pochopil.  Jinak je známo že mi dva jsme zde na sebe párkrát narazili se svými názory a že se málokdy shodneme.  Ale bohužel to všechno co jsi napsal že měli za doby minulí zmáknutý a že ve spoustě věcí se dodržovali léty zažité postupy a praxe i když ve velké většině věcí byl bordel a chaos tak je pravda že tohle bylo zmáknuté. Ještě pár roků po převlečení kabátů ve spoustě firem taková zaběhlá praxe běžela  a musím napsat že bohužel jen do doby než byli ty starý šéfové dopravy, garážmistři zkrátka ti kteří měli ve firmách na starosti šoféry a jejich přidělování na vozy a práci odešli do důchodu nebo byli z firem odejiti protože jejich postupy se novým majitelům zdáli zkostnatělé a málo efektivní a neekonomické.  Bohužel to co píšeš o " D" z " B " ano to je dnes úplně normální věc a pravdou je že třeba u DPP kde jsem dlouho jezdil bylo období kdy na jednoho  příchozího s "D " bylo i 6-8 lidí který měli "B " a " D " si dodělávali netvrdím že úplně všichni ty lidi jsou špičkový nebo že všichni jsou marný ale pravdou je že z těchto lidí se rekrutuje dost početná množina hlavně řidiček který jsou vcelku perspektivní. I když taky bychom to já nebo i ostatní kdo nastupovali v dobách před třeba 10 lety mohli brát jako diskriminaci protože všichni jsme museli přinést potvrzení o prokazatelné praxi na vozidlech nad 7,5t v posledních 2-4 letech před nástupem k DPP.  Bohužel i u DPP je dnes taková nálada že řidič je jen číslo který hejbe s tím krámem aby to obsluhovalo linky a podle toho to vypadá. V posledních týdnech teda je přetlak přicházejících a většinou jsou to hotový "D " protože dík ku.vaviru se zastavily velké autobusové firmy a ty lidi se teď tlačí k DP ve většině velkých měst ale tohle je podle soudu mnoha lidí obeznámených s autobusovým byznysem dočasná situace která se možná začne obracet už teď v průběhu prázdnin ale nejdéle na jaře příštího roku. Ono totiž ježdění na MHD nebo na pravidelných linkách je o dost jiné než ježdění u firem které vozí turisty po výletech nebo na dovolenou a spousta z těch " dálkařů nebo zájezďáků " není schopna ustát to jak to u pravidelných linek funguje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jazdim s B ckom skoro 20 rokov, C a E som si robil pred 12 rokmi, ak nie aj viac, aj to na starej Liazke, a este aj s vlekom 2 osim klasicky s prednou osou s točnou, a mal som rešpekt aj tak, ale z B na D len tak by som sa nedal nahovoriť bez praxe ani za nič. Je to sakra rozdiel presadnut z auta do nakladiaku s 10 m, nie to este do autobusu s 12 ci 16 m. A tak zverte niekomu svoj život v autobuse, len tak.
Žial ano ta "stara doba " pokročila a všetci chcu zarobiť, točiť, a zarobiť, aby sa to točilo a zarabalo prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...