Sign in to follow this  
Followers 0
sh4d0w

P 406 - dymivost

57 posts in this topic

Ahojda, nema niekto skusenosti s egr ventilom (alebo ako sa to presne vola) , 406tka mi hrozne dymi a pritom vstryky su premerane v poriadku, turbo v poriadku , olej nepapa, a cele sacie mam od sadzi ;) v bosh servise to vytipovali na egr ventil, ale tiez si nie su isti. Nasim skusanim sme sa tiez dostali k tomuto problemu. Nema s tym niekto skusenosti? A hlavne kde sa to da kupit? :-) u nasich lokalnych predajcov je s tym dost problem ;)

peugeot 406 2,1td rv97

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky si trochu prisolim polifcicku. Muj motor nechce startovat, respektive chytne hned a po jedne otacce zase chcipne. Tak se to opakuje dokud se nevykaslu na to castecne chytnuti a nedrzim klicek asi 20s pak se to nejak rozkucka. Ale co je hlavni - pri tomhle vsem jde z vyfuku husty bily dym. Myslel jsem, ze mi pada nafta (a myslim si to castecne porad), ale jak jsem si precetl tady o tom EGR ventilu a dal si to dohromady s tim, ze mi prakticky porad sviti diagnostika a tady na foru padl nazor, ze to bude asi EGR, napadlo me neco jineho. Je mozne, ze by nejaka zavada EGR mela vliv na startovani za studena? Protoze za tepla problem se starty nemam. Po zahrati motoru to cudi slabe bile. Ze to startovani nemusi byt padanim nafty me malinko utvrzuje i to, ze i kdyz mu fest napumpuju pumpickou na filtru, tak se to moc nezlepsi. Proto by me zajimaly podrobnosti o EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

má podobný problém. Mám 205-ku 1,8 d a taky jsou studený starty hrozný, musím točit točit točit. nejdřív nic, potom to jakoby chytá kucká kouří jak fabrika, pak už už to bude, pak to naskočí, strašně to hulí. musím držet plyn jinak to chcípne a jak se to zahřeje tak je to ok.teplé starty ok. příští týden budu měnit vstřiky, už jsou na to zralé. je to jen vstřikama? na padání nafty jsem taky myslel, tak tam dám zpětnej ventil...a má 205-ka taky EGR ventil? dík za informace. pak dám vědět co udělaly ty opravy

Share this post


Link to post
Share on other sites

no protoze oddie na to kasle, tak ja neco zkusim :) co zhavice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som pred troma dnami menil zhavice, a motor kope aj za studena ako v lete, ta dymivost pri egr ventile je len pri ciastocnom zatazeni motora, len vtedy egr prepusta do sacieho plyny, pri volnobehu a pri plnom zatazeni je egr zavrete ;) v mojom pripade asi nie lebo mne to huli stale a huli to hrozny cierny dym, zacinam zhanat aj niekoho kto by mohol mat ten egr ventil hoci zo zadreteho motora... novy stoji 8400 sk s dph a nejak sa nato teraz necitim ;-)

nehovoriac o tom ze ked som videl svoje sacie hmmm babicka v peci ma menej sajrajtu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR je tam fakt na hovno, odpoj ten podtlak co ho ovlada a uvidis. Jak jsem psal vyse, mozna na to bude reagovat rid.jednotka. A tu hadicku ucpi at se ti ten podtlak neztraci. Kupovat ho je ta posledni vec.

No a ty nestartujici diesely:opravdu radim podivat se na rozvodak na nastaveni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted jsem se dival, 406 nema snimac polohy EGR ventilu, takze jednotka to nepozna. A jestli ti zustal viset otevreny, tak ho uplne vyhod, dej tam jen takovy trojuhelnikovy plech s tesnenim z nejakeho klingeritu a tu diru do ssani co je mezi tema rohama taky ucpi. A mas pokoj od celeho zkurveneho EGR.

