Jump to content
Sign in to follow this  
Roman.

Bude stačit nový motor 2.0BHDi ?

Recommended Posts

 

Zdravím,
Potýkám se s problémem výběru užitkového auta Peugeot Boxer ve verzi plachty s spací nadstavbou.

Hlavní prioritou pro mě je šířka korby, aby byla 2,2m+ široká a silnější motor. 
Bude se s autem převážet 500-1200kg. 
Auto chci koupit nové, ale samozřejmě pokud by nový motor od Peugeota 2.0BHDi nestačil, tak radši bych koupil např. půl roku/rok starý a měl silnější motor, který toho více vydrží. 
Dnes jsem se byl podívat na 3.0 od Iveca r. 2017 s 59 000km, vypadal dobře, ale bohužel pak jsem zjistil, že korba je široká 2,08m, takže pro mě malá.
Prodejce od Mercedesu mi říkal, že pro tento typ užitkových aut by bylo lepší zvolit silnější motor 3.0. Bohužel u Mercedesu užitkové auta s 10pal. a 3.0 začínají na 1,3mil. Což je opravdu hodně. 
Mám vybrané auto od Peugeotu, bohužel ve verzi 2.0BHDi a mám z toho strach, že nebude stačit kvůli nízkému kroutícímu momentu a bude se muset hodně vytáčet a motor bude pracovat na hraně svých možností. 
Jinak rozměrově je to ideální. Dokonce i s shrnovací plachtou. Auto by mělo záruku dva roky na vše. 

Co myslíte, zvládl by ten motor 2.0BHDi 400-500tis. km ?
Nebo se radši porozhlédnout po 3.0 od Iveca, popř. Peugeotu, pokud ještě nějaké budou.. 


Díky.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja osobne mám 4 dodávky z toho dva valníky so spaním obe motor 2,5 DCI.  Jedna 88kw druhá 107 a osobne si dvojliter v podobnom aute ani nedokážem predstaviť.  Spomínaný trojliter mám v maxi Ducate to je na také auto ideálne ale ... 

Ak by to bolo Iveco tak ak sa nemýlim zadný náhon a to je teda dosť kg navyše čo je pri tomto aute dosť dôležité.  Teda aspoň pre mňa.  Okrem toho je ten motor sám o sebe dosť ťažký.  O slabej prevodovke ani nehovorím.

Čo sa týka toho dvojlitra tak nedávno som rozprával na túto tému s chlapíkom ktorý má valník Crafter s 2,0 TDI a je z toho dosť nešťastný.  Vraj už nikdy viac. 

Ak by som kupoval teraz nové auto tak určite 2,3 DCI biturbo 170k ale zo spaním za kabínou.  To je úspora plus mínus 2 l na sto km a to už je pri nájazdoch týchto áut zaujímavé. (Foto)

 

Životnosť motora je téma ktorú tu radšej nebudem rozvíjať :papa

nowa-kabina-renault-master--opel-movano.jpg

Edited by dusan2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže radši 2.0 nekupovat ? 
Mám vozidlo domluvené na rozhodnutí do pondělí u Peugeotu. 

Jinak Crafter s 2.0 TDI 103kw mám také, ale skříňový. Je pravda, že když se s ním jede s větší hmotností 1 t a více tak to jde znát. Auto jezdí po ČR, ale jet s ním dál a naloženo 1 t , tak by to nebylo zrovna nejlepší. 

Z Renaultu mám obavy také, je pravda, že na silnici jich jezdí dost, ale nějak mu nevěřím...

Nevím co tedy vybrat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne si to pomenoval.  ,, na silnici jich jezdí dost '' :D hlavne v PL a môžeš veriť že oni dobre vedia čo robia. A prečo vlastne neveríš Renaultu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevěřím hlavně jeho spolehlivosti. Osobní auto bych si od renaultu nikdy nekoupil. 

Volal jsem do Renaultu, aby mi nabídli nabídku na Master a dělají prý 110 a 170. Obsah 2,3 jak jsi psal. Jinak variantu se spaním dělají jen 8 paletu, což by se také dalo. Jelikož 8 palet má užitnou hmotnost 1250kg a 10 palet 1050kg. A předělat by to na mé rozměry byly schopni do 3 týdnů. Jsou i prý schopni dát kontakt na dopravce, kteří přešli právě z konkurenčních aut na renault.

Ale prostě nevím. Mám z renaultu strach. Když to budu kupovat od nova, tak chci aby to jezdilo a né aby to stálo v servisu.

Ročně si představuji nájezd cca 100 000km. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak osobné auto od Renaultu by nenapadlo kúpiť ani mňa .

