Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klepání motoru 206 1.4 55kw


Pulec73

Recommended Posts

Tady to vypadá, že se neměnil olej aspoň 5let/50K km. Na tuhle 1.4, a v podstatě na každej TU, stačí normálně měnit po roce/po 15K km a nemůže být žádnej problém. Samozřejmě, pokud se s tím nezávodí na okruhu. Jestli se neucpali tlakový kanály na mazání, tak to motor musel přežít, otázka je, jak vypadal filtr a jestli nepřepouštěl havarijním obtokem bordel do systému. Podíváš se, zjistíš na čem jseš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, ja to tipujem na niektore ojnicne lozisko. Studene to nerobi preto, lebo je este husty olej a stiha vymedzit volu v lozisku. Ked sa olej zohreje, tak je v nizsich otackach nizsi tlak oleja a motor klepe. A pri relativne vysokych otackach to stichne vdaka tomu, ze olejove cerpadlo dodava plny tlak ktoreho je schopne, a tiez preto, ze je na ojnicu vyvijany nizsi tlak ako pri zrychlovani.

Cize, nechat motor na volnobehu dobre zohriat, vypustit olej, vanu dole a vyskusat ktora ojnica ma volu.  Ale to len pre zaujimavost. Šalky sa aj tak predavaju v sade, takze ich treba vymenit bez pardonu vsetky. Cena je nejakych 25€. To by nemal robit amater, a ked uz, treba si to dôkladne nastudovat. Predpokladam ze ojnicny cap na kluke nebude výrazne poskodeny, lebo je vyrazne tvrdsi ako kompozit v šálke ložiska.

Samozrejme demontovat saci kos cerpadla a dôkladne vycistit sitko. A oskrabat od karbonu vsetko, kam sa dostanes nozikom, drotenou kefou alebo cimkolvek inym. To plati samozrejme aj o hlave valcov. Oskrabat karbon a splachnut dole naftou alebo niecim inym vhodnym, kym je demontovana vana.

Nasledne poskladat a jazdit.  Netreba ziadny drahy olej, polosyntetika 10W40 taky ako tam patri, po 500 az 1000 km znova urobit vymenu oleja aj filtra. A po dalsich 5000 km znova. Az dovtedy, kym si nezachova olej aspon ako tak hnedu farbu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 13. 12. 2019 at 10:32, Pulec73 napsal:

Děkuji uživateli Zdeník za rozumnou a vyčerpávající odpověď. Vanu každopádně schodim a vycistim, do te ojnice asi zatim moc zasahovat nebudu, nema to asi cenu, auto ma hodnotu tak 5-7 tis. Uvidim, ale děkuji, aspoň vim proč to klepe🙂

Ahoj, hele mě 106ka stála 5500 s plnou nádrží , cca 20k jsem do ní dal a i technickou jsem udělal bez uplatku .. :D .. btw moje 1,4ka klepala taky, teda pokud myslíme stejný klepání, jela jak šicí stroj, seřidil jsem ventily a je klid. Motor zas funguje na par vyjímek dobře, osobně pokud to auto neni schnilý což bejvaj (neřikejte že ne) tak bych mu dopřál trochu tý motorový péče :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...