Doufam ze nejsi ve strane zelenych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muze to byt preskocenym rozvodakem? Kdyz se malinko ohreje, tak to jede normalne. Dokonce bych rek, ze vyborne. No nic, asi navstivim jeden zde velice vychvalovany servis. V rozvodech se hrabat neumim a nebudu.:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsem sice odbornik prez EGR ventily, vim jen, ze se da odpojit a to za motorem u pricky je konektor.;)

Z vlastni praxe vim, kdyz preskoci rozvodak, tak auto nejde za plynem a huli bili kour. Pokud to coudi cerne, hledal bych zavadu v nastaveni cerpadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se přikláním k Radkovo a Voštíkovo nazoru žhavky,vstřiky a čerpadlo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad ta hulící 406 TD - černý dým znamená moc nafty či málo vzduchu, takže: 1. zkontrolovat ten EGR, jestli nezůstává otevřený (jsem už asi pátý, kdo to píše); 2. může být i příliš velká dávka na čerpadle nebo horší trysky; 3. může být nefunkční přetlakový regulátor na čerpadle (jde tam plná dávka pořád); 4. totálně ucpaný vzduch. filtr.

Podle těch sazí v sání je ale vážně nejpravděpodobnější ten EGR, tím bych začal.

Ad ta 205 1,8D - při té výměně vstřiků, resp. radši před ní, si změř (nebo nech si změřit) kompresní tlaky. Pokud se to takhle chová i při teplotách nad nulou, a žhavení je OK, viděl bych to na hodně vyběhaný motor s malými tlaky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zhavky - vsechny 4 nove.

Vstriky - udajne OK (Patera Citroen, Radotin)

Cerpadlo - udajne serizene (tady je to nejmene overena informace - od predchoziho majitele)

Nakoupim nove hadice (ta od filtru k cerpadlu vypada, ze by vymenu snesla), rozdelam tu pumpicku na filtru a mrknu na to. Ono to mozna bude jenom tim padanim nafty. Doufam. Dneska odpoledne to budu rozkychavat po peti dnech, tak mu poradne napumpuju a uvidim.

Jinak jeste jednou - po ohrati motoru z vyfucku neni videt, ze by se coudilo. Za plynem to jde, toci to jaxvina (na III 130 pri asi 4700 rpm a jeste tahne).

To jsou starosti, ach jo...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dík za rady:)

hulí to černě a za plynem to celkem jde-takže rozvoďák asi přeskočenej nebude

k těm tlakům: myslím že to jede celkem solidně i to jde za plynem. kdyby byly v háji tlaky tak by to hůř jelo ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,8D, ve starším modelu 205-ky (typ motoru 161A), EGR nemá - ale pokud je to nějaký zbastl, klidně ho mít může :)

To je ale poznat na první pohled, mezi sacím a výfukovým potrubím. Já to snad někdy vyfotím, abych to furt nepopispval...

Aby to už ani pořádně nejelo, to už by ty tlaky musely být hodně bídné. Většina hodně jetých motorů je na tom tak, že pod nulou blbě startují, ale jak už chytí, tak jedou. Kdysi dávno, pamatuju na kolegovo \"piáno\" (Mercedes 123D) - pro to bylo kritických +5° ! (aby ne, když mělo hodně přes milión), Jak ale \"baflo\", tak se s ním dalo klidně orat, žádná ztráta výkonu. Prostě auto jen na léto ( a nebo do sběru :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

na to existuje nejakej sprej, vzdycky v zime jsem pozoroval souseda s dieselovym golfem jak startoval... vlezl dovnitr, otevrel kapotu, chvilku sprejoval, zavrel kapotu, rychle vbehl dovnitr, nazhavil, zapnul starter, plyn na podlahu, z vyfuku vyletel plamen a ohromny oblak cerneho koure a motor se rozebehnul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nomě to blbě startuje i snad kolem 10 stupňů...

no uvidíme jak to půjde s novýma vstřikama...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.