Jeden z mastrov 84 kw rok 2006 mám od nova.  Aktuálne tesne pred 1,3 mil km. Nebudem to tu rozoberať ale stále s pôvodným motorom , turbom, čerpadlom , vyfúkom atď.  Ďalší 88 kw 700 tis. A 107 kw 600.  Ducato 3,0 130 kw  tesne pred 800 tis.

Keď som kupoval ten posledný valník tak za tie isté peniaze sa dal zohnať už nový model z motorom 2,3 a s tým istým výkonom ako ta 2,5 ale viem že tá 2,5 proste ide lepšie hlavne do kopca. To už ale neplatí o tých 170 koní biturbo. Mám dobrého kamaráta v Renault servise ktorý sa špecializuje na dodávky tak mám info s prvej ruky. 

Ak by som kupoval nového Mastra tak určite v poľsku. Majú tam tieto dodávky skladom vo všetkých možných variantoch takže žiadne čakanie 3 týždne . Je tam naozaj z čoho vybrať. Okrem toho oproti cenám u nás sa dá ušetriť  na kuse až 5 tis. eur. 

No a samozrejme nedodržiavať interval výmeny oleja predpísaný výrobcom a zaobchádzať s autom rozumne. To je môj recept na dlhovekosť :D

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsi na mysli koupě nového auta v Polsku nebo ojetého ? 

Když bych nové auto koupil v Polsku tak jak je to se zárukou potom u nás v ČR ?  Platí záruka jako kdybych auto kupoval v ČR ohledně servisu, prohlídek ? 

Standartní záruka jsem se ptal, že je 2 roky a neomezené kilometry.

Edited by Roman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mal som na mysli nové auto. Tam je neskutočne veľký trh na tieto dodávky takže v každom väčšom meste ich ma predajca niekoľko na sklade. Záruka samozrejme platí a okrem toho to kupuješ bez dph. Ale nechcem tu agitovať :bojim

Ak nemáš dôveru k Renaultu tak možno stojí za úvahu aj Ducato 2,3 JTD. Aktuálne ma ten motor tiež 170 koní ak sa nemýlim.  Ten 3 liter sa prestal montovať.  Samozrejme emisie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mohl bych ještě poprosit o nějaké stránky, kde hledat vozy ? 
Našel jsem jich pár, ale cena byla cca stejná jako u nás. 

Jinak k tomu Ducatu motor je přímo fiatu nebo je to nějaký odkoupený ?



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je Iveco.  Teda ten 3,0 je Iveco. 2,3 je origo Fiat. Peugeot a Citroen dával ten istý trojliter od Iveca a nešťastný 2,2 od Forda.

Edited by dusan2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele chlapy, jezdím celý profesní život pravda víc než půlku jsem odjezdil s busem ale zajímalo by mě jaký efekt má takovýhle prcek na 10/12 europalet.  Chápu že některé zboží i když je na paletě zdaleka nedosahuje váhy palety jako jsem vozíval na kamionu ale stejně má to ekonomické opodstatnění takové auto. Oproti klasickému NA ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je spousta drobných podnikatelů a živnostníků ,co by se bez těhle palaťáků neobejdou  ,do měst jezdit s velkým NA to všude nejde ..nehledě na to ,že překračují 3.5 T ,zony , mýto .....podnikatelé  často mají fluktující zaměstnance  , pak dnes nemá každý evidovaný na ÚP skupinu C E, profesák dost zdražil, a i ten drobný podnikatel obětuje  radši popelnici do 3.5 t než NA od 7.5 t nebo těžší , on každý není po získání skupiny C na to ,aby si sednul do mašiny za mega a jezdil s tím po Evropě ....to pak podnikajícího dost bolí,když něco odejde

je to praktičtější,dát si do odpisu daní movitou věci za 500 tis a odepsat ji za 4-5 let z daní  a vzít fungl novou ,..než odepisovat NA,to trvá dýl...

a pak asi nejdůležitější věc, ..  doba řízení a bezp. přestávky  a další omezení  ,digi karta (tacho) to do 3.5 ,celnící ,váhy ....neřešíš narozdíl od C E D

ještě jsou relativně atraktivní operativní leasingy ---trochu dražší ale něco se posere ,nestaráš se ....opraví za tebe

pak pružná prac .doba (odjezdi mi sobotu ,neděli.....) to se moc neslučuje s NA ,digi karta zaznamená vše ,pak je to velmi drahé ...

Edited by myšut

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě se dá vzít v potaz zázemí na opravy , ceny ND  , lokalita tras - máš hory ,tam se v zimě s NA zadokolou na zásobování hotelů,penzionů někdy prostě nevyškrábeš, města historické části , viadukty ,mosty - výška auta pod dráty ,spotřeba .

 

 

Edited by myšut